otitko influenssarokotteen tänä vuonna lapsellesi?
Me ei otettu ja nyt hiukan uutisointi taas pelottaa.. :(
Kommentit (12)
vielä on tammikuu aikaa, mutta pelkään sitä sikarokotetta - adjuvanteilla tai ilman.
Me ei otettu ja nyt hiukan uutisointi taas pelottaa.. :(
Ehtisköhän sitä vielä. Vai toimiiko se viime vuoden sikapiikki vielä tänä vuonna? Isommat lapset sai sen silloin.
Kun vauva kohta täyttää 6kk, otan hänelle heti rokotteen.
Muut paitsi vauva rokotettiin viime vuonna - käykö se vielä sikaa vastaan?
Ainakin asiantuntijoiden mukaan. Tauti ei ole muuntautunut.
mutta pelottaa koko rokotus viime vuoden jälkiseurauksien vuoksi. Viime vuonna otettu rokote antaa kuulemma jonkinlaista suojaa. Viime vuonna meillä rokotettiin molemmat lapset.
ap
Meillä ei pääse edes lääkäriin ellei ole pää irti, ja yksityiselle ei ole vara mennä hakemaan rokotuksia.
Kai tässäkin yritetään vaan päästä köyhistä eroon, rikkailla on vara rokotuksiin, köyhät joutaakin kuolla.
ei kuulu riskiryhmään. Olen ottanut hänelle vauvasta saakka. Itse maksan tietty rokotteen.
meillä esikoinen 7kk, eikä ole rokotettu. kukaan ei ole puhunut mistään rokotteesta. olisiko minun itse pitänyt tajuta jonnekin lapsi viedä??
sai ilmaisen rokotuksen käydä ottamassa/otattamassa. Rokotuksia antoi neuvolat ja terveyskeskukset. Olet kyllä jo aika paljon myöhässä.
Kolmelle muulle olemme ottamassa ensi viikolla.
Ovat jo isompia nuo kolme vanhinta, ja heistä yksi on lähdössä armeijaan - eli hänelle ennen kaikkea olemme tuota hakemassa.
Vauva saa vahvistusrokotteen maanantaina.