Tokaluokkalainen tyttäreni kertoi, että hänen luokallaan oleva tyttö on Fb:ssa.
Kävin katsomassa ja niinpä näkyy olevan, kuvassa töröhuulisena ja ikäistään vanhemman näköisenä poseeraamassa. Mitähän tuon ikäinen siellä tekee ja miksi...?
Kommentit (14)
irc-galleria, ii2, ja mitäs nuita muita on. Oikeita pedofiilien taivaita.
juu... saa meuhkata.
Ei osaa lukea ja käy vaan pelaamassa Farm Villeä. Aikaisemmin pelasi perheen muiden käyttäjien farmeja mutta koska teki siellä tuhoja ja toiset yrittää pelata tosissaan niin sille tehtiin oma. saatan kyllä poistaa kun oppii lukemaan, mutta ei sillä ole kavereita kuin omat perheenjäsenet ja profiili on salattu.
Kyllä mä toisaalta ymmärrän että lapsillakin on, omasta mielestäni pystyn mm. seuraamaan aika kivasti omien murkkujeni touhuja kun ollaan kavereina ja salasanatkin on mun tiedossa. Paremmin kuin irkkiä tms. Kuvat kyllä saa luvan olla säädyllisiä!
irc-galleria, ii2, ja mitäs nuita muita on. Oikeita pedofiilien taivaita.
Fb:ssä vanhempien on helpompi seurata mitä se lapsi siellä touhuaa. Mutta eihän näistä mitkään ole riskittömiä.
Ei kuvaa, vain pakolliset tiedot. FB on niitä pelejä varten. REhellisesti sanottuna hermostuin kun lapsi sotki farmini..piti laittaa pojalle oma maatila pystyyn..
Olen hänen kaverinsa fB:ssa, koneelle hän pääsee vain kotona meidän läsnäollessamme, joten en näe tässä mitään kamalaa.
tai oikeestaan en ymmärrä edes mksi ala-aste ikäisen pitäis päästä pelaamaan??no,ehkei mun tarttekaan.
yhtä hullua kaikki, että äitillä ja isillä on omat farmit, pitää pikkupilttien saada omat.. :O
MItäs jos viettäisitte aikaa toistenne kanssa enemmän, koneella vähemmän??
Meillä on siellä eskarilainen,ekaluokkalainen ja kolmasluokkalainen:)
Pelaavat siellä pelejä kuten esim cityville,happy pets ,petville jne
Me vanhemmat vahdimme tilien käyttöä.Lapset eivät itse edes salasanojaan tiedä facebookiin.
Kavereina on lasten kavereita ja heidän vanhempiaan.
Mä en tajua millä selitätte lapselle että tässä asiassa ei tartte noudattaa mutta tässä asiassa tarttee.Hei haloo, johdonmukaisuus!
Oma 10vuotiaani on kinunnu FB:n, aikanaan Habboon yms.Mutta meillä pidetään ikärajoista kiinni!
se on ihan fb:n perustajien oma valinta, halusivat erottautua ircistä, ja siksi laittoivat tuon ikärajan. Bisnesintressi siis, ei muuta.
Lapsi saa perustaa itse profiilinsa, kun on siinä iässä, jos haluaa.
Olen kyllä kuullut, että jotkut hänen kaverinsa jo ovat fb:ssä ja olemmekin ihmetelleet, että miksi ja miten.
Mutta onhan tuolla fb:ssa kuulemma joillain kissoillakin omat sivunsa. Kun vain on joku, joka sen statuksen hankkii toisen puolesta, niin homma hoituu.
kun te tietäisitte, kuinka monella teidän lapsella on profiili siellä ja te ette tiedä. Ja jos yritätte löytää sen, ette löydä kun se on tehty salanimellä.
Muutama mamma meilläkin huutaa, ettei heidän lapsensa ikinä ja he eivät antaisi lupaa. Niinpä vain on heidän mukulat fb.ssä olleet jo tosi kauan aikaa. Mutta enpä viitsi käräyttää kun ovat niin itsevarmoja äitejä kasvatustaidoiltaan. Vähän on vain naurettu selän takana heille.
Meidän kolmasluokkalaisen kaveri oli kuulemma pelaamisen takia. Äiti väärensi syntymäajan ihan mielellään...