Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9v. isosisko hoitaa

Vierailija
22.01.2011 |

Voisitteko ikinä, pakko tilanteessa, jättää kotiin 3v tytön kolmestaan isosisarustensa kanssa, jotka on 7v poika ja 10v tyttö..? 2-3:ksi tunniksi. Ja jos ois ihan pakko, ni tekisittekö sen illalla, ku pienin jo nukkuu, vai päivällä ku ne kaikki on hereillä? Tämä 10v tyttö mielellään katsoisi pikkusiskonsa perään, eikä kuulema pelota yhtään eikä tunnu liian isolta taakalta. Kuulostaako liian vastuuttomalta? Ja kerron vielä sen että ite oisin kuitenki kilsan päässä, ja puhelimen äärellä, että jos hätä tulee ni olen pian paikalla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tarkemmin että tämä isosisko on siis 9v mut piakkoin 10.

Vierailija
2/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä se, että tämä ei ois tietenkään jatkuvaa, vaan nyt pari kertaa ois tämmönen tarve..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystämässä vai,vie ne mukelot nyt vanhemmillesi tai exälle!

Vierailija
4/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki sukulaiset ja tuttavat asuu kaukana.

Vierailija
5/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisaret hoitaneet toisiaan. Kyllä vanhemmat omat lapsensa tuntee ja itse voi päätöksen tehdä.

Hulluinta oli, kun meidän 17 v oli kotona 13 ja 6 vuotiaiden veljien kanssa. Niin kurssikaveri (50 v mies) oli sitä mieltä, että miten mä uskallan jättää kodin 17 vuotiaan vastuulle.

Itse asuin jo tuon ikäsenä omaa taloutta avomieheni kanssa :D

Vierailija
6/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinähän hänet tunnet parhaiten. Itse olen hoitanut 10v pikkuveljeäni joka oli alle vuoden ja ihan hyvin meillä aina hommat hoitui.

Voisiko lapset olla keskenään alkuun vaikka puoli tuntia kun käyt kaupassa tms. ja sitten katselet tunnelmia jaksaako pidempään hoitaa.

Vierailija
7/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovat hereillä. Yöllä voi pieni hätääntyä jos herää ja isosiskokin voi nukahtaa. Kännykkä tai puhelin täytyy olla ja voisitko kysyä jos joku naapuri on kotona jos tulee iso hätä.

Vierailija
8/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi kolmevuotiasta noin nuoren hoitoon. Mikä ihmeen muutaman tunnin meno voi olla niin pakollinen?

Vierailija
9/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella jättäväni juuri tuon vanhemman hoitoon pienemmän 15-30min, mutta en tuntitolkulla. Riippuu myös lapsesta. Juuri 3v täyttänyt voisi olla turhan pieni, mutta tuollainen yli 4v jo hitusen parempi. Jos pienempi lapsi olisi riiviö, niin en jättäisi ollenkaan.

Lyhyt aika menisi sovitusti vaikka telkkaa katsoesssa tai joku tietty mielipuuha, josta tietäisi ettei tulisi niin helposti riitoja. Muuten melkein voisi olla vaikeampi tuo kuvio jättää lapset kolmistaan kuin isompi pienimmän kanssa kahdestaan, sillä helposti tuo 7v voisi sotkea pakkaa.

Meillä nyt 11v ja 9v ja 5v lapset ja olen jättänyt nyt lapset ehkä reiluksi puoleksi tunniksi keskenään illemmalla kun on sovittua tekemistä (helpoiten meillä kaksi vanhinta kiistelee, ovat sen verran "lähekkäin" iällisesti). Toisaalta olen myös jättänyt jomman kumman isomman hoitamaan pienintä 5-15min päivällä ja silloin voivat leikkiäkin.

Itse olen ollut 5-15min matkan päässä ja puhelimen tavoitettavissa. Meillä lapset kaikki helppoja ja kilttejä. Eivät ole koskaan keksineet mitään älyttömyyksiä muutenkaan.

Helpompaa minusta on jättää päivällä valoisalla kun nuorinkin on hereillä. Illalla jos nuorin herää kesken unien ja vanhemmat eivät olekaan kotona voi tulla hätä käteen. Ja mielellään alkuun lyhyen aikaa ja noita useampia tunteja en vielä jättäisi.

Vielä kysymys: Millainen lapsi teillä pienin on? Onko uhmaikä, onko kovaluontoinen tai periksiantamaton? Härnääkö isompia? Ymmärtääkö ja uskooko sääntöjä? Tällä on minusta aika iso merkitys.

Vierailija
10/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitos kaikista mielipiteistä!

Uhmäikä alkaa mennä vähän ehkä ohi, ei ole enää mitenkään "vaikea". Ja härnää kyllä isosisaruksiaan, mutta vaan sillon jos nämä eivät ota sitä mukaan leikkiin. Mutta aina ku tämä 9v leikkii pienimmän kans, tai vaikka ei leiki, mutta on muuten hänen kans, ottaa huomioon, ni sillon ei oo ollu minkään näköstä ongelmaa. Oon monesti tehny niin että jättäny ne keskenään vaikka sisälle, ja tehny hommia ulkona, ni voi mennä monta tuntiakin, ettei kukaan ole tullu huuteleen että pitäs mennä kattomaan. Että sinänsä luotan että isosisko pienimmästä huolen pitää, mutta se mietityttää että jos sattuukin jotain, ni varmaan vankilassa ite istun ku jättäny lapset heitteille?

Vierailija
11/11 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä uskaltaisin jättää jos ite kuitenki niin puhelimen päässä ja ihan kohtalaisessa ajassa pääsee kotiin jos tarve vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän