Mun tulot n. 1000€ (netto) / kk, mies työtön, kannattaako asua saman katon alla?
Aloin tässä miettimään että onko fiksumpaa että mies muuttaisi kanssani saman katon alle vai että asuisi edelleen omillaan. Noin niinkuin taloudellisesti?
Itse en saa mitään tukia, olen hiuksenhienosti juuri sen rajan yläpuolella että en saa esim. asumistukea. Kyllähän se mun menoja huomattavasti pienentäis jos vuokra menis osiin ja sähkölasku osiin...
Peruspäivärahaan (miehen) ei ilmeisesti mun tulot vaikuta, vai? Asumistukea ei mun tuloilla Kelan laskurin mukaan irtoa senttiäkään.
Onko omakohtaisia kokemuksia? :) Ja ihan taloudelliselta kantilta nyt katsotaan tätä tilannetta. Ollaan yhteenmuuttoa aiemminkin mietitty niin jos nyt sit viimeistään järkisyistä ;)
Kommentit (5)
Jos saa kelan, niin sinun tulosi vaikuttavat.
Jos saa työttömyyskassan, niin sinun tulosi eivät vaikuta.
Asukaa erillänne!
Meidänkin kannattaisi...
eivät puolison tulot vaikuta, vaikka sen maksajana onkin Kela. Sitä saa 500 päivää ja sen jälkeen 180 päivää tarveharkinnatonta työmarkkinatukea. Vasta sen jälkeen puolison tulot alkavat laskea sitä. Noin 1700 euron bruttotulot alkavat laskea puolison työmarkkinatukea ja noin 2700 euron bruttotulot lakkauttvat tuen puolisolta kokonaan.
urpot, kyl mä tiedän et te ootte mm-tason kekkuilijoita näitten tukiasioiden kanssa ;) ;)
ap