Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

400e rahaa ruokaan

Vierailija
31.12.2010 |

Siis riittääkö noin 400e kuukauden sapuskoihin, riittäisikö teillä? Täällä perhe kaksi aikuista ja kaksi pientä lasta ja tämä kuukausi pitäisi tuolla selvitä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanoita, perunoita, kaurapuuroa, herkuksi pannaria. Maitoa meillä menee kyllä paljon.

Vierailija
2/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 600 euroa kuussa. Siinäkin olisi tinkimisen varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin paljon. On onneksi toinen tili jolta rahaa kyllä voi ottaa hätätilassa, mutta olisi kiva nyt ihan kokeilla että tulisiko sitä toimeen sillä mitä on.

Vierailija
4/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisiko vähän udella millaista ruokaa laitatte? Mitä viikonloppuisin? Kun meillä normaalisti menee kyllä kuussa ruokaan varmaan melkein tuplaten

Vierailija
5/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli keskitytte nyt tekemään halpaa ruokaa, paljon sipulia, porkkanaa yms. Monet ruisleivät ovat halpoja, samoin tomaattisäilykkeet, pavut jne.

Meillä 3 hlö perheessä ja ruokaan menee n. 400-500 e/kk ja sillä ostamme myös kaikenlaisia herkkujakin (esim. juustoja). Teillä yksi hlö enemmän, joten pitää pihistää enemmän, mutta ei tuo kuitenkaan mikään mahdoton summa ole :)

Vierailija
6/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis riittääkö noin 400e kuukauden sapuskoihin, riittäisikö teillä? Täällä perhe kaksi aikuista ja kaksi pientä lasta ja tämä kuukausi pitäisi tuolla selvitä.

syöjinä minä,teinipoika ja 6v.... että uskon,että sinä pärjäät ihan hyvin.

Vierailija
7/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei juurikaan muutta tarvii kuin ruokaa.

Katso, mitä on pakastimessa ja käytä niitä aineita.

Leivo itse sämpylöitä.

Tee paljon keittoja, ne on riittoisia ja edullisia.

Tee kaalilaatikkoa tai kaalipataa.

Osta jauhelihaa. Käytä juureksia. Tee makaroonilaatikkoa. Älä osta kalliita erikoistuotteita.

Leivo itse pullaa makean nälkään.

Tee soijarouheesta pastakastiketta.

Kiusaukset on edullisia.

Syökää aamuisin kaurapuuroa, keitä joskus riisipuuroa. Käy läpi kuivatarvikekaappi ja hyödynnä siellä jo olevat tavarat.

Vierailija
8/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kaikki ylimääräinen jäisi ostamatta,mutta sehän olisi oikeastaan vaan hyvä.

Ylemmäs vastannut, miten meinasit pärjätä 30e:llä? Tai siis eihän tuolla oikeasti pärjää edes yksi ihminen,onko visaa tms?

Vierailija
9/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kaikki ylimääräinen jäisi ostamatta,mutta sehän olisi oikeastaan vaan hyvä.

Ylemmäs vastannut, miten meinasit pärjätä 30e:llä? Tai siis eihän tuolla oikeasti pärjää edes yksi ihminen,onko visaa tms?

ei ole visaa eikä ole vaihtoehtoja.

t:30e

Vierailija
10/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pärjää! Sehän on iso summa ja lapset nyt ei paljon syö!

Vierailija
11/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmat lapset siis alle kouluikäisiä. Oon muutamia ruokalaskukeskusteluita täältä lukenut ja ihmetellyt, miten kaikilla menee noin paljon rahaa ruokaan? Meillä 400 € on aika maksimi mikä kuukaudessa menee ja syödään kyllä ihan normaalia ja maistuvaa kotiruokaa. Lapset toki syövät arkisin aamupuuron ja lounaan hoidossa, meillä on miehen kanssa töissä eväänä yleensä edellisen illan ruokaa. Eikä kyllä juosta tarjousten perässä, toki katson hintoja ja samantyyppisistä tuotteista valitsen edullisemman, mutta esim. jauhalihasta valitsen aina paistijauhelihan enkä halvinta nauta-sikaa. Teen yleensä ruokaa niin, että siitä syödään muutama kerta, keittoja ei hirveästi syödä, lähinnä laatikko ja pataruokia. Vai johtuuko tämä siitä, että en asu kaupungissa?

Vierailija
12/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kanssa noita ruokakeskusteluja. En saisi jotain 800 euroa edes menemään ruokakauppaan kuukaudessa. Olen kyllä tarkka ruuan hinnassa, mutta myös laadussa. Tietysti meillä ostetaan harvoin eineksia, tehdään ruoka itse. Pyrin ostamaan sesongin tuotteita, mutta ei suoranaisesti pihistellä (välillä ostelen erilaisia juustoja, kun pidän juustolautasesta...) meillä kaksi aikuista ja 2 päiväkodissa olevaa lasta. Lapset syövät päiväkodissa ruuan ja me aikuiset työpaikalla pääasiassa edellisen päivän ruokaa.

ja molemmat lapset siis alle kouluikäisiä. Oon muutamia ruokalaskukeskusteluita täältä lukenut ja ihmetellyt, miten kaikilla menee noin paljon rahaa ruokaan? Meillä 400 € on aika maksimi mikä kuukaudessa menee ja syödään kyllä ihan normaalia ja maistuvaa kotiruokaa. Lapset toki syövät arkisin aamupuuron ja lounaan hoidossa, meillä on miehen kanssa töissä eväänä yleensä edellisen illan ruokaa. Eikä kyllä juosta tarjousten perässä, toki katson hintoja ja samantyyppisistä tuotteista valitsen edullisemman, mutta esim. jauhalihasta valitsen aina paistijauhelihan enkä halvinta nauta-sikaa. Teen yleensä ruokaa niin, että siitä syödään muutama kerta, keittoja ei hirveästi syödä, lähinnä laatikko ja pataruokia. Vai johtuuko tämä siitä, että en asu kaupungissa?

Vierailija
13/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaan on mietittävä mitä ostaa. Entäs kaikki pesuaineet, vessapaperit? Onko niitä varastossa?

Vierailija
14/14 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä seurannut tarkkaan mitä pelkkään ruokaan menee. Ehkä pitäisi?

Päivittäistavaraostokset yhteensä (sisältää siis kaikki vessapaperit yms. mitä nyt päivittäistavarakaupasta saa ja tulee ostettua) on jotain 1.000e/kk paikkeilla jatkuvasti. Perheessä minä ja kolme alle kouluikäistä lasta.