Lähtisitkö ulkomaille opiskelemaan, kun lapset ovat
10v, 8v ja 6v?
Voisin opiskella 3kk ulkomailla, mutten ehkä pystyisi mitenkään olemaan lapsistani erossa noin kauaa.
Toisaalta, en ikinä voisi lähteä töihin 3kk ulkomaille, joten tämä on tällainen once-in-a-life-tilaisuus..
Kommentit (7)
Itse sinä parhaiten oman perheesi tunnet. Joissain perheissä onnnistuu, joissain ei. Riippuu niin monesta tekijästä. Onnea valintaan!
lapsesi ovat jo niin isoja, että voit pitää heihin yhteyttä esim. Skypellä eivätkä he unohda sinua ja rakkauttasi, kuten vauva tai taapero.
Muuten saatat katua ja katkeroitua. Ehkä lapset ja mies voivat tulla käymään luonasi useamman kerran, tai kerran pidemmäksi aikaa, kyllä koulusta voi vähän olla pois, jos hoitaa opiskelut sen ajan muulla tavoin. Skypellä tai halpojen operattorien kautta voitte puhua vaikka monta kertaa päivässä.
Entä mitä olet ajatellut 3 kk jakson jälkeen? Usein halu jäädä ulkomaille voimistuu, oletko miettinyt, voisiko se olla vaihtoehto koko perheelle tulevaisuudessa?
miettia miehen kanssa muuttoa ulkomaille perheena ??
Äitini oli vuoden ulkomailla, kun olin 15 v. Pienemmät sisarukset olivat silloin 12 ja 8 v. Äidille kokemus oli hyvä, isälle ja lapsille ei.
Isä ei jaksanut meidän lasten kanssa, purki turhautumisensa hakkaamalla minua ja kielsi kertomasta äidille, ettei hänellä ole kurja olla siellä ulkomailla :-( Ja meillä siis äiti oli kotona viikon kuukaudessa.
Kolme kuukautta on tietysti lyhyempi aika, mutta omien kokemusteni pohjalta en suosittele.
Äitini oli vuoden ulkomailla, kun olin 15 v. Pienemmät sisarukset olivat silloin 12 ja 8 v. Äidille kokemus oli hyvä, isälle ja lapsille ei.
Isä ei jaksanut meidän lasten kanssa, purki turhautumisensa hakkaamalla minua ja kielsi kertomasta äidille, ettei hänellä ole kurja olla siellä ulkomailla :-( Ja meillä siis äiti oli kotona viikon kuukaudessa.
Kolme kuukautta on tietysti lyhyempi aika, mutta omien kokemusteni pohjalta en suosittele.
aiheeseen mitenkään.. Ikävä tilanne tosin. Toivottavasti olet saanut selvitettyä asiasi.
Jos miehelle ok (eikä hakkaa ketään, kyseisessä tilanteessa muuta joka tapauksessa.) Hoito asiat voi sopia ja olisikos teillä mummoa, kaveria tms. joka lapsen vahtina voisi välillä olla?
Isä oli laivalla töissä ja saattoi olla poissa monta kuukautta. Yhtä lailla hän on isä kuin äitikin äiti. Kysehän on siitä miten asiat hoitaa. Minua on hoitanut mummot vaarit ja kaiman kummit ja ihan tasapainoinen olen. Kyse oli siitä että tiesin aina MIKSI äiti tai isä oli jossain. Menivät he sitten töihin pidemmäksi aikaa, kauppaan tai viettämään hää päivää viikonlopuksi.
Lähde siis mielestäni ihmeessä. Lapset ovat sen ikäisiä, että varmasti ymmärrtävät mistä kyse, jos asian selittää heille.
Tulet varmaan katumaan, jos et lähde.
Mitä opiskelet ja kuinka pääsisi mukaan :-) Minä olen juuri kaipaillut jotain tuollaista omaa juttua pelkän äitiyden keskelle..