Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttärit tulossa ja minua ei ole kutsuttu, miten toimia?

Vierailija
11.01.2011 |

Eli siis olemme mieheni kanssa eronneet ja lapsi on isällään kun hänellä on syntymäpäivät ja juhlat järjestetään siellä.

Minua ei juhliin ole kutsuttu koska miehen naisystävä ei minua sinne halua, lapsi kuitenkin kovasti toivoo ,että tulisin juhliin.

Miten selittää lapselle syy miksi en pääse juhliin vai pitäisikö minun vaan kylmästi "kutsua" itse itseni ja olla välittämättä tästä naisystävästä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken aikaa pelkäsin että olisit itse halunnut sinne juhliin, mutta se olikin vain se taapero joka toivoisi sinut mukaan.

Juhliin ei mennä ilman kutsua, piste. Ja jos sinulla on ongelmana se mitä "selität" lapselle, niin miten olisi vaikkapa että "minua ei ole kutsuttu teidän syntymäpäiväjuhliin, joten en voi tulla kutsumatta, toivottavasti ymmärrät tämän".

Problem solved.

Vierailija
2/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ensin tietysti nielaiset tuon lapsellisen katkeruuden ja sitten toivotat lapselle hauskoja juhlia. Lapsi kyllä vaistoa pienimmänkin itsesäälisi ja sillä pilaat hänen juhlansa. Mut tää varmaan oli tosiaan vitsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää isän luona omat juhlat,joihin tulee isän puolen sukulaiset ja kotona pidetään juhlat joihin tulee minun puolelta sukulaiset.

Alkuun kutsuin lapsen isän ja sukulaiset meille juhliin,mutta olemme yhteisymmärryksessä luopuneet tästä tavasta.

Vierailija
4/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisystävältä, ettei lapsen äitiä kutsuta juhliin. Mutta sille ei nyt voi mitään, eikä se ole lapsen vika, joten sitä minusta ei saa lapselle kommentoida, sano vaikka, että haluat juhlia synttäreitä omalla tavallasi, ja kutsu kotiisi omia läheisiäsi omiin juhliin.

Vierailija
5/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä ollu tapana juhlia vain yhdet juhlat kaikkien sukulaisten kanssa (sekä miehen että sinun)? Jos näin, niin ottaisin miehen kanssa puheeksi ja menisin juhliin.

Jos teillä on kuitenkin omat juhlat sinun sukulaistesi kanssa, niin jättäisin väliin ja selittäisin lapselle, että nämä on nyt iskän puolen juhlat.

Surullista kyllä, että lapsen toiveita ei huomioida hänen omien juhliensa suhteen =( Että sikäli ottaisin kyllä ehkä isään yhteyttä joka tapauksessa tästä asiasta.

Vierailija
6/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ainakin kutsutaan AINA lapsen isä ja tämän uusi perhe myös. Koska ne ovat lapsen juhlat, eivät aikuisten, ja sinne pyydetään lapselle tärkeät ihmiset. Ääliöitä olette jotka ette ymmärrä miksi muunlainen käytäntö harmittaa. Mutta, ap, pitäkää toiset juhlat sinun luonasi. Ellei tämä siis (vaihteeksi) ollut provo.

Vierailija
7/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja et muka saisi juhlia OMAN lapsesi synttäreitä? Kuules nyt, suostutko tosiaan tollaiseen? Tottakai kutsut sinne itsesi ihan muina miehinä. Miehesi uudella naisystävällä ei ole mitään asiaa kiilata sun ja lapses väliin! Jos ei sitä akkaa miellytä, voi painua sanonko minne?

Vierailija
8/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaa ottaa lapsi keskelle aikuisten riitoja. Varsinkin noin pienelle lapselle on pystyttävä vaikka keksimään joku muu selitys kuin että ei ole kutsuttu. Siitä seuraa väistämättä jatkokysymys "Miksi ei ole kutsuttu?". Ja siihen kysymykseen ei olekaan enää hyviä vastauksia tarjolla.

Isommalle lapselle voi ehkä jo selittää, että kaikki aikuiset eivät tule toimeen keskenään, mutta jättäkää pikkulapset riitojenne ulkopuolelle!

Hetken aikaa pelkäsin että olisit itse halunnut sinne juhliin, mutta se olikin vain se taapero joka toivoisi sinut mukaan. Juhliin ei mennä ilman kutsua, piste. Ja jos sinulla on ongelmana se mitä "selität" lapselle, niin miten olisi vaikkapa että "minua ei ole kutsuttu teidän syntymäpäiväjuhliin, joten en voi tulla kutsumatta, toivottavasti ymmärrät tämän". Problem solved.

Vierailija
9/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis on ollut aina vaan yhdet juhlat ja lapsen isä aikanaan vielä painotti lapselle, että synttärit vietetään jatkossakin kuten ennen.

Ennen tämä naisystävä on lähtenyt pois juhlien ajaksi tai jättänyt tulematta meille vaikka siis en ole häntä ollut pois häätämässä tai jättänyt kutsumatta.

Vierailija
10/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle omat synttärit kotonasi.

Vierailija
11/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on se, joka vastaa näistä synttäreistä, ei se uusi naisystävä. Jos mies on sitä mieltä, että et saa tulla juhliin, niin käske selittämään asia lapselle. Et tietenkään voi tehdä synttäreistä mitään dramaattista valtataistelua vaan keskustele asiallisesti lapsen isän kanssa. Äitipuolen ongelmat eivät sinulle kuulu, ja lapsen isä on vastuussa tämän käytöksestä. Eli lapsen isä nyt tilille siitä, mikä on meno nykyään, ja sovitte asiat uudelleen. Ehkä on aika luopua yksistä synttäreistä ja pitää kahdet.

Vierailija
12/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisiin uusperhekuvioihin, jos eivät niitä kestä. Siis tarkoitan tuota naisystävää. Voisi pysyä lapsettomista miehistä kaukana, jos ei kykene lapsia asettamaan omien tunteidensa edelle. Ja kannattaako sitä olla sellaisessa suhteessa, josta on noin sairaalloisen epävarma?

Vierailija
13/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne niin synttärit järjestetään sitten tästälähtien sun luonasi. Yksinkertaista...mitäs tuosta riitelemään? uusi eukkokin on sitten tyytyväinen...

Vierailija
14/14 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan asiallisesti, sanot että lapsi haluaisi sinut paikalle, että olisiko se isälle ok?

jos ei käy, niin sitten et voi toisten kotiin mennä kutsumatta. sellaisessa tapauksessa sanot lapselle, että nämä juhlat ovat nyt sellaiset mitkä isä ja uusi kumppaninsa haluavat pitää, että sinä voit juhlia lapsen kanssa sitten omat juhlat. ja juhlit sitten, pyydätte vaikka vähän vieraitakin.

mutta kyllä nyt ekana puhuisin asiasta isän kanssa, jos kerran tapana on ollut että kaikki juhlitte yhdessä. miksi nyt yhtäkkiä pitäisi olla erilailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi