Putoileeko muiden lapset perhepedistä
Meidän perhe nukkuu pääsääntöisesti siten, että lapset tulevat meidän sänkyyn. 3 vuotias tulee sinne jo illalla. Vauva nukkuu pinniksessä sängyn vieressä ja keskimmäinen tulee omasta sängystä.
Miten te muut olette sänkynne suunnitelleet siten, että lapset ei putoile sieltä? Meillä "kumahtelee" lapsia lattialle monta kertaa yössä ja hyppäävät sieltä tosin takaisin ja jatkavat vain unia.Minua vähän hirvittää, että milloin joku vaikka lyö päänsä. Meillä sängyssä todellakin on aika pyöriväistä porukkaa ja nukutaan miten päin milloinkin.
Oletteko siirtäneet patjat lattialle tai vaihtaneet sängyn matalaan. Miten teillä estetään laidan ylitykset yöllä? Kiitos
Kommentit (12)
Ja sekin laitetaan keskelle. Vauva-aikana toisella laidalla oli pinnasänky stopparina, niin että vauvan ei tarvinnut olla koko ajan keskellä vaan pystyin helposti imettämään kummaltakin puolelta.
Tai aikuisen ja aikuisen välissä, eivät laidalla.
itse olen ulkoreunalla, joten ainoa paikka pudota on jalkopää. Enkä kyllä todellakaan ole niin sikeäuninen, ettenkö heräisi sellaiseen pyörimiseen, että lapsi olisi jo sieltä päästä tippumassa.
reunimmaisena nukkuu mies, sitten esikoinen, sitten minä. Toisessa reunassa nukkuu vauva, mutta siihen reunaan on työnnetty kiinni pinnasängyn laita, eli siitäkään ei pääse putoamaan. Jos ei olisi tuota pinnasängyn laitaa, niin työntäisin sängyn siltä sivulta seinään kiinni.
Meillä tosiaankin lapset laitetaan keskelle aikuisten väliin,mutta ei ne siinä pysy. Menevät poikittain, jalkopäähän ja jotenkin kierivät ihan aikuisen yli lattialle. Olen itsekin joskus herännyt siten, että olen kääntynyt pää jalkopäähän. Meillä siis tosi liikkuvaista porukkaa tuolla sängyssä, joten olen ihmetellyt miten muut selviävät ilman putoilua:) t.AP
ja minä nukun reunimmaisena.
Vaikka kaikki nukahtais illalla omiin sänkyihinsä, kaikki löytyvät aamulla äidin peiton alta =)
Kunhan tämä kolmas saa jalat alleen, on hänkin varmaan samassa sängyssä. Taidan kallistua isomman sängyn hankintaan, joka on sellainen latianrajassa oleva malli tai sitten patjat lattialle.t. AP
hillitöntä pyörimistä ja kukaan ei löydy siitä kohdasta missä oli tunti sitten niin päin kun oli tunti sitten
nukkuneet 2-vuotiaiksi asti meidän sängyssä ja sitten siirtyneet omiin sänkyihin.
Sen jälkeen, kun on siirretty omiin sänkyihin niin eivät ole kertaakaan tulleet enää meidän sänkyyn nukkumaan. Muutenkin ovat olleet rauhallisia nukkujia. Nyt nuorimmainen nukkuu vielä meidän välissä, mutta taitaa kerran yössä kääntää kylkeä ja muuten nukkuu aivan paikallaan.
Saadaan näin 60 cm lisää leveyttä sänkyyn ja sänkyyn kömpivät lapset kömpii joko sohvan puolelle tai mun ja miehen väliin. Joskus on kyllä joku pudonnut jalkopäästä, kun on möyrinyt itsensä sinne.
on 180cm Ikean jalkapäädyllinen sänky. Se on seinässä kiinni.
Pienimmäinen nukkuu laitimmaisena,seinän vieressä.
Sit nukun minä.
"Keskellä" esikoinen. Ja laitimmaisena isä.
Aamulla kun iskä lähtee töihin,hän nostaa tuolin siihen esikoisen puolelle laitaa (ei ihan alkuun sänkyä,mutta aika alkuun,suunnilleen pään verran sängyn alusta) ja sit laittaa imetystyynyn siihen ja oman tyynynsä "esteeksi".
ja jalkapäädystä ei tipu tietenkään kukaan ;)
pahempia kolhuja on tullut leikeissä ja ulkona