Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilkea(ko) sisko?

Vierailija
06.01.2011 |

Hei, aidillani on todettu vakava sairaus, johon han tarvitsee leikkaushoitoa. Itse en asu samalla paikkakunnalla, joten en ole koko ajan lahella aitiani. Totta kai haluaisin olla joka hetki vierella, mutta aitini varta vasten haluaa perheeni elavan normaalisti.

Ongelmani on iso-siskoni joka hoitaa aitini asioita. Han ei suostu raportoimaan minulle mistaan mitaan. Kun kysyn miten esim. leikkuas sujui? Saan vastaukseksi: meni, miten meni. Ei ole mitaan oleellista kerrottavaa. Aitimme on myos itse sanonut, etta kaikilla perheenjasenilla on oikeus saada samat tiedot.

Nyt myos sain tietaa, etta ko.siskoni on lahettanyt muille perheenjasenille kirjeen missa selvasti kerrotaan aitini hoidon erivaiheet yms. Mutta minulle han ei ole lahettanyt mitaan tai saatika edes vastaa kysymyksiini.

Aikaisemmin mina olen aina hoitanut kaikki aitini asiat ja han ei osallistunut niihin lainkaan. Kilpaileeko han nyt kanssani vai miksi han jattaa minut ulkopuolelle?

Miksi?????

Onko han vain ilkea?

Ps. Ymmarran, etta tama voi olla hanen tapansa kasitella surua, mutta minun mielestani on surullista, jos joudun sairaalaan soittamaan saadakseni samat tiedot mitka han voisi minulle kertoa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kokee, että et tue äitiä tarpeeksi. Ihan turha kinata siskon kanssa, ei tule muuttamaan käytöstään, koska toivoo juuri jotain suurta kinaa, jossa voi sitten äidille olla se unelmatytär.

Soita itse sairaalaan, kysele tiedot ja vaadi, että sinulle ilmoitetaan asioista esim. jos äitisi menee huonoon kuntoon tms. Näin et jää siskosi tiedoista riippuvaiseksi. Kerro ihan hoitohenkilökunnalle, että siskosi ei sinulle asioista kerro, joten siksi heidän pitää ilmoittaa sinulle eikä vain siskolle. Heti kun äitisi on siinä kunnossa, että jaksaa puhua, puhut tietysti hänen kanssaan etkä turhia siskoltasi kysele.

Ja tietysti kerrot kaikille perheenjäsenille, miten siskosi on toiminut ja pyydät heitä vielä kertomaan sinulle, jos saavat uutta tietoa.

Veikkaan, että siskosi ei halua muiden tietävän tätä kohtelua ja varmasti nolostuu, kun kuulee joltakulta muulta, että olet kertonut heille. Älä mustamaalaa siskoasi, sanot vaan, että et tiedä, miksi hän ei sinulle kerro mitään, ei ole ollut riitaa mutta että sinä et nyt vain jaksa alkaa puida jotain siskosi keksimää riitaa ja annat siksi asian olla.

Kun nostat kissan pöydälle, joutuu todennäköisesti siskosikin taipumaan tai ainakin kertomaan, miksi kohtelee sinua eriarvoisesti.

Vierailija
2/4 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska pyynnöistä huolimatta et ole auttanut juuri koskaan hän on mitätöinyt sinut elämästään.

Äitisi asioista saat kyllä tietää ilman isosiskoasikin, mutta et vain jaksa vaivautua, tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos emnsimmainen vastaus oli todella tyhjentava ja helpotti huomattavasti oloani :) Kiitos neuvoista.

En vain ymmarra mita tuo ei enaa jaksa-komentti tarkoittaa?

Kerroinhan, etta olen auttanut ennen aina aitiani ja nytkin mielellani, niin tekisin.

Vierailija
4/4 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiesin, että täällä käy tuttuja ja sukulaisia, ja jotenkin olen pelännyt/odottanut, että joku puhuisi minusta pahaa. Kiitos siis sisko tosi paljon, että puit meidän perheen sisäisiä, arkoja asioita julkisesti. Kuka tahansa tuttumme tunnistaa meidät. Kiitos siis kovasti.

En ole ilkeä, en vain halua kertoa intiimejä asioita äidistäni narkomaanille. Asut toisella paikkakunnalla, sillä me muu perhe emme enää kestäneet nähdä sinua myymässä itseäsi lähikaduillamme. Kiitos siis, että olet ollut pois jo pari vuotta.

Paranna itsesi, tule takaisin. Meillä on ikävä.