Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka teillä todella päättää lastenkasvatuksesta?

Vierailija
01.01.2011 |

Äiti, isä, kumpikin yhdessä, mummo, naapurit, Raamattu, saarnamies, ns. yleinen mielipide, ei kukaan - joku muu? Miten neuvottelette tai riitelette asiasta? Pyörtääkö toinen toisen päätöksiä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhantädit tarhassa. Tietysti jos olisimme heidän kanssaan aivan eri linjoilla niin sitten pitäisi ottaa se puheeksi, mutta toistaiseksi emme ole katsoneet tarpeelliseksi puuttua heidän tekemisiinsä.

Vierailija
2/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritämme miehen kanssa olla tarkkana ettemme pyörtäisi toistemme lastenkasvatustoimenpiteitä, joten keskustelemme niistä periaatteista vain niin että lapset eivät kuule. Heille päin näytämme yhtenäistä rintamaa.

Isovanhemmat eivät ole kovin kiinnostuneita meidän lapsista, ja joskin se on musta vähän surullista noin yleisesti ottaen, niin onpahan se hyvä puoli etteivät lainkaan yritä puuttua meidän kasvatustyyliinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mammahan se päättää monissa perheissä. Mutta meillä päätämme miehen kanssa yhdessä. Niinpä mies myös on täysivaltainen perheenjäsen, joka tekee kotitöitä, selviää lasten kanssa yksinkin jne. Harvoin olemme eri mieltä. Toistemme päätöksiä emme pura. Keskustelua käydään tarvittaessa.

Vierailija
4/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ei ole kovin selkeää mielipidettä asiaan, tai ainakaan mitään varsinaista linjaa.

Toki asioista on puhuttu yhdessä, mutta mun linjalla mennään. Mies on lepsumpi, mutta ei merkittävästi, mies on kuitenkin mun takana. Ei juurikaan riidellä asiasta eikä kukaan pyörrä toisen päätöksiä, ei edes isovanhemmat.

Toki isovanhemmat ovat myös lepsumpia kuin minä, mutta mitään törkeää ylilyöntiä eivät harrasta eli se heille suotakoon.

Mä olen aika tiukka, mutta nyt voin sitten löysentää kuria, kun lapset osaavat käyttäytyä. Mitään fyysistä väkivaltaa meillä ei harrasta kukaan eli ihan puhumalla on kuri pidetty.

Vierailija
5/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tosin ohjailen miehen mielipiteitä tarvittaessa. Yleensä ollaan samaa mieltä ja jos ei olla niin lapsille sitä ei näytetä. Toisen päätöksiä ei pureta.

Vierailija
6/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin ääni, eli se malli jonka sain kotona. Hyvin pitkälle näin.

Oleme yhdessä vieneet omaan suuntaan sen verran, että olemme "vapaampia kasvattajia" ja ei-sanan käyttöä mietitään. Sille pitää olla peruste. Olemme myös avoimen tunteellisia, enemmän kuin omissa lapsuuskodeissamme.

En lue kasvatusoppaita.