Mikä vaikeinta lääkiksen pääsykokeissa??
Eli mikä osa-alue lääkiksen pääsykokeissa on vaikein ja miksi?
Olen aikuinen ja paljon kokenut, myös akateemisessa maailmassa eli soveltaen vastaaminen ei luultavasti tuota vaikeuksia sinänsä, eikä "järkevästi" kirjoittaminen.
Fysiikkaa olen lukenut _paljon_ ja ne jutut ovat hallussa.
Itse lääketieteeseen olen perehtynyt ihan vain omasta kiinnostuksesta myös paljon, mikä varmastikin helpottaa pääsykoekirjan läpikahlaamista?
Mutta sitten kun mennään kemiaan ja molekyylibiologiaan, tuleekin pienoinen tenkkapoo... En ole koskaan ollut kemian ystävä ja siksi tiedot siltä alueelta ovat vähäisemmät.
Ehdin aloittaa valmistautumisen vasta maaliskuussa eli aikaa jää n. 2,5kk. olen kokopäivätyössä ja kolmen pienen lapsen äiti, joten liiallisia kuvitelmia minulla ei ole käytettävissä olevaan aikaan liittyen. Kannattaisiko siis keskittyä tuohon kemiaan ja jättää muut osa-alueet hyvin vähälle vai mikä olisi hyvä stgrategia?
mutta useampi ystäväni on pyrkinyt ja päässyt
ja ainakin yksi tärkeä juttu on se, että tehtäviä on paljon aikaan nähden eli olisi tärkeää, että sulla olisi rutiinia tehdä niitä kemian tehtäviä.
Samoin muistakin tehtävistä pitää osata vastata tarpeeksi nopeasti ja siirtyä ajoissa seuraavaan, jos jokin ei suju.