Tunisian matka toukokuulla - peruisitko?
No höh! Kerrankin me olemme saaneet varattua aurinkoloman koko perheelle Tunisiaan, niin eikös vain ruvenneet rettelöimään. Matka on varattu toukokuulle. Mitähän tässä kannattaisi tehdä? Odottaa ja katsoa, miten tilanne kehittyy, vaihtaa matkakohde toiseen vai perua koko matka?
Kommentit (10)
Piti sanoa.
Voi olla, ettei kaikille Tunusian matkan peruuttaneille löydy uutta reissua.
ja vakuutuksesta. Katselisin itse vähän aikaa ja varmistaisin, että matkavakuutus korvaa, jos aluelle tulee ulkoministeriöstä matkustuskielto (tai kehoitus välttää ei-pakollsia matkoja). Tai jos onnistuu edullisesti, vaihtaisin matkan.
Jos sinne ei ole turvallista matkustaa tuossa vaiheessa, niin tuskin perumisesta menettää edes varausmaksua tms? Eli sikäli voisi pitää varauksen voimassa. Eri asia sitten että milloin on välttämätöntä alkaa varaamaan uutta reissua jos näyttää siltä että Tunisiaan ei kannata toukokuussa matkustaa. Onhan siellä suomalaisia tälläkin hetkellä.
Miksi yleensä olitte lähdössä maahan, jossa tähänkään asti ei ole demokratia pelannut? Olette halunneet rahallanne tukea diktatuuria? Käsittämätöntä.
Sitähän ei tiedä, mihin tilanne Tunisiassa vielä menee... Ja kun katsoo noita katukuvia uutislähetyksissä, niin aika ankean näköistä seutua. Lähtekää ennemmin vaikka Roomaan, on jotain katsottavaa.
maasta, jossa poliittinen kulttuuri on tervettä :D
Vaihtaisin vielä tässä vaiheessa pikaisesti kohteen, varsinkin jos lapset tulevat matkalle mukaan.
Tunisiassa ei varmaan ihan päivässä tule vaihtumaan maan tilanne, siellä ne tappelevat kuukausi tolkulla.
Ja melko varmaan toukokuussa kukaan ei enää tee reissuja suomesta sinne joten sitten joudutte ainakin vaihtamaan kohteen. Onko silloin enää valinnan varaa?
Tunisia ei muutenkaan ole mikään ihanne perhekohde!!! likaista ja tautista, joten senkin vuoksi jos haluatte Lomakohteen isolla Lllä niin menkää perheen kanssa ihan muualle :) Perhepaikkaan :)
Ovat ihan itse vapaissa vaaleissa äänestäneet.Ja onko muutenkaan Italia ja Tunisia oikeusvaltioina sun mielestä verrattavissa toisiinsa?
Rakastan maata ja onhan se synnyinmaani, mutta asioista perillä olevat tietävät, että ei siellä ole rauhallista.
Sala-ampujia on vielä joka kaupungissa ja armeija jahtaa heitä. Ties kuinka kauan siinä kestää.
Ex-pressa suuttui kun hänet ajettiin pois ja lähetti sala-ampujia ties mistä maista ampumaan salakavalasti talojen katoilta ym. siviilejä. Ex-pressa on aivan hirveä ja aiheutti sellaisen kaaoksen vihoissaan että siinä kestää toipua :(
Meidän kaunis maamme :(
Hyvää tarkoittava vinkkini: menkää jonnekin muualle lomalle. Tunisiassa on vielä vaarallista.
t. tunisialainen
ja jännä, että tämä on aloitettu samana päivänä, kun itse kysyin täällä samaa asiaa. Tässä iso osa neuvoo vaihtamaan kohdetta, minua neuvottiin pitämään kohde ennallaan. Olen silti miettinyt vaihtoa. Mitä ap te teitte?
siellähän on jo nyt rauhallista. Ja toukokuuhun on vielä aikaa.
Hyvää matkaa.
Mä olen käynyt kerran Soussessa ja kerran Hammametissa. Mukavia lomapaikkoja kumpikin :)