Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset jalkineet ovat tallukkaat?

Vierailija
31.12.2010 |

Jalkinekeskusteluja on tässä talossa käyty...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/8 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vähän niinkuin villasukat, mutta ilman vartta. Kudotaankin vähän eri tavalla ja "kootaan" yhteen. Mut tää on mun mielipide asiasta, tallukkaista kuulin/opin mummoltani, joka niitä meille tuolla tyylillä teki. Vieläkin tallukkaita käytän, en tosin enää mummani tekemiä. Mutta en tiedä, onko tallukkaita sitten monenkinlaisia??

Vierailija
4/8 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vaittää ettei ne sitä ole. Siksi kysyin täältä, jos joku tietäisi tarkemmin. Mies puhui jostain kangas kääröistä...

Huopikkaisiin liitin yllä minä.

T. ap.

Jos joku tietää tarkemmin tallukkaista, vastatkoon kiitos.

Vierailija
5/8 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/8 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallukkaat ovat hämäläissatakuntalaiset topatut kangasjalkineet. Tallukkaita tehtiin kotona ja niihin käytettiin kierrätysmateriaalina vanhat takit ym. Kirjasta Utrio; Pois pula ja puute löytyy lisää tietoa!

Vierailija
7/8 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt lapsena tallukkaita. Meillä päin (Kymenlaakso) oli normaali sana. Ehkä se on huopikas yleiskielessä.

Vierailija
8/8 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä miehesi tarkoittaa sellaisia kumisaappaisiin ym. tarvittuja kankaita. Mikä niiden nimi nyt olisi.

Käytin itsekin niitä, pehmeää flanellikangasta ehkä 30x30 cm näin äkkipäätä arvioiden. Paljas jalka laitetaan siihen keskelle, sitten tietyn systeemin mukaan taitellaan kangas jalan ja nilkan ympärille. Maailman mahtavimmat saapassukat, kun sen oikein tekee sen taitoksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi