Kokeekohan 6,5kk tämän 'hylkäyksenä'? Ov
meille tulossa aikuisvieraita ja viedään lapset (vauva ja 3,5 vee) mummolaan illaksi ja yöksi. Haen lapset kotiin aamupäivällä. Vien lapset aamulla mummolaan, mutta lähden itse sieltä miehen kanssa vasta neljältä. Tarkoitus on, että pitkänmatkan aikuisvieraat on meillä yötä ja illalla mennään katsomaan teatteriesitys ja syömään. Mahtaako tämä olla nyt sitten liian pitkä aika vaaville? Mummo ja pappa on kyllä tosi läheisiä lasten kanssa ja esikoinen ollut heillä monet kerrat yökylässä. Vauva ei tietenkään vielä. Ajatuksia? Murehdinko turhaan?
Kommentit (21)
päästä "rentoutumaan", kun vauva vielä noin pieni.
eiköhän se lapsi pärjää yhden yön mummolassa..voi että noita jotka jaksaa ruikuttaa..:/ihan eri juttu jos olisitte koko ajan menossa ja bilettämässä.teet niinku parhaaksi näät..aina joku on kuitenkin syyllistämässä...
Täällä näitä vouhkaajia riittää, että et sinä saa kuin kuraa niskaasi.
kerrotte sille 6kk että äiti ei hylkää sua, tulee aamulla hakemaan, jos heräät yöllä, älä itske, että mummo saa nukkua...
Lapset ovat valmiita ihan tasan silloin yökylään kun ITSE PYYTÄVÄT SINNE PÄÄSTÄ!!!
kerrotte sille 6kk että äiti ei hylkää sua, tulee aamulla hakemaan, jos heräät yöllä, älä itske, että mummo saa nukkua...
Lapset ovat valmiita ihan tasan silloin yökylään kun ITSE PYYTÄVÄT SINNE PÄÄSTÄ!!!
äiti ja isä. Ikävää jos sinun lastesi isovanhemmat eivät osallistu lastesi elämään. Mutta itse ainakin voisin jättää lapseni isovanhemmille huoletta yöksi.
Lapset viettävät aikaa isovanhempien kanssa joka päivä. Kuopuksen ensimmäinen sanakin oli mummu :D
Ja kyllä, minä olen mukana lasten kanssa isovanhemmilla. Mutta pystyn huoletta jättämään muksut hoitoonkin, huiskuttavat ovelta :)
Ja kuopuskin joka on nyt 1v, on alusta alkaen kiintynyt myös isovanhempiin.
Ja isovanhemmat ovat kiintyneet noihin lapsiin :)
Itsekin sitä kaipaisin, mutta en pystyisi jättämään 7kk vauvaa yökylään. Ei ole ollut hoidossakaan, eikä kotona hoitajaa.
Meillä 10-vuotias esikoinen on pienestä pitäen saanut nauttia meidän hoitomme lisäksi myös mummolan hellästä hoivasta. Mummola on tuttu paikka, samoin aikuiset, siellä on oma sänky jne. Nyt asutaan monen tunnin matkan päässä suvusta, mutta jos asuttaisiin lähellä, niin tämä 5-kuinen olisi varmasti ollut jo "hoidossa" mummolassa ja varmaan yöpynytkin siellä, joko meidän kanssamme tai sitten mummolan väen kanssa.
Jos lapsi on tosi huono nukkuja ja vaatii tiettyjä kommervinkkejä, niin sitten kaikkien kannalta lienee parasta, että ainakin yöhoito olisi vanhempien vastuulla. Mutta jos vauva nukkuu ihan hyvin ja herää korkeintaan syömään, niin kyllä se mummin syli on ihan yhtä hyvä.
En oikeasti ymmärrä, miksi Suomessa "varjellaan" lapsia suvulta. Jossakin Espanjassakin koko suku asuu saman katon alla, eikä varmasti ihmetellä, jos mummu nappaa vauvan yöllä hoitoonsa. Ei se lapsi mene rikki siitä, että tutut, turvalliset aikuiset ympäröivät häntä.
Ei läheinen ihminen ole sama kuin lähihoitaja!!
"Kuules nyt puluseni jos heräät yöllä pimeässä kauhuissasi etkä muista missä olet etkä muista äitiäsi etkä muista keskellä yötä kuka se ihminen siinä vieressä on nin ei hätää äiti jättää sulle tähän lapun josta voit lukea kuka olet ja missä olet ja että äiti tulee ihan varmasti takaisin.. Mä lupaan......"
Lapset ovat valmiita ihan tasan silloin yökylään kun ITSE PYYTÄVÄT SINNE PÄÄSTÄ!!!äiti ja isä. Ikävää jos sinun lastesi isovanhemmat eivät osallistu lastesi elämään. Mutta itse ainakin voisin jättää lapseni isovanhemmille huoletta yöksi.
Lapset viettävät aikaa isovanhempien kanssa joka päivä. Kuopuksen ensimmäinen sanakin oli mummu :D
Ja kyllä, minä olen mukana lasten kanssa isovanhemmilla. Mutta pystyn huoletta jättämään muksut hoitoonkin, huiskuttavat ovelta :)
Ja kuopuskin joka on nyt 1v, on alusta alkaen kiintynyt myös isovanhempiin.
Ja isovanhemmat ovat kiintyneet noihin lapsiin :)
Muuten voisi lapset olla kotonakin yötä, mutta meidän koti ei ole kovin iso. Eli ei mahdu vieraat ja lapset ja isovanhemmat. Me tosiaan nähdään lähes päivittäin mieheni vanhempia ja vauvakaan ei ole koskaan ole heitä vierastanut. Vauva nukkuu jo koko yön läpi. Taidan kuitenkin lähteä lapsia hakemaan jo heti aamulla ennen kasia, niin olen paikalla kun tytsi herää. Lähdetään nyt siis kuitenkin rohkeesti yökyläilyyn.
Ap
kun olette ulkona vieraiden kanssa. Sitten kun palaatte -> lapsenvahdit kotia kohti?
Vaikka ei tuo minusta mikään ongelma ole, jos menevät yhdeksi yöksi isovanhemmille. Tyhjää jeesustellaan kateellisena.
tuon ikäisen poikansa hoitoon yli vuorokaudeksi; poika oli nähnyt mut kerran ennen..
Hyvin meni eikä lapsi ole vielä traumoja osoittanut, vaikken silloin ymmärtänyt miten uskaltaa antaa.
Aikaisintaan 1v pystyy olemaaan yön ilman lähihoitajaa JA hänkin vain jos ei satu olemaan eroahdistuskautta. Joka on milloin tahansa normaalsiti n. 6kk-1,5v paikkeilla toisilal kestää vähemmän toisilla kauankin tuo aika...
Ei se vauva osaa sanoa haluaako se mummolaan yöksi joten mikäs siinä bilettäessä....
Meillä on lapsi nukkunut 5 kuukautisesta saakka 12-14 tunnin yöunet. Ja tällöin on ihan sama, missä (kunhan turvallisen aikuisen kanssa) tuon ajan nukkuu, nukahtaa myös helposti. On siis nukkunut jo pienestä pitäen öitä mumolassa, josta ollaan aamulla/aamupäivällä haettu iloinen lapsi...
päästä "rentoutumaan", kun vauva vielä noin pieni.
tosiaan kiire, jos puolitoistavuotta sitten viimeksi päässyt... Voi jeesus näitä jeesustelijoita!
ei varmasti koe hylkäyksenä!
Pitäkää hauska ilta äläkä yhtään mieti että vauvalle tulisi traumoja, sisarun on mukana ja hoitajina tutut isovanhemmat, varmasti kaikki menee hyvin!
Meillä molemmat lapset on olleet yökylässä n. 4-5 kk iässä ekaa kertaa, siis niin että olemme molemmat pois. Esikoinen oli 4pv isänsä hoidossa kun oli 2kk, ihan traumattoman oloisia lapsia niin on tullut, nyt kouluikäisiä. Tai ehkä sitten aikuisiällä kustannan yökyläilystä johtuvaa terapiaa... :DDDD
Nauti ap, ja ole iloinen että teillä on mahdollisuus tuollaiseen lastenhoitoon!
En vielä jättäisi tuon ikäistä vauvaa yöksi vieraaseen paikkaan
kun kaikille se mummola ei ole vieras paikka...
En vielä jättäisi tuon ikäistä vauvaa yöksi vieraaseen paikkaan
kun kaikille se mummola ei ole vieras paikka...
kun olette ulkona vieraiden kanssa. Sitten kun palaatte -> lapsenvahdit kotia kohti?
Vaikka ei tuo minusta mikään ongelma ole, jos menevät yhdeksi yöksi isovanhemmille. Tyhjää jeesustellaan kateellisena.
kun tiedän, että he oikein ovat odottaneet koska saavat molemmat lapset ekaa kertaa yökylään.
Ap
ei varmasti koe hylkäyksenä!
Pitäkää hauska ilta äläkä yhtään mieti että vauvalle tulisi traumoja, sisarun on mukana ja hoitajina tutut isovanhemmat, varmasti kaikki menee hyvin!
Meillä molemmat lapset on olleet yökylässä n. 4-5 kk iässä ekaa kertaa, siis niin että olemme molemmat pois. Esikoinen oli 4pv isänsä hoidossa kun oli 2kk, ihan traumattoman oloisia lapsia niin on tullut, nyt kouluikäisiä. Tai ehkä sitten aikuisiällä kustannan yökyläilystä johtuvaa terapiaa... :DDDD
Nauti ap, ja ole iloinen että teillä on mahdollisuus tuollaiseen lastenhoitoon!
isoveli tosiaan tykkää pikkusiskoaan halia ja hoivata. On ihan intona 'viemässä siskoaan yökylään mummolaan'. Ja mennään tosiaan koko perhe jo aamulla sinne.
Ap
todella niin tärkeitä, että olet valmis ottamaan riskin? Etkö millään jaksaisi odottaa?
JA hänkin vain jos ei satu olemaan eroahdistuskautta. Joka on milloin tahansa normaalsiti n. 6kk-1,5v paikkeilla toisilal kestää vähemmän toisilla kauankin tuo aika...
Ei se vauva osaa sanoa haluaako se mummolaan yöksi joten mikäs siinä bilettäessä....