Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi ja kaverit, mahdoton yhtälö?

Vierailija
03.01.2011 |

Olen saanut ensimmäisen lapseni kaksi ja puoli kuukautta sitten. Pikkuhiljaa mulle tuli aivan erilaisia fiiliksiä ystävistäni kuin mitä on koskaan ollut.

Ennen lapsen syntymää yksi ei koskaan päässyt käymään meillä, ei ollut autoa, oli töitä yms. aina jotain. Minä kävin aina heillä. Nyt kun lapsi syntyi kaveri on käynyt kerran viikossa. Pitää lasta sylissä sen aikaa kun haluaa ja lähtee kotiin. Kerran tein niin että laitoin lapsen nukkumaan kun tuli. Kaveri joi kahvikuppinsa ja lähti. Jääkö siis arvailujen varaan miksi onkin meille yhtäkkiä aina päässyt? Minua ärsyttää myöskin se jatkuva jankkaaminen siitä, että minun pitäisi lähteä hänen kanssaan baariin. Sanon kerran, että ei kiinnosta, jankkaus jatkuu, "mieti nyt vielä,". Johon taas vastaan että ei kiinnosta. Se on hänen elämänsä ja sen tarkoitus, känni. Minä saan niin paljon enemmän irti siitä että vietän aikaa lapseni kanssa.

Toinen kaveri taas on alkanut katsoa minua synnytyksen jälkeen päästä varpaisiin ja tokaisi joka kerta jotain ulkonäöstäni, kuten "oot aika tyrneessä kunnossa", "kato nyt hei ittees". Sama ystäväni pyysi minua ryyppäämään 5 päivää synnytyksen jälkeen ja suuttui kun en mennyt, olihan hänen polttarinsa! Omia lapsia heillä siis ei ole. Olen aivan kypsä. Toiselle sanoin jo että arvosteluni riittää, mielestäni minun ei tarvitse kuunnella. Jotkut ehkä on samoissa mitoissa hetimiten synnytyksen jälkeen, mutta minä en. Siinä tuskin on mitään väärää? Minä itse tiedostan sen, että kiloja tuli ja se ei minua häiritse koska tiedän sen olevan aivan normaalia. Mieheni on samaa mieltä kanssani. Miksi siis ystävänikään pitäisi kiloistani huolehtia?

Fiilikseni on yhtäkkiä, että kaikki lapsettomat kaverit vois painua hevon kuuseen! onko muille tullut samanlaisia fiiliksiä? Saati onko muita arvosteltu samalla tavalla? Onko ystävistä tullutkin yhtäkkiä "me tullaan katsoon vauvaa"- ystäviä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapsettomat ystävätkin. Tosin heidän kanssa juteltiin kaikesta muusta kuin vauvoista..

Vauvan myötä tuli kyllä uusiakin ystäviä, samassa elämäntilanteessa olevia.

Vierailija
2/7 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverit. Itse asiassa suorastaan vältin tapailemasta ainakaan mitään puistotuttuja tms. sillä minua ei vain jaksanut kiinnostaa, mitä NicoPetteri/Jannica oli syönyt puolen vuodessa iässä tai mitä vaippamerkkiä muut käyttivät. Tuo oli myöskin syy, miksi kävin vain kerran perhekerhossa.

Eli lapsettomat kaverit olivat ja ovat edelleen niitä, joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Vaikka olen kahden lapsen äiti, ei se tarkoita etteikö minua voisi kiinnostaa kodin ulkopuolinenkin elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluavat nähdä lapsesi ja tutustua häneen? Sen mielipahan ymmärtäisin, jos vauva ei kiinnostaisi ketään ystävääsi. Olet ilmeisesti aika nuori, kun biletys on vielä niin tärkeää kavereillesi. Kyllä se siitä ajan kanssa muuttuu heilläkin, nyt olette niiin eri elämäntilanteessa.

Vierailija
4/7 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapsettomat ystävätkin. Tosin heidän kanssa juteltiin kaikesta muusta kuin vauvoista..

Vauvan myötä tuli kyllä uusiakin ystäviä, samassa elämäntilanteessa olevia.

En lapsettomia rasittanut vauvajutuilla eikä muutenkaan elämäni alkanut pyöriä vain lapsen ympärillä. Ja pääse sitä itsekin lapsen kanssa liikkumaan ja ilman lastakin voi mennä välillä. Tosin uusia ystäviä en saanut/kaivannut.

Vierailija
5/7 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kukaan ei jankannut mukaan ryyppäämään

Vierailija
6/7 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainkaan mitkään perhekerhot. Lapsen saatuani olin edelleen sama "Anni" kuin ennenkin. Ja oli varsin helpottavaa tavata näitä lapsettomia ystäviä, kun puhuttiin samoja asioita kuin aiemminkin.

Missään puistoissakaan ei käyty, kun ei vähääkään kiinnostanut vertailla, mitä kenenkin lapsi nyt sattuu tänään osaamaan.

Vierailija
7/7 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävissäni ihmetyttääkin, että toista ei kiinnosta kuin vauva. Kyselee vain onko se kasvanut yms, hienoahan se on joo mutta eipä mistään muusta enää puhutakkaan. Minä kun ehkä jotain muuta kaipaisin.. se ei vaan tunnu enää normaalilta että kaveria kiinnostaa VAIN lapsi. ja toista ei kiinnosta kun ulkonäköni. kun taas kolmas sanoo, että olen aivan sama ihminen, mutta myös äiti. Olen siis 23 ja ystäväni on muutaman vuoden vanhempia/saman ikäisiä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä