olisko ihan hullu ruoka: kanaa, pun. linssejä, munakoisoa, sipulia ja mitä muuta? :)
En ole käyttänyt aiemmin linssejä ja ajattelin väsätä seuraavanlaista kehitelmää: paistaisin kananfilesuikaleita, viereen hautumaan munakoisoa, porkkanoita ja sipuleita ja sitten nuo linssit sekä mausteeksi jotain currya, juustokuminaa, mustapippuria...? Oliskohan jollain antaa mulle hyviä vinkkejä? Kermaa yms. aineita kyllä löytyy, jos niitä ruoka kaipaa:)
Kommentit (8)
siis ajattelit tehdä koko jutun paistinpannulla, niin se ei ehkä onnistu - ellet esikeitä linssejä ensin.
Minä tekisin niin, että ruskistaisin broilerit ihan kattilan pohjalla (jopa vähän pekonia kaveriksi, jos on), lisäisin sipulia ja valkosipulia. Kun ne on ruskistettu, sitten munakoisot, porkkanat ja linssit ja sen verran vettä, kun linssit kaipaavat. Lisäksi tölkkitomaattia ja sitten ne mausteet oman makusi mukaan.
Jos sulla ei ole tomaattia, niin ehkä sitten sitä kermaa.
Paketissa neuvotaan huuhtelemaan ensin linssit hyvin, joten niin teen, mutta mikähän on syy? Lisäksi siinä lukee, että kypsennys n. 10 min? Riittääköhän se? Lisäksi 2 dl vettä 1 desiä linssejä kohden.
nyt vasta, ettet ole käyttänyt punaisia linssejä ennen... niiden keittoaika on puolisen tuntia. Imevät nestettä kohtuullisen paljon, mutta sitä voi toki lisätä aina tarpeen vaatiessa.
t. 3
jos paketissa sanotaan 10 min, niin ehkä se sitten riittää? Itse keitän aina ihan minimissään 20 min.
Jos laitat sitä tölkkitomaattia, niin sitten nestettä ei tarvita ihan noin paljon. Linssien joukossa on usein hiekan ja kivien muruja, siksi huuhtelu.
t. vielä 3
Tuo valkosipuli oli hyvä ehdotus ja pekoni. Yksi lapsi ei tykkää tomaatista, joten se pitää jättää pois, mikä harmi. En ole tainnut itsekään syödä noita linssejä, joten onkohan kokeilemisen arvoinen juttu. Ajatus lähti oikeastaan siitä, kun ostin komean munakoison ja huomasin kaapissa olevan noita joskus ostettuja linssejä:)
Mikähän muu kun tomaattimurska olisi mehevä kosteuutaja?
vaikka sitruunamehu voi riittää kosteutukseen myös.
Uskoisin, että on herkullista jos laitat mukaan fetaa, murustelet joukkoon/ päälle.
Kuulostaa kyllä muutenkin hyvälle.
Se käy myös hyvin, jos tomaatti ei uppoa.
Jos sinua noin ylipäätään epäilyttää ne linssit, niin keitä sen broilerilinssikastikkeen kaveriksi vielä riisiä - eli älä laita linssejä niin paljon, että ateria tulisi pelkästään niistä. Linssikastikettahan yleisesti syödään riisin kanssa, meillä itse asiassa tänään oli :)
Jos sitä ruokaa kohta tarvitset ;-)
Ainakin linssit pitää pestä hyvin ennen käyttöä.