Minkälainen ruokavalio, jos todella korkea hemoglobiini (179)?
Lääkäri ei antanut mitään neuvoja ruokavalion suhteen.
Verenpainelääkitys korkeaan verenpaineeseen, kolesteroliarvot ok.
Kommentit (13)
Eikos tuossa ole kohonnut tromboosiriski? Kumma jos laakari ei maarannyt miniaspriinia?
ja syön normaalisti, painoindeksi 22, liikun paljon, en polta enkä juo.
verenpaineet ok, 110/69
ja syön normaalisti, painoindeksi 22, liikun paljon, en polta enkä juo.
verenpaineet ok, 110/69
siinä 170-80 tienoilla, ollut aina, mulla taas on hirmu homma saada pysymään se yli 120. Ihan suht normaaliruokavalio heillä, ei mitään viherhihhuleita kuiteskaan.
ja syön normaalisti, painoindeksi 22, liikun paljon, en polta enkä juo. verenpaineet ok, 110/69
on normaalin ylarajalla naiselle, mutta 179 on jo reippaasti sen yli. Kannattaisi varmaan menna ihan hematologin pakeille, tuossa voi olla taustalla jotain mita ainakaan tavallinen yleislaakari ei osaa hoitaa.
Onko teillä aknea?
Olen miettinyt että voiko korkea hemoglobiini ja akne liittyä toisiinsa.
Mulla se on 156....
Välttele ainakin punaista lihaa tai rajoita sen käyttöä, siinä eniten rautaa. Älä syö mitään monivitamiineja yms. joissa voi olla rautaa+c-vit. Käy luovuttamassa verta säännöllisesti.
Minulla on siis korkea verenpaine, joku toinen kertoi ketjussa, ettei hänellä ole, en minä.
En ole koskaan polttanut tupakkaa ja olen normaalipainoinen.
Voiko verta luovuttaa henkilö, jolla verenpainelääkitys? Muistaakseni luovutukseen on jokin hemppa-raja, että eivätr ottaisi näin "paksua" verta vastaan.
minua lääkäri kehoitti luovuttamaan verta ja minulla on tuo lääkitys. Mulla arvo on aina 160 tai vähän päälle.
Meidän suvun miehillä ongelmana korkea hb, avuksi säännöllinen verenluovutus.
Hemoglobiini mitataan ennen verenluovutusta
Kaikilta luovuttajilta mitataan hemoglobiini ennen verenluovutusta. Hemoglobiini mitataan pienestä, sormenpäästä otettavasta veritipasta. Verta voi luovuttaa, kun hemoglobiini on
* naisella 125–175 g/l
* miehellä 135–195 g/l.
Ei onnistu siis minulta.
T: Ap
Joko poltat hyvin runsaasti, elimistösi oli tutkimushetkellä kuiva tai sinulla on sairaus nimeltä polysytemia vera. Heti luovuttamaan verta niin olosi paranee.