Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jalat puutuvat kun istun, kädet kun nukun

Vierailija
30.12.2010 |

TÄllainen ongelma on ollut jo jonkun aikaa. Kun istun, esim töissä, jalat puutuvat tosi helposti. Asennon ei tarvitse olla mitenkään erityisen kiemurainen, ihan tavallisesti tietokonepöydän ääressä istuminen riittää. Kädet taas puutuvat öisin. Herään siihen, että tulee niitä "neuloja" jotka ekrtovat tunnon palaamisesta ja verenkierron alkamisesta uudestaan. Sama ongelma oli myös pari vuotta sitten, joloin huomasin, että nukun käsieni päällä ja verenkierto estyy - opettelin sitten nukkumaan toisisssa asennoissa ja ongelma hävisi. Nyt en tiedä, olenko palannut huonoihin asentoihin, mutta joskus tuntuu, että ei ole edes asennosta kiinni.

Mistä tämä voi johtua? Pelkään, että se on joku ms-tauti. Mutta eikö siihen liittyvä puutuminen ole sellaista, joka kestää päiväkausia samassa paikassa. Nämä menevät kyllä aina asentoa vaihtamalla ohi. Vai onko mun verisuonetjotenkin tukkeutumassa? Aina on ollut äreisverenkierron ongelmia, kylmät kädet ja jalat, ja nykyään nukunkin yleensä villasukissa. Mitä tälle voisi tehdä, vai onko se vaan kestettävä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän verenkiertoongelmiin tai mahd hermorataahtauteen. Onko sulla kenties ylipainoa? Kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.

Vierailija
2/3 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä lihonut, mutta koska ennen olin alipainoinen, nyt olen lähinnä normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeileppas kuurina ottaa b-12 vitamiinia. Sen puute on itseasiassa aika yleinen, vaikka pitäisi periaattessa sekasyöjällä saanti täyttyä ravinnosta.

Itse kärsin kanssa aina ajoittain puutumisista ja kas kummaa kun otan b12 vitamiinia sitten taas jonkun aikaa, niin puutumiset lakkaa.

Kielenalus b12 tabletti paras, löytyy esim. Solgar sarjasta löytyy luontaistuotekaupasta, siitä imeytyy 10%, kun taas nieltävästä b-vit. tabletista (jossa muitakin b-vitamiineja) imeytyy b12-vit. 1%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan