Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan teillä kesti ponnistusvaihe?

Vierailija
18.01.2011 |

Mulla kestot olleet 15min ja 4 min joten helposti tulivat. Muistan kyllä että ponnistin ja puskin niin maan perusteellisesti kun toivoin homman pian loppuvan :D

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kätilö lopulta suostui kutsumaan lääkärin ja seuraavaksi minua kiidätettiinkin sektioon. Vauva oli tulossa avotarjonnassa eikä yksinkertaisesti mahtunut.

Jälkimmäisillä kerroilla olen päässyt pienemmällä rääkillä.

Vierailija
2/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ykkösestä kesti kait joku 9 minuuttia, kakkosesta 6 minuuttia ja kolmosesta 19 minuuttia.

Oli vähän puhti pois kolmosen kanssa, kun meni sitten syntymään aamuyöstä eli en ollut likimain vuorokauteen yhtään, vaikka muutoin oli nopea synnytys kuten muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tää seuraava tulis helpommalla

Vierailija
4/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa ja kivutonta, kumma kyllä. Avautumisen loppuvaihe sattui ja tikkien ompelu sattui aivan helevetisti.

Vierailija
5/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli avotarjonnassa. Synnytys oli muutenkin pitkähkö, yhteensä 19 tuntia.

Vierailija
6/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistin niin pirusti. :D

Eka synnytys 9min,

toka 1min.

Muutenkin olivat nopeita synnytyksiä, luojan kiitos.

Vierailija
7/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15min, 5min, 1min ja 1min. Helppoja on olleet, toinen noista minuuttisista perätilakin.

Vierailija
8/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 minuuttia ja imukuppisynnytys lopulta

Vierailija
9/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun luulin että se tuli nopeasti, mutta teihin muihin verrattuna mulla kesti tosi pitkään :D

Vierailija
10/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

papereissa luki , mitä on vieläkin vaikea uskoa koska tuntui niiiiin pitkältä ajalta.

Vierailija
11/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin, tokassa kolme tuntia. Ekassa ongelmana heikot supistukset, tokassa huono tarjonta ja heikot supistukset. Anopin mukaan mulla on vaan heikot lihakset :O

Vierailija
12/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmalle merkattiin se minuutti kun pienempää minuuttimäärää ei voi merkata :D

Työntöä kesti ehkä 25-35sekuntia. Ehdin siinä välissä napata toisen henkosen ja tönäsin siis samalla työnnöllä kerralla lapsen ulos. :D

Se onnistuu vain jos ei pelkää sitä kipua joka on kun työntää. Pitää työntää oikeen vihasen lujaa että ÄKKIÄ se ulos. Ja niin lujaa kun pystyy. Olen kyllä tsempannu vatsalihaksia ennen rask ja rask aikana. Uskon että on auttanut asiassa.

Vierailija
13/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestot yhteensä eka 12h (käynnistetty) ja toka 6h(vesien menosta). Toka ilman mitään kipulääkkeitä, ei myöskään repeämiä eli ei tikkejä. vauva normikokoinen.

Vierailija
14/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva voi kokoajan hyvin, mutta itse en meinannut jaksaa. Lapsi oli väärässä asennossa oli, huomattiin vasta kun imukupilla vedettiin ulos.

Loppu hyvin, kaikki hyvin, aitsi että olin piiiitkään ihan romuna koko hommasta :)

Vierailija
15/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se avautumisvaihe kesti 20tuntia...

Vierailija
16/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, ponnistin niin perkeleesti. Ihan raivotarjonta oli, mutta jotenkin käsi poskella tms.

Toinen onneksi vain 15 minuuttia.

Molemmat pirulaiset käynnistetty.

Vierailija
17/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistin hullunlailla. Ähkin ja voihkin!

Kipuja ei ollut, epiduraali vaikutti vielä, joten en tuntenut edes repeämistä.

Kolmen asteen repeämä, 45min leikkaussalissa mutta mä nukuin sen leikkauksen aikana jalat levällään.

Ei kipuja eikä traumoja :)

10 pisteen synnytys!!!

Vierailija
18/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokasta 11min

Vierailija
19/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 1 tunti, 45min. (ei onnekis imukuppia)

2. 2min.

Pelkäsin kovasti toista synnytystä ensimmäisen ponnistusmaratonin jälkeen, mutta kovin erilaisia voivat olla:)

Vierailija
20/31 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minustakin tuntui, että olisi kestänyt ikuisuus. Esikoisen kanssa epiduraali tehosi niin hyvin, etten tuntenut ponnistamisen tarvetta vaikka olin 10 senttiä auki ja olisi saanut ponnistaa. Jonkun aikaa sitten meni, että tuli ne tuntemukset.

Kuopuksen kanssa menikin sitten niin, että laittoivat epiduraalin vaikka olin jo 6 senttiä auki laitokselle tullessani. Ei kuitenkaan tehonnut ja piippasin hoitsun paikalle ja sanoin, että sattuu niin saamaristi ja tuntuu et paikat repeää, että saiskos lisää. Kätilö katsoi ja sanoi, että et saa vaan nyt ponnistat :) En tajunnut, että ne tuntemukset olivatkin merkki lapsen tulosta, kun esikoisen kanssa en niitä kunnolla tuntenut :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi