Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Currytahna! Kuinka käytätte sitä kanaruokaa valmistaessa?

Vierailija
05.01.2011 |

Mulla on maustamattomia kanafileitä, jotka pitäisi saada nyt marinoitua.

Käykö currytahna marinoimiseen vai onko parempaa lisätä se vasta paistettaessa lihat?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän sitä marinointiin, lisään hiukan öljyä että on helpompi levittää. Kanafileen myyntipakkauksessa marinoin, niin ei tartte liata uutta astiaa.

Joskus olen lisännyt vasta paistovaiheessa tai jopa kastikevaiheessa, mutta silloin kanat ei saa makua vaan kastike. (esim.kookosmaitokastike)

Vierailija
2/3 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumennan öljyä pannulla, siinä sitten hetken pyöräytän valkosipulimurskaa, raastettua inkivääriä ja currytahnaa. Sitten sekaan broilerisuikaleet (leikkaan itse fileestä), annan paistua hetken ja päälle tölkki kookosmaitoa, mausteeksi muutama limetinlehti ja thaimaalaista kalakastiketta. Annan hautua ja lopuksi lisään esim. wokkivihanneksia. Herkkua basmati- tai jasmiiniriisin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän näin:

Kuullotan pannulla sipulia ja valkosipulia, ruskistan kanapalat, laitan kastikkeeksi maustamatonta jugurttia (turkkilainen sopii loistavasti) ja sitten mausteeksi tahnaa ja pippuria tarpeen mukaan. Annan hautua. Namia basmatiriisin ja Nan leivän kanssa.

Laitoin tahnaa mausteeksi myös kanakeittoon, tuli hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi