Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä miehestä, joka käyttäytyy näin?

Vierailija
11.01.2011 |

miehelle ei saisi puhua mitään, kun hän katsoo televisiota tai on tietokoneella illalla (kun lapsi nukkuu). Minun mielestä, voisi silloin edes 10 min tehdä jotain yhdessä, jos ehdotan, hän suuttuu ja huutaa enkö osaa pitää turpaani kiinni. Tänään olin 2 tuntia hiljaa, sitten laitoin kuuman teekupin jalkarahin päälle ja satuin avaamaan suuni, kun sanoin "varo teekuppia", että hän huomaisi sen, eikä kuppi kaatuisi, niin sai kamalan raivarin, meni pesemään hampaansa ja nukkumaan. Kävin kysymässä, enkö saa edes kerran 2 tunnissa puhua, niin sanoi että saa, jos on jotain asiaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lapsellinen ääliö. Ei todennäköisesti ole sinusta kovin kiinnostunut, pitää sinua itsestäänselvyytenä tai piikana, ei pidä sinusta. Ikävä kyllä. Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
2/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ihan sellainen kuin joskus nuorempana olet ajatellut ottavasi. Oletko (tai oletko ollut) rakastunut mieheesi?

Ei mies oikein fiksulta vaikuta tai suhde muutenkaan onnelliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuollainen joskus puolisolleni. Tunnustan. Ihan ääliömäistä. Minut saa haukkua, jos se parantaa jonkun mieltä. Kerron vain jos se auttaisi jotain toista eteenpäin.

En tiedä mistä se teillä johtuu, mutta minä olin vain ihan täysin puhkipalanut kaikesta siitä mitä tapahtui töissä ja kotona. Olin kunnon levon tarpeessa. Tämän ei ole tarkoitus vähätellä ettei äidit tarvitsisi lepoa. Mutta itse olin vain ihan mitta täynnä ja kaikki ärsykkeet jotka sai palaamaan arkeen, olivat riittäviä ylittämään kynnyksen ja pinna paloi heti. Ihan samanlaista käyttäytymistä kuin mitä kuvailet.

Meillä auttoi kun lähti purkamaan sitä kaikkea mistä paha olo kumpusi. Niitä alkusyitä. Missään terapiassa ei käyty, vaan tämä oli lähinnä oman pääni sisäistä taistelua. Ja kun sain laitettua asioita järjestykseen niin mielikin alkoi palata taas järkeville raiteille ja ärsytyskynnys palasi normaaliksi.

Missään vaiheessa se typerä käytökseni ei ollut tarkoitettu pahastuttamaan. Rakastin ja rakastan yhä puolisoani ja se oli yksi niistä voimista joka auttoi siitä pahasta olosta yli. Ne solmut vain pitää avata hitaasti. Siinä ehtii suututtaa toisen monta kertaa. Onneksi oma puolisoni jaksoi minua, ja jos hänelle tulee samanlaisia huonoja aikoja niin minä pyrin parhaani mukaan jaksamaan häntä, vaikka käytäytyisi kuinka typerästi.

Raskastahan se on molemmille osapuolille. Ihan oikeasti, sille ukollekin. Se television tai tietokoneen edessä istuminen voi hyvinkin olla vain pakenemista tästä hetkestä, arjesta, ylirasituksesta. Joillakin se ilmenee tuollaisena. Kukaan ei tietenkään pysty sanomaan onko teillä näin, mutta tiedän varmuudella että itselläni se toimii juuri noin. Kun minulla on pään sisällä asiat järjestyksessä, raha-asiat kunnossa, töissä asiat kunnossa ja kotona langat jokseenkin käsissä, niin heti on paljon enemmän energiaa ja pystyn myös osoittamaan tunteitani puolisolleni. Sitten kun menee huonosti monella eri osa-alueella yhtäaikaa, voi se harmitus vallata mielen niin että pitäisi ripustaa selkään "räjähdysvaara"-merkki.

Vierailija
4/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinut ns. Herran pelossa. Pitää itseään jalustalla. Hän ei arvosta sinua ollenkaan. Älä analysoi ja ymmärrä liikaa, vaan eroa ajoissa.

Vierailija
5/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo on ihan normaalia parisuhteessa ja sussa on jotain vikaa, kun kiihdyt ihan turhasta (tyyliin "relaa nyt vähän senkin tiukkapipo"). Täällähän v*tun huoraksi haukkuminenkin on ihan normaalia ja pitää kato olla vähän huumorintajua hei.

Mä en kauan tuollaista miestä katselisi.

Vierailija
6/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo on ihan normaalia parisuhteessa ja sussa on jotain vikaa, kun kiihdyt ihan turhasta (tyyliin "relaa nyt vähän senkin tiukkapipo"). Täällähän v*tun huoraksi haukkuminenkin on ihan normaalia ja pitää kato olla vähän huumorintajua hei.

Mä en kauan tuollaista miestä katselisi.

eli nainen on varmaan lihonut tai muuttunut epäseksikkääksi nalkuttavaksi akaksi. Jos mies hakkaa sehän on naisen vika, joka on varmana provosoinut ensin tai ollut tyhmä kun on TIETOISESTI OTTANUT hakkaavan miehen vaikka kaiken voi elämässä ennakoida. Jos aiemmin normaalilla miehellä on kuitenkin puhjennut vaikkapa mielisairaus jonka vuoksi käyttäytyy mielipuolisesti niin silloin palstalla kehotetaan kuitenkin eroamaan lasten turvallisuuden vuoksi, mutta eron jälkeen on turha hakea palstalta ymmärrystä koska eronneesta naisesta tulee halveksittu yh-horo, mutta miehelle toivotetaan kaikkea hyvää ja pikaista paranemista! ;)

Vierailija
7/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja 5 sanoi sen minkä itsekin aioin.

Tolkuton loppuunpalaminen johti siihen että koirallekin huusin "TURPA KIINNI" jos se nuoli huuliaan äänekkäästi kun "minä yritän keskittyä".

En tietysti tunne miestäsi, mutta onnettomalta hän kuulostaa.

Vierailija
8/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja 5 sanoi sen minkä itsekin aioin.

Tolkuton loppuunpalaminen johti siihen että koirallekin huusin "TURPA KIINNI" jos se nuoli huuliaan äänekkäästi kun "minä yritän keskittyä".

En tietysti tunne miestäsi, mutta onnettomalta hän kuulostaa.

Miksi et tekisi itse samoin? Ole vaiti koska miehesi on stressaantunut. Mies varmaan purkaa stressiä huutamalla sinulle, joten sinun kuuluu ottaa huutaminen kiltisti vastaan. Seuraava vaihe onkin sitten lyöminen, mutta koska se helpottaa miestäsi niin annathan lyödä. Jaksuhaleja!

Vierailija
9/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti tilannetta voi yrittää ymmärtää ja löytää siihen syitä. Sitä kautta ongelma saattaa purkautua, ja tilanne aueta.

Minustakin miehesi kuulostaa stressaantuneelta, ei kestä yhtään ylimääräisiä ärsykkeitä. Sinun on pakotettava hänet puhumaan. Tarjottava jotain muita järkeviä aktiviteetteja iltaa kuin telkkaria tai tietokonetta. Harrastaako hän esim. urheilua?

Kirjoittaja 5 sanoi sen minkä itsekin aioin. Tolkuton loppuunpalaminen johti siihen että koirallekin huusin "TURPA KIINNI" jos se nuoli huuliaan äänekkäästi kun "minä yritän keskittyä". En tietysti tunne miestäsi, mutta onnettomalta hän kuulostaa.

Miksi et tekisi itse samoin? Ole vaiti koska miehesi on stressaantunut. Mies varmaan purkaa stressiä huutamalla sinulle, joten sinun kuuluu ottaa huutaminen kiltisti vastaan. Seuraava vaihe onkin sitten lyöminen, mutta koska se helpottaa miestäsi niin annathan lyödä. Jaksuhaleja!

Vierailija
10/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies urheilee, n. 5 kertaa viikossa, juoksulenkkeilyä ja kuntosalilla käyntiä. Tilanne on mennyt vähitellen siihen, että tiuskii jatkuvasti minulle ja kaikki mitä teen on väärin ja siitä tulee aina huomauttelua ja sanomista; minunkin pitäisi urheilla enemmän, en saisi syödä suklaata ja herkkuja (en ole lihava, 165cm ja 53kg), jos otan buranaa päänsärkyyn, tulee huutoa, ettei buranaa saisi ottaa, olen liikaa facebookissa (n. 15 min per päivä) ja se on teinityttöjen hommaa eikä yli 30v ihmisten pitäisi käyttäytyä kuin teinit. Pidän sisustamisesta, mikä on tyhmää ja ääliömäistä kuulemma. Tuntuu, etten enää kelpaa hänelle. Olen yrittänht saada puhumaan, kysynyt mikä on vikana ja oonko töissä/kotona liian rankkaa, mutta mies saa raivokohtauksen ja huutaa, että valitan (yritän vaan saada asiat ennalleen ja kuntoon). Aika rankkaa ollut tämä viimeiset 2 vuotta ja näyttää menevän koko ajan huonompaan suuntaan, kun mies ei itse halua tehdä asioille mitään.

Sen tiedän, että raha-asiat saattaa huolettaa. En saisi edes katsoa kaupassa mitään, mitä ei ole varaa ostaa. Jos esim katson jotain vaatetta, tulee huutoa. Sanon, että vaan haluan katsoa, en aio ostaa, että naiset vaan tykkää katsella uusia vaatteita, mutta silti en saisi edes katsoa.

Sitten lapsen mentyä nukkumaan hänelle pitäisi antaa täysi hiljaisuus, ei saisi puhua mitään, tai tulee hirveä raivari ja hän menee nukkumaan, kun "ei saa olla rauhassa".

Tuntuu, että elämääni rajoitetaan ihan kaikessa, enkä saa olla oma itseni. Olen lapsen kanssa kotona ja meillä on hurjan hauskaa ja odotan aina, että mies tulee töistä kotiin ja otan iloisena vastaan, mutta aina tulee pettymys, kun hän on naama väärinpäin ja alkaa tiuskimaan ja kiukuttelemaan.

Vierailija
11/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ukkosi aina ollut noin epämiellyttävä ihminen? Kuulostaa siltä, että joku hänen elämässään on pielessä ja hän on päättänyt purkaa kaiken sinuun tai syyttää siitä sinua. Vaikka et millään tavalla olisi edes syypää miehellesi vitutusta aiheuttavaan asiaan.

Tai sitten hän pettää sinua ja yrittää saada sinut ottamaan hänestä eron käytöksellään. Sitten saisi sääliä ystäviltä ja sukulaisilta kun sinä olisit se paha jättäjä.

Oli asia miten oli, itse kysyisin ihan rauhallisesti ukolta haluaisiko hän päästä sinusta ja jälkikasvusta eroon. Jos vastaus on "kyllä", vastaus on tyyliä "Älä sekoile!", tai vastaus on halveksiva hiljaisuus, alkaisin valmistella eroa ja myös kertoisin sen hänelle. Jos vastaus olisi "En", kehottaisin miestä käyttäytymään paremmin tai saa pian hiljaisuutta niinj paljon kuin haluaa istuessaan tyhjässä kämpässä yksin.

Vierailija
12/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa:( Kotonaan pitää saada olla omaa vapaa itsensä. Miehesi on despootti! Miksi enää yritätkään!

Vierailija
13/13 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähdet lapsesi kanssa muualle viikoksi tai viikonlopuksi. Sanot lähtiessäsi, että et kestä enää olla näin ahdistavassa ilmapiirissä. Sanot että "annan viikonlopun aikaa miettiä, mitä tulevaisuudelta haluaa, vaimon, perheen vai elää yksin. Vaihtoehdot on mennä pääpipilääkärille masennuslääkkeet hakemaan ja terapiaan, tai sitten sinä muutat tästä asunnosta pois, sillä käytös ei ole tervettä ja satuttaa minun lisäkseni myös lasta".

Itselläni oli sama tilanne syksyllä jatkuvasti räyhäävän ja huutavan miehen kanssa. Nyt on mies ollut kunnolla, kun tajusi, että liika on liikaa. Minä en tosin lähtenyt pois viikonlopuksi, koska tiesin että mies ei suostu terapioihin, vaan kun ei puhe ja kirjeetkään miehelle auttaneet, tilasin suoraan ajan pankkiin lainaneuvotteluun ja löin palattuani miehelle avioerohakemuksen ja lainalupauksen pöytään ja kysyin "tätäkö haluat?". En myöskään aina tahallani tullut suoraan töistä kotiin, vaan kävin vähän kaffella ja sellaista ilmoittamatta (lapset on jo koululaisia), ja kysyttäessä vastasin "että kaffella yhen työkaverin kanssa", kas, pieniä epäluulon merkkejä ilmassa. Sen jälkeen meillä on ollut harvinaisen hiljaista ja on tullut kukkapuskaa...en nimittäin olekaan itsestäänselvyys!