Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilöauto ei tehnyt tietä lumilastissa olevalle kuorma-autolle!

Vierailija
08.01.2011 |

Helsingissä kadut on kapeita, varsinkin nyt kun lunta on kaikkialla. Kuorma-autot kuljettaa lunta pois ja helpottaa autoilijoiden liikkumista/parkkeerausta.

Kuorma-auto sitten työnsi henkilöauton pois tieltään. Väärinhän sekin oli mutta miksi se henkilöauton kuski ei voinut antaa tietä?

Helpompi sen on sitä antaa kun kuorma-auton jolla on lasti kyydissä.

Mitä mieltä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorma-auto toimi väärin.

Ei voida yksiselitteisesti sanoa sitäkään, mukkalle tien antaminen olisi ollut helpompaa. Se riippuu ympäristöstä ja tapahtumapaikasta, sen hetkisistä olosuhteista - ei suoraan autojen koosta.

Vierailija
2/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasuri työvieroksuja corollalla vs viikkoja ylitöitä tehnyt perusduunari....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä työtään tekevälle täytyy luonnollisesti antaa tilaa.

Ensin viikkokaudet vingutaan lumesta ja sitten kun sitä yritetään poistaa niin tehdään työntekijän työskentely vaikeaksi.

Kaikenlaisia tolloja sitä sikiääkin.

Minne ovat "corolla-kuskien" käytöstavat unohtuneet?

Vierailija
4/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä se henkilöauto ei tiennyt miten tietä tehdään ja pitikö tehdä hiekkatie vai asfalttitie. ;-D

Vierailija
5/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, minä minä minä !

painan kaasua suojatielläkin !

EN anna tilaa.

minä, minä minä minä !

minä olen audi-mies. teitä muita parempi.

en väistä.

Vierailija
6/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein liikkeellä työasioissa, mutta en ole tiennyt olevani jotankin etuoikeutettu. Kitokset tästä tiedosta.

Vierailija
7/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillinen audi-mies

itse asiassa joku ikivanha Honda.

Vierailija
8/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasuri työvieroksuja corollalla vs viikkoja ylitöitä tehnyt perusduunari....

Vierailija
9/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajat rauhassa katua pitkin eteesi kääntyy pihasta kuorma-auto tukkien kadun. Peruutatko kiltisi 100 m vai odotatko, että se eteesi kääntynyt peruuttaa 5 m takaisin pihaan?

Vierailija
10/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajat rauhassa katua pitkin eteesi kääntyy pihasta kuorma-auto tukkien kadun. Peruutatko kiltisi 100 m vai odotatko, että se eteesi kääntynyt peruuttaa 5 m takaisin pihaan?

Tämähän se juuri on se pointti, että automaattisesti mitään kuorma-autoa ei väistetä. Pitäisi tietää, millainen tilanne oli, jotta voisi edes ottaa kantaa jollain tavoin siihen, kummalle se väistäminen olisi edes omasta mielestä kuulunut.

Vierailija
11/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei se henkilöautokuski osannut peruuttaa. Pelkäsi ajavansa hankeen kapealla tiellä. Ammattimies olisi osannut, siis se kuorma-autoilija. Moni ei osaa peruuttaa edes kaupan pihassa parkkiruutuun.

Vierailija
12/21 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittää kuin lapselle, että työtääntekevällä tarkoitin huolto ja kunnossapitoa eli tässä tapauksessa lumien pois kuskaamista. Uskoisin, että jokainen järjellä varustettu väistäisi myös ambulanssia, palo ja poliisi autoja sekä tietenkin lumi, hiekoitus yms sellaista työtä tekeviä jotka vastaavat yleisestä turvallisuudesta, viihtyvyydetä(esim roskakuski)ja liikenteen sujumisesta esim lumien pois kuskaaminen, hiekoitus, suolaus, auraaminen jne

usein liikkeellä työasioissa, mutta en ole tiennyt olevani jotankin etuoikeutettu. Kitokset tästä tiedosta.

