Tytär osti sitten farkut - ekaa kertaa itsekseen ;(
Tytär kävi ekaa kertaa itsekseen ostoksilla kun sai jolulahjaksi rahaa, ajattelin kai se jo 13vee osaa ostaa itselleen uudet farkut...ja osasipa joo: Oli sitten ostanut Levikset jotka suoraan asnottuna "soivat jaloisssa" ja ovat mielestäni liian kireät! Pisteenä iin päälle vielä semmoinen lantiomalli että jää puoli-pyllyä näkyviin, ja kun kumartuessaan näkyy alushousutkin! Kamala tappelu - ei suostu palauttamaan, enkä anna noita kyllä pitää. Kivasti alkoi vuosi 2011!!!!
Kommentit (35)
Haloo - onko toi nyt maailman kammottavin asia jos peppu joskus "vilahtaa?" Kai sitä nyt on oikeitakin ongelmia maailmassa kuin yksi takamus?
Paljon näkee sitä, että esim. pyöräillessä persevako näkyy koko ajan. Että eipä siinä mistään vilahtelusta puhuta. Olen bongannut usean tytön syksyn aikana, jolta persevako näkyi liian tiukkojen housujen takia, ei siis vain kyykistyessä. Jos teiniltä näkyy perse, niin se voi myös herättää epämieluisia reaktioita vastakkaisessa sukupuolessa.
Sun olisi tosin kannattanut varmaan asettaa tarkat ehdot itse ostettaville farkuille. Tietenkään 13-vuotias LAPSI ei saa pitää liian paljastavia vaatteita. On yksi itsenäistymisen taito oppia tuntemaan oma kehonsa siten, että osaa hankkia oikean kokoisia vaatteita. Ja sopivan kokoisissa housuissa ei jenkkakahvat tursua... Ei tulisi mieleenkään päästää omaa tytärtä (ja sen isän vielä vähemmän) peffa vilkkuen. Ja vaikka kiuinka olisi pitkiä paitoja, ei siellä allakaan tarvitse ole huonoja housuja. On ihan normaalia palauttaa vikaostokset kauppaan. Se on sitä kuluttajakasvatusta myös ;)
Ostaako joku 13-vuotias muka jossain LEVIKSIÄ??
Omg, mähän oon tullut ihan vanhaksi kun kuvittelin että noi on joku muinaisjäänne 80-90-luvuilta...
Olemme käyttäneet viimeiset 25 vuotta, miksei voisi pitää?!
Kuulun näköjään tähän harvalukuiseen joukkoon, joka on sitä mieltä että äiti on oikeassa.
Tosin en nyt tiedä miten olet ap tyttöä ohjeistanut housuostoissa. Ilmeisesti hän itsekin tietää ja tajuaa nyt kotona, että housut on liian tiukat, mutta ei halua itsepäisenä teininä myöntää tehneensä virheostosta, kun ensikertaa yksin on saanut asioida.
Itse ottaisin asian uudelleen tytön kanssa keskusteluun. Ihan asiallista keskustelua vaatisin tytöltäkin, että nyt on numeroa liian pienet, näitä sattuu aikuisillekin,joten palautetaan ja ostetaan reilummat samaa mallia olevat.
Jos et pidä lantiomallin farkuista, kerro se, ja kerro perustelut.
Talviaikaan muuten vaatutuksen tulisi teinielläkin olla sellainen, että selkä on piilossa, suojattu, vaatetettu, jottei vanhana kärsitä selkävaivoista, virtsavaivoista ym. Nyt nuroena ne ei iske, ei vielä työikäisenäkään, mutta elämää on vielä mummonakin ja on kivempi olla mummo jos on terve, eikä itse itseään niukalla vaatetuksella sairastuttanut.
Onko tyttäresi sallainen luuviulu vai muodokkaampi? Sekin vaikuttaa. Monet (ainakin meillä) 13 vuotiaat ovat lapsenomaisen laihoja, jolloin pillifarkut on harvoin pillifarkkuja..
Toisaalta tuohon ikään kuuluu vaötava tarve olla kuin muutkin, eli miten kaverit pukeutuu? Luuletko että tyttärellesi on tärkeää olla seksikäs vai vain näyttää samalta kuin kaverit?
Monet asiat vaikuttaa vaatepäätöksiin. Meillä Tyttö saa valita itse vaatteet pääosin, mutta olen yleensä mukana, sillä tyttö pitää siitä että voi kysyä mielipiteitä. En välitä kaikista vaatteista jotka valitsee, mutta jos istuvat hyvin ja ovat tyylille ominaisia, niin kannustan häntä omaan tyyliin. Tällä tavalla hän luottaa myös sanomaani, ja kysyy jatkossakin mielipidettä.
hän on muodokas ja pitkä, (mököttää huoneessaan juuri) mutta sovimme ettei noita hosuja ainakaan kouluun laiteta, koska pikkuhousut vilkkuvat iloisesti kun pulpettiinsa istuu...illalla keskustellaan lisää siitä että nuo palautetaan. Niin se vain on.
Jotkut mummon mieleiset puuterikauhistukset ;)
hän on muodokas ja pitkä, (mököttää huoneessaan juuri) mutta sovimme ettei noita hosuja ainakaan kouluun laiteta, koska pikkuhousut vilkkuvat iloisesti kun pulpettiinsa istuu...illalla keskustellaan lisää siitä että nuo palautetaan. Niin se vain on.
Eikö tyttärellä ole muodikkaita pitkiä paitoja ja toppeja??
kannattaa valita taistelut tarkkaan. Jos teet tästä asiasta uuden maailmansodan, miten luulet että saat tytön uskomaan kun yrität puhua asioista joilla on oikeasti merkitystä, esim. alkoholinkäyttö ja seksin harrastaminen.
Kerroitko tytölle että käyttämällä tuollaisia housuja, pojat (ja jopa aikuiset miehet) voi ymmärtää että on "tarjolla" kun kaikki paikat on näkyvillä. Nyt jos koskaan on aika kertoa että on miehiä jotka ei ymmärrä sanaa EI.
ei suostu palauttamaan
hetken keskustelette ja tytär suostuu palauttamaan, liike ei enää ota niitä takaisin :P
Ettei vaan olleet oikeasti crazy aget mut tää äityli ei uskaltanu mainita..
Haloo - onko toi nyt maailman kammottavin asia jos peppu joskus "vilahtaa?" Kai sitä nyt on oikeitakin ongelmia maailmassa kuin yksi takamus?