Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työterveys ja mt- palvelut

Vierailija
17.01.2011 |

Kysytäänpäs täältä apuja.

Mulla on nyt tällä hetkellä aika rankat ajat. 2 läheistäni sairastaa parantumatonta ja henkisesti vaikeaa sairautta. (toisella mt- sairaus ja toisella muutoin vain parantumaton ja etenevä sairaus - johtaa kuolemaan) Nyt juuri olo tuntuu sen verran voimattomalta ja siltä että jos en itselleni pian hae apua, niin saan burn outin.

Mutta mistä uskaltaisi hakea apua?

Työpaikalla olen kyllä läheisistäni kertonut, mutta en ole kertonut/näyttänyt sitä kuinka rankkaa minulla itselläni on juuri nyt. Enkä haluakaan näyttää, sillä tavoittelen parempaa asemaa täällä ja pelkään pilaavani mahdollisuudet tuohon parempaan paikkaan jos henkisen jaksamiseni tila täällä selviää.

Työterveyshuoltona on Terveystalo ja kysyisinkin meneekö siitä tieto jonnekin, jos käyn Terveystalolla juttelemassa ongelmistani? Minulle kuuluu kaikki terveystalon palvelut työterveyshuollon kautta ilmaisina, joten houkuttelisi tietenkin sinne varata aika. Kun tiedän että siellä on ammattitaitoisia ihmisiä ja jonotusajat varmasti lyhyet.

Entä olisiko joku muu kohtuuhintainen tai ilmainen vaihtoehto? Tällä hetkellä kaikki rahat menevät toisen läheiseni hoitokuluihin ja tili on tiukilla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on aina vaitiolovelvollisuus. Ne eivät kerro asioitasi edes toiselle lääkärille ilman suostumustasi. Voit ihan huoletta varata ajan vaikka työterveyspsykologille tai vastaavalle.

Vierailija
2/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotin ihan turhan pitkään, kunnen menin omalle työpaikkalääkärillemme. Häneltä sain peruslääkityksen masennukseen, sekä nukahtamislääkkeitä tarpeen varalle.

Meillä kuuluisi myös terapia työterveyshuoltoon, mutta sitä en ole tarvinnut ainakaan toistaiseksi.

Meillä palkanlaskija tietää, että olen käynyt tyyöterveyslääkärillä, mutta syytä ei näy missään. Sitten ehkä olisi eri asia, jos joutuisi sairauslomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynneistä tietää ostoreskontra, ja on riski, että tieto ei jää näille...

Eli minä en kävisi työnantajan piikkiin hoitamassa näitä asioita.

Vierailija
4/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynneistä tietää ostoreskontra, ja on riski, että tieto ei jää näille... Eli minä en kävisi työnantajan piikkiin hoitamassa näitä asioita.

Yhtä hyvin voi sanoa (jos joku kysyy, mitä ei saisi tehdä), että kyseessä on korvatulehdus taio liikavarvas.

Swen takia ei hoitoon hakeutumista kannata pitkittää.

Vierailija
5/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riski tähän on suuri. Ostoreskontran hoitaja saattaa saada alkuperäiset laskut laskunliitteineen käsiteltäväksi tai jopa tiliöitäväksi. Ostoreskontran hoitajille ei allekirjoituteta mitään salassapitämispapereita yleensä ja on ihan ammattitaidosta kiinni kertooko vai ei näistä eteenpäin.

Jos on iso yritys kyseessä, niin riski tällaiseen on yleensä paljon pienempi. Ei siellä ostoreskiä kiinnosta joku Maija Meikäläinen, jonka nimi ei ole tuttu.

käynneistä tietää ostoreskontra, ja on riski, että tieto ei jää näille...

Eli minä en kävisi työnantajan piikkiin hoitamassa näitä asioita.

Vierailija
6/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lukee vaan että käynti työterveyslääkärillä. Ei niissä todellakaan luo diagnooseja.

Minun puolestani ostoreskontra voi ihan hyvin saada tietää käynneistäni, syy ei heille kuulu.