Vierailija
13/21 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorma-auto on hankalampi peruutella kapealla sohjotiellä missä autoja reunat täynnä ja ei ollut ensikerta tuommoinen tapaus. Viime talvena näin kun henkilöautokuski kiroili rekkakuskille...

Vierailija
14/21 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että jokainen järjellä varustettu väistäisi myös ambulanssia, palo ja poliisi autoja sekä tietenkin lumi, hiekoitus yms sellaista työtä tekeviä jotka vastaavat yleisestä turvallisuudesta, viihtyvyydetä(esim roskakuski)ja liikenteen sujumisesta esim lumien pois kuskaaminen, hiekoitus, suolaus, auraaminen jne

Se väistää jonka on helpoin väistää. Poislukien hälytysajossa olevat ajoneuvot sekä ehdollisesti oranssi vilkku päällä työtä tekevät työkoneet.

Vierailija
15/21 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorma-autokuski toimi oikein

Kuorma-autokuski voi poliisille kiinnijäädessään toki näin yrittää todistella, varmaan printtaa tuon lausuntosi mukaan kuulusteltavaksi mennessään.

Vierailija
16/21 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että henkilöauton kuljettaja oli n. 60v. mieshenkilö.

Yleensä ne sellaisia on, jotka haittaavat työntekoa.

Henkilöauton olisi pitänyt väistää mutta valitettavasti poliisin mukaan se olisi ollut kuorma-auton tehtävä, ottavat aina sen kannan. Ammattiautoilija on aina syyllinen poliisin mielestä.

Yksi tuttu ajaa Helsingissä aura-/kuorma-autoa ja kertoi että 48h teki töitä samoilla silmillä ja sitten tuli sallitut ylityöt täyteen, mutta se ongelma kierrettiin kutsumalla työntekijät tekemään hätätyötä eli kyllä siinä saattaa olla pinna tiukilla jo kuskilla. Ei sitä ma-pe 8-16 töitä tekevä paperin pyörittäjä ymmärrä.

Vierailija
17/21 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen just todistin kun eräs nainen näytti keskisormea yhdelle miehelle sen takia koska joutui peruuttamaan metrin verran että se mies pääsi peruuttamaan parkkiruutuun.

Koko siihen episodiin meni aikaa ehkä minuutti? ja olis mennyt vielä vähemmän jos se nainen olis heti peruuttanut, mutta ei..

Vierailija
18/21 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöauton olisi pitänyt väistää

perustelisit. Se että sattui olemaan lunta kyydissä ei ole vielä mikään syy.

Vierailija
19/21 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöauton olisi pitänyt väistää

perustelisit. Se että sattui olemaan lunta kyydissä ei ole vielä mikään syy.

Se väistää jonka kaistalla on este eli henkilöauto tässä tapauksessa. Näet sen esteen kuorma-auton takana.

Sinulla ei varmaan edes ole ajokorttia mutta yritän kuitenkin.

Ajat tietä pitkin ja yhtäkkiä edessäsi on tietyömaa. Jotta pääset ohi sinun pitää ajaa tovi vastaantulevien kaistalla mutta vastaan tulee auto.

Kumpi odottaa sinä vai vastaan tuleva auto?

Helsinkiläisenä varmaan vastaat että vastaantuleva auto väistää mutta todellisuudessa kuitenkin sinä.

Vierailija
20/21 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hälytysajossa olevia ambulansseja , paloautoja ja poliisiautoja pitää väistää. Piste. No,bussia väistetään sen ollessa lähdössä pysäkiltä. Tietyöt ym väistetään kun ne ovat missä ovat- niiden ei tarvitse väistää, mutta ne eivät myöskään saa etuajo-oikeutta( En nyt osaa selittää, mutta siis esim aura-autoa koskee myös liikennesäännöt)

Liikennesäännöt koskevat myös lumikuormassa olevia autoja. Muita työautoja myös. Se ei anna etuajo-oikeutta. Liikennesäännöt koskevat myös tietöissä olevia autoja. Tosin ne saavat pysähtyä toki sellaisiin paikkoihin, mihin muut eivät. Mutta niillä ei saa ajaa muiden päältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme