Pk-hoitopaikoista
Minusta ne vähäiset paikat pitäisi mennä ensisijaisesti työssäkäyvien aikuisten lapsille. Jos paikkoja jää, sitten opiskelijoiden lapset.
Jos aikuinen on kotona, on myös lapsi = eli heidän lapsille EI paikkoja.
Kun ne paikat on niitä, joista ei edes makseta vaan yhteiskunta maksaa.
Kommentit (6)
Opiskelija ei ole sama kuin työtön kotona istuja.
Jos aikuinen on kotona, on myös lapsi = eli heidän lapsille EI paikkoja. Kun ne paikat on niitä, joista ei edes makseta vaan yhteiskunta maksaa.
Kyllä minä vaan maksoin lapsen/lasten paikoista ihan saman laskentakaavan mukaan kuin muutkin, kun olin kotona äitiyslomalla/hoitovapaalla/työttömänä. Kas kun lasten isä oli töissä ja olihan minulla noita sosiaalietuuksia.
Ja työnhakeminen on työttömän työtä. Juuri valmiina olleiden hoitopaikkojen ansiosta aikoinaan työllistyin kolmen alle kouluikäisen lapsen äitinä. Ja nyt vakkarina jo 8½v!
Kotona oleville ylipaikat, jos niitä jää.. Eli ei jää :O
että jos subjektiivista päiväoikeutta ei olisi, ei niitä paikkojakaan olisi niin paljoa. Päiväkoteja karsittaisiin, niitä olis harvemmassa eikä paikkoja silti olisi yhtään ylimääräisiä näille työssäkäyvien lapsille.
Eli paikkoja on tasan se mitä tarvitsee, ei yhtään yli. Jos tarvitsijoita on vähemmän, on paikkojakin vähemmän, ja yhä useampi joutuu viemään lapset kauemmas hoitoon koska se on ehkä sit just se lähipäiväkoti joka lakkautetaan.
Joko lapsen tai vanhemman, se hoitopaikka pitää kyllä irrota.
Sen sijaan virikehoitopaikan tilalle pitäisi saada virikekerhoja:)
kyllähän niiden opiskelijoidenkin on aikalailla pakko opiskella, ja aika hankalaa se on jos ei ole lapsille päivähoitopaikkaa. Meinaatko että jos ei ole hankkinut koulutusta ennen lasten tekoa tai tehnyt lapset siinä välissä, niin voi opiskella vain jos sattuu jäämään pk-paikkoja työsskäyviltä.