Miten muuten arpajaisvoitot eron jälkeen?
Tuli tuosta avioehtoketjusta mieleen, kun olemme puhuneet muutaman kuukauden erosta miehen kanssa. Emme vielä asu erillään. Mutta olen siis voittanut miehen tietämättä arvasta isohkon summan rahaa ja lunastaessa laittanut sen omalle tilille. Onko miehellä oikeus minun tilillä oleviin rahoihin? Kun jos laskemme muut varat ja velat (ilman tuota voittoa), niin ei meille niin paljon jää varoja. Mutta tuo voitto on tullut sen jälkeen, kun erosta olemme puhuneet..
Tai mitenhän menee, jos joku voittaa lotossa sanontaan nyt miljoonan. Onko se yhteistä omaisuutta?
Kommentit (7)
Arpavoitto on toki sinun omaa omaisuuttasi, mutta avioeron sattuessa miehellesi saattaa tarjoutua mahdollisuus päästä osingoille. Arpavoitto pitäisi ottaa huomioon osituksessa avioeron jälkeen. Jos muita varoja tai velkoja ei ole (tai ollaan plusmiinus nollassa), voit joutua luovuttamaan puolet arpajaisvoitosta tasinkona miehellesi.
Sillä ei ole merkitystä, vaikka avioerosta olisi keskusteltu, jos erohakemusta ei ole tehty.
Mutta tuo voitto on tullut sen jälkeen, kun erosta olemme puhuneet..
Onko se yhteistä omaisuutta?
Kyllä, se on yhteistä. Jos voitto on saatu erohakemuksen jättämisen JÄLKEEN niin silloin se varmaan katsotaan vain voittajan omaisuudeksi.
Olisin malttanut mielesi ja lunastanut voittosi vasta harkinta-ajalla tai eron jälkeen...
mikäli avioeropapereita ei ole lähetetty/viety käsiteltäväksi
Jollet saa miestä allekirjoittamaan avioehtoa.
Muuten, entä jos otan ja nostan tililtä nuo kaikki rahat pois, kun ne kerran on minun tilillä... Pidän sitten "pörskässä" niitä jemmassa.
Mutta tuo voitto on tullut sen jälkeen, kun erosta olemme puhuneet..
Onko se yhteistä omaisuutta?
Kyllä, se on yhteistä. Jos voitto on saatu erohakemuksen jättämisen JÄLKEEN niin silloin se varmaan katsotaan vain voittajan omaisuudeksi.
Olisin malttanut mielesi ja lunastanut voittosi vasta harkinta-ajalla tai eron jälkeen...
Olet ensimmäinen ihminen jonka olen kuullut voittaneen arvasta enemmän kuin 100e (oletan että voitit enemmän) joten olen ihmeissäni. Luulin ettei niistä oikeasti kukaan mitään isoja summia tahkoa ikinä.
Ukko pääsee osingoille.