Miten pitää huolta itsestä: vinkkejä kiireisille :)
Ja tämä siis niille jotka HALUAVAT pitää itsestöään huolta, mutta kokevat ettei ole aikaa.
Itsellä 2 tarhaikäistä lasta ja kokopäivätyö, kiirettä pitää ;) En kuitenkaan halua olla homssuinen, joten tässä omia selviytymiskonsteja. Listaa saa jatkaa ilomielin!
-kotihoidot: säästävät rahaa ja ennen kaikkea aikaa.
-Kasvojen kuorinta suihkussa (kun lapset olivat pieniä he kylpivät samaan aikaan suihkun vieressä) tarpeen tullen.
-lakkaan kynnet kun olen tietokoneella eikä odotettavissa ole keskeytyksiä (=lapset nukkuvat, ovat isän kanssa tms.)
-Simppeli hiusmalli, sellainen joka ei tartte jatkuvaa trimmausta ollakseen siisti, tai jota voi siistiä helposti itsekin. Ja joka tosi nopea laittaa muutenkin
-"ajansäästöliikunta", eli sellainen joka ei vie hirveästi aikaa pois lapsilta. Omalla kohdalla se tarkoittaa uimista (koko perhe yhdessä), pyörä/juoksulenkkejä, kotijumppaa lasten kanssa tai ilman, reipasta ulkoilua lasten kanssa (hippaleikkejä yms)
Kommentit (3)
kuin jos kävelen kiirehtimättä ja aikaa jää enemmän asioiden tekemiseen ;)
Kiirehän on vain tunne kiireestä, aikaa ei ole yhtään sen enempää tai vähempää jos lopettaa kiirehtimisen ja tekee asiat ilman kiireen tunnetta. Ja silloin saa myös paljon enemmän aikaan, olen huomannut.
Samoja, kuin ap:lläkin ja lisäksi
-kulmakarvojen kestovärjäys.Teen sen kotona, kestää 10 min. muutaman viikon välein.
-Opetan lapseni liikunnalliseksi, niin pystyy harrastamaan liikuntaa lapsen kanssa. Otan myös esim. pulkkamäessä liikunnan kannalta, lasken lapsen kanssa ja kipuan reippaasti mäkeä ylös.
-käytän kasvoissa kevyesti itseruskettavaa voidetta, niin näyttää iho paremmalta ja meikkaamiseen kuluu vähemmän aikaa.
-suihkussa käydessä tai ennen sitä levitän kasvonaamion kasvoille ja se vaikuttaa ihan hyvin vaikka esim. ripustaisi pyykit samalla. Ja sitten suihkussa sen saa pestyä pois helposti.
-käytän kestäviä meikkejä, niin ei tarvitse korjailla päivän mittaan. Ja esim. luomivärin pohjustusvoidetta, niin pysyy siistinä koko päivän.
Kiirehän on vain tunne kiireestä, aikaa ei ole yhtään sen enempää tai vähempää jos lopettaa kiirehtimisen ja tekee asiat ilman kiireen tunnetta. Ja silloin saa myös paljon enemmän aikaan, olen huomannut.