Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeviä ideoita, miten saa puolison vähentämään pelaamista?

Vierailija
01.01.2011 |

Joululoma on miehellä mennyt pelikoneiden (siis Playstation, Wii, tietokone...) äärellä, ihan tuollaiset 10+ tuntia päivässä. Enimmäkseen yksin, vähän on myös pelannut lasten kanssa jotain rallipeliä.

Normaaliarkenakin pelaa paljon, ihan minimissään 3 h päivässä.

Mä en jaksa enää, en ole jaksanut vuosiin, vaikka vuosien varrella pelaaminen onkin vähentynyt. Mutta kun mies kysyy, mitä hän sitten tekisi jos ei pelaisi, en minä osaa vastata. Jos ei pelaa, se riehuu lasten kanssa lattialla kuin 5-vuotias kakara tai kävelee ympyrää eikä tiedä mihin ryhtyisi. Tai sitten istuu jossain huoltoasemalla kahvilla muiden äijien kanssa tuntitolkulla.

En oikeastaan edes tiedä, saanko olla kyllästynyt pelaamiseen, kun eihän se kuitenkaan ole yhtä haitallista kuin että se vaikka juopottelisi joka päivä tai pelaisi rahapelejä. Se kuitenkin on tässä kotona, eikä juokse naisissa tai muuta vastaavaa. Silti ärsyttää tuo pelaaminen niin, että vihaan jo peliääniäkin. "Ongelma" (joko todellinen tai sitten vain minun pääsisäinen) on kestänyt nyt kymmenisen vuotta.

Onko kellään tähän mitään sanottavaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saa myös kulutettua pelien parissa luvattoman kauan. Oman pleikkarin hommasi vasta nyt jouluna ja olin hyvin suuresti sitä vastaan. Mä olen ilmoittanut selkeästi että jos pelaaminen menee överiksi, katoaa kyseisetä vehkeestä varsin nopeasti joku oleellinen osa! Vielä ei ole tarvinnut kaapeleita kätkeä mutta sekin tulee varmasti vielä eteen...

Vierailija
2/3 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein neuvoa mitään, kun tuollainen käytös on mulle vierasta. Meillä pelataan tooosi vähän.

Kun mun mies on vapaalla se on lasten kanssa (uimassa, luistelemassa jne), käy harrastusbändinsä treeneissä, tekee naapurin miesten kanssa lumitöitä, lukee, tekee kotitöitä, on mun kanssa ... Koko ajan sillä on jotain tekemistä.

Ollaan 40+ ja meillä on kolme lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun mies on vapaalla se on lasten kanssa (uimassa, luistelemassa jne), käy harrastusbändinsä treeneissä, tekee naapurin miesten kanssa lumitöitä, lukee, tekee kotitöitä, on mun kanssa ... Koko ajan sillä on jotain tekemistä.

Ollaan 40+ ja meillä on kolme lasta.

Se olisi ihan oikeaa Elämää minun mielestäni. Itsekin puuhailen monenlaista, harrastan lasten kanssa, ulkoilen, luen, teen kotitöitä, teen käsitöitä, olisin miehenkin kanssa jos hän joskus olisi kanssani. Mutta mies vain pelaa, käy tupakalla, pelaa, käy tupakalla, pelaa, käy tupakalla, syö, nukkuu, käy töissä, pelaa, käy tupakalla, pelaa, käy vessassa, pelaa jne. Me ollaan tämmöinen 30-kymppinen pariskunta, lapsia 3 kpl. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi