Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ja jeesusjutut

Vierailija
19.01.2011 |

Naurattaa ja nolottaa yhtä aikaa. Meidän 5-vuotias on hyvin jyrkästi sitä mieltä, ettei Jumalaa ole olemassa. Isänsä on ateisti, minä en oikein tiedä, mutta ollaan kerrottu lapselle, että on ihmisiä jotka uskoo ja ihmisiä, jotka ei usko. Lapsella tietysti on vielä aika mustavalkoinen maailma ja hänelle tämä asia on selvästi vaikea ja hänen on aika hankala sulattaa jumalajuttuja.

Joka tapauksessa lapsi oli mummonsa luona. Mummon kanssa on ollut aiemmin vähän ongelmia "uskonto-opetuksen" kanssa, yrittää siis tavallaan selän takana käännyttää lasta... Tästä on puhuttu mummon kanssa ja sovittu, että ei jumalajuttuja lapselle. Lapsi kertoi nyt illalla, että mummo oli puhunut hänelle jotain jeesuksesta ja hän oli siihen sanonut että ne on ihan höpöhöpöjuttuja.

Naurattaa toisaalta, että mummon uskontokasvatus ei taida ihan toimia, kuten hän on ajatellut. Nolottaa kuitenkin, että lapsi menee tuollaisia laukomaan mummolleen, ollaan kuitenkin aina korostettu, että toisten uskoa ei saa missään nimessä väheksyä. Pitkän keskustelun kävin tästä lapsen kanssa ja yritin selittää. Lapsen on kuitenkin tosi vaikea sulattaa sitä, että mummo josta hän tykkää paljon, on jostain asiasta niin eri mieltä.

Olisi aika paljon helpompaa, jos mummo ei yrittäisi jakaa ilosanomaansa. Toisaalta näistä tilanteista saa kyllä hyviä keskusteluja lapsen kanssa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa ihan huoletta. Te ette pysty estämään sitä että lapsenne voi tulla uskoon vaikkapa teini-iässä. Minäkin olen ateistiperheen lapsi ja olen uskossa. Mummo rukoili puolestani varmasti vaikkei minulle juuri Jeesusjuttuja kertonutkaan. Hän oli uskovainen. Turhaan käytätte energiaanne mummon näkemysten vastustamiseen.

Vierailija
2/2 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan yritetään lapselle painottaa sitä, että on erilaisia näkemyksiä, kaikkia täytyy kunnioittaa. Mummo taitaa vastustaa meidän perheen näkemystä, mutta ei oikein tunnu onnistuvan ;)

Totta kai lapsi valitsee itse, mihin uskoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi