Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ammeessa peseydytään, jos ei ole suihkua?

Vierailija
26.01.2011 |

Tää on mysteeri mulle, pitkähiuksiselle naiselle, jonka kotona ei ole koskaan ollut ammetta.

Ulkomailla jouduin tilanteeseen, jossa perheessä, jossa asuin, ei ollut suihkua vaan ainoastaan amme. En tajunnut, miten saan siinä esim. hiukset pestyä ensin shampoolla ja sitten hoitoaineella ja sitten vielä vartalon saippuoitua niin, että olisi jäänyt vielä puhdasta huuhteluvettä.

Saunassa osaan peseytyä, jos on ämpäreitä/vateja ja kauhoja. Mutta ammeessa en.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin ammeessa oleva vesi on jo ihan saippuaista. Miten siinä voi huuhdella hiukset?

Vai jääkö ammeessa peseytyjille aina shampoon ja saippuan jäämiä hiuksiin ja iholle?

Vierailija
2/8 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kuitenkin tarkoitat sellaista ammetta, jossa on vain kraana? Kuulostaa todella epäkäytännölliseltä.

Minä olen kylpenyt useassa omassa kodissa, mummolassa jne. Tavallista ammetta en koe hankalana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylppärin, jossa oli amme ja suihku, mutta suihkulle ei mitään seinätelinettä. Oli sekin hankalaa pitää suihkua polvien välissä saippuiunnin ajan.

Vierailija
4/8 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin ongelman silloin ulkomailla ollessani niin, että pesin ensin kropan ja hiukset shampoolla ja huuhtelin siinä vedessä. Sitten päästin ammeesta vedet viemäriin, laitoin hoitoaineen hiuksiin ja siinä supermatalalla olevan hanan alla yritin huljuttaa hiukset puhtaiksi. Oli hankalaa!

Vierailija
5/8 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...afrikkalaisessa perheessä.

Vierailija
6/8 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos hiukset pestään viimeisenä......niin ammeessa oleva vesi on jo ihan saippuaista. Miten siinä voi huuhdella hiukset?

Vai jääkö ammeessa peseytyjille aina shampoon ja saippuan jäämiä hiuksiin ja iholle?

ainakaan lotraa sitä saippuaa niin paljon itseeni, että sitä olisi kauheasti siinä vedessä.

Varmaan jää jnkn verran iholle.

Oon asunut sellaisessa maassa, jossa oli ammeet joka talossa, eikä siinä ammeessa ollut välttämättä suihkua ollenkaan, vaan pelkät hanat. Vanhemmissa taloissa ei ollut usein suihkua olemassakaan. Hyvin pärjäsin.

Vierailija
7/8 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyaan onneksi kunnon suihkut jo yleisia. Itsekin olen aikanaan kylpenyt ilman suihkua. Yleensa pesin tukan kasialtaassa ennen kylpya (tai pesin tukan aamulla altaassa, kavin kylvyssa illalla). Toinen vaihtoehto oli pitaa vaikka isoa muovipulloa tai muovikaadinta siina ammeen reunalla ja sen jalkeen kun on peseytynyt, laskea ammeesta vesi pois ja sitten laskea huuhteluvetta sinne pulloon ja lotrotella tukka ja muutenkin. Hankalaa ja vanhanaikaista, tiedan :)

Vierailija
8/8 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta englantilaiset olivat ennen kylla aika pesuaineilla kyllastettyja sisalta ja ulkoa kun kylvyn jalkeen ei huuhdeltu puhtaalla vedella, ja astiat pestiin kylla Fairylla mutta ei huuhdeltu vaan kuivattiin pyyhkeella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi