Opiskelijaäidit!
Olen 35-vuotias äiti ja opiskelija. Opiskelen lähinnä omaksi ilokseni ja olen ollut jo pitkään työelämässä.
Löytyykö muita vastaavassa tilanteessa olevia? Yliopistolla on toimintaa perheellisille opiskelijoille, mutten ihan miellä itseäni sellaiseksikaan, koska opiskelu on minulle pikemminkin harrastus. Eli kehtaako opiskelutoimintaan lähteä mukaan lasten kanssa?
Kommentit (6)
niinde muiden parikymppisten kanssa. Ongelma ei siis ole, se,että sinä opiskelet vain harrastuksena, vaan se, että olet niitä muita 10-vuotta vanhempi. EIkö sulla ole ennestään ystäviä ja tuttavia ja kavereita?
niinde muiden parikymppisten kanssa. Ongelma ei siis ole, se,että sinä opiskelet vain harrastuksena, vaan se, että olet niitä muita 10-vuotta vanhempi. EