Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika hauskaa... kun netistä katsoo, niin kaikki max 3kk nukkuvat läpi yön rytmillä :D ov

Vierailija
24.01.2011 |

Esikoiseni on nyt vähän vajaa 3kk vanha ja nukkuu yli 45 min päikkärit vain liikkuvissa vaunuissa ja illalla ottaa pienet unet vain sylissä. Yöllä syö kaksi kertaa, kahdelta ja kuudelta ja luulin tämän olevan normaalia.

Vaan ehei!! Kaikki tuntuvat syövän ja nukkuvan kellon mukaan ja yöt menee kaikilla heräämättä.

Onko tämä totuus vai kirjoittavatko nettiin vain ne, joilla tämä on totuus. TUntuu vähän uskomattomalta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän nukkuu päivällä ihan miten sattuu ja menee yöunille joskus kymmenen ja yhden välillä ja siitä riippuen syö 1-3 kertaa yöllä. Ikää on 2,5 kk. Ainoa asia mikä on melko vakio on aamuheräty suunnilleen puoli kymmeneltä.

Vierailija
2/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut että vauvat heräilee vähän väliä. Pitkiä aikoja teidän vauva nukkuu. Teillä on jo rytmi ilmeisesti? Meillä alkoi rytmi vasta löytymään tuossa iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rytmi tuossa iässä, mutta jokainen alkoi heräilemään n. 6 kk iässä monta monta kertaa yössä ja muutenkin unet olivat levottomia.

Vierailija
4/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaen, ettei vaadi seurustelua. Ei sitä, ettei söisi :). Mun kolmekuisella on selvä rytmi eli nukkuu yöunet 23.00 -9.30, mutta kyllä se syö öisin kolmen tunnin välein, jatkaa vaan unia sen jälkeen eikä vaadi tuudittelua.

Mutta kun kysytään niin onhan sillä rytmi, ei se syöminen sitä estä. Eli nukkumaan menee joka ilta samoihin aikoihin ja heräilee juttelemaan samoihin aikoihin aamusta. Niinkuin sunkin vauva kuulostaa tekevän.

Vierailija
5/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 2kk ikäisestä lähtien on nukkunut yönsä putkeen heräämättä. Päivisin ei sen kummempaa rytmiä, nukkuu silloin kun nukuttaa.

Vierailija
6/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neyöheräilyt alkaa siinä 3-6 kk iässä kun aloitetaan kiinteät, hampaat tulee ja aletaan liikkumaan. Näin myös meillä, ekat 3,5kk 10h yöunet putkeen.

Vierailija
7/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6kk ei ole tähän mennessä nukkunut kertaakaan yli 4h putkeen ja tuokin on ollut harvinaista herkkua. 0-3kk nukkui 3o-60min, 3-4kk 1,5-3h ja nyt 5-6kk 60 min. pätkiä.

Vierailija
8/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herää yössä 5-6 kertaa syömään ja silloin tällöin myös valvoo öisin 1-2 tunnin pätkiä. Ite olen kuullut, että suurin osa vauvoista heräilee vielä öisin yhden vuoden iässä.

Vierailija
9/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkoi nukkua n. 7 h putkeen yöllä. Nuoremmat lapset ovat pitäneet suunnilleen heti 7-8 h unitauon öisin. Ovat ennen nukkumaan menoa sitten tankanneet vähän tiheämmin. Valvomisia on olllut esim. hampaiden teon, liikkumisen opettelun ja flunssan yhteydessä.

Vierailija
10/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei yhtään kokonaan nukuttua yötä, mutta olen onnesta soikea, kun herää vain kerran yössä syömään siinä kolmen aikaan.

Aikaisemmi heräili kahden tunnin välein tissille.

Vierailija
11/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäiseni nimittäin, muut kaksi on sitten valvottanut senkin edestä.

Ja tämä keskimmäinenkin heräsi kyllä toisinaan tissille kerran yössä. Päikkyjä nukkuin kahdet kahden tunnin unoset ja illalla nukahti kuin leikkiä vaan..

Vierailija
12/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä kolme lasta on nukkuneet 12h yöunet

3kk iästä eteenpäin

8kk iästä eteenpäin

6kk iästä eteenpäin

Eli aikas mukavasti. Päikkärit 1-2kpl päivässä noin 2-3h kerrallaan.

Vierailija
13/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ihan usko tuohon; ainakin tämän palstan perusteella tuon ikäiset eivät nuku juuri koskaan!

Meidän lapsemme kyllä nukkui hyvin yöt tuon ikäisenä, mutta ei enää yli 1v, nyt heräillään monta kertaa yössä (syyt kyllä tiedossa).

Enemmän olen itse nähnyt kirjoituksia huonosti nukkuvista lapsista kuin hyväunisista.

Vierailija
14/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaen 7-8 h heräämättä kertaakaan yön aikana(sitä ennen söi 1-2 krt yössä), 4 kk iässä nukkui 9 h ja vuoden ikäisenä 12 h, hyvin nukkunut aina, nukkuu edelleen hyvin, on jos koulussa. Itse ollut samanlainen nukkuja vauvana/lapsena.

Vierailija
15/15 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herää yössä 5-6 kertaa syömään ja silloin tällöin myös valvoo öisin 1-2 tunnin pätkiä. Ite olen kuullut, että suurin osa vauvoista heräilee vielä öisin yhden vuoden iässä.

Eikö se saa päivisin ruokaa?