Kiitättekö yleensä lahjoista?
Omista/lasten (jos lapset eivät hoksaa tai vielä osaa kiittää). Jotenkin ärsyttävää, etteivät kaikki tätä osaa, vaikka antaminen onkin pyyteetöntä..
Kommentit (8)
Joululahjat tulevat joulupukilta, eikä niistä kiitetä muita kuin joulupukkia.
Kiitoksen sanominen on lahes mahdotota mutta lahjojen toivominen ja kinuaminen erittain helppoa. Ne toiveetkin lahetetaan ulkomaan sukulaiselle, ei joulupukille.
Tama "joulupukki" laittoi lapun luukulle.
Lapsena pukki toi "omia" lahjojaan ja lisäksi sukulaisten lahjoja. Näistä kiitettiin paikalla olleita. Siinä vaiheessa kun tuollaisen järjestelyn epäloogisuutta huomaa ihmetellä, onkin jo aika lopettaa pukkiin uskominen. Kyllä meidän paketeissa hyvän joulun toivottajina olivat esim. mummo ja vaari.
Samoin aiomme tehdä oman lapsemme kanssa, vielä ei joulupukista ymmärrä.
ja lähetetään kauempana oleville joita ei nähdä, kiitoskortit:)
Mutta ei se minua loukkaa, vaikka suurin osa ihmistä joille lahjat annan ei näin teekään. Heille ei ole sitä taitoa nähtävästi opetettu.
Mutta eipä tunnu olevan itsestäänselvyys monelle muulle. Ehkä sitten postitettu lahja ei ollut mieleinen, kun ei vaivauduta edes kiittämään:(
mutta jos joku tulee kylään ja työntää lahjan kouraan samalla,kun puhutaan, niin se kiittäminen voi tosiaan jäädä sivuosaan. Joskus olen tajunnut, että olen vastaanottanut lahjan kaiken kälätyksen lomassa, enkä ole kiittänyt.
olisi kiva saada tietaa etta tuli edes perille, mutta kun ei. Toivomukset kylla muistetaan lahettaa ajoissa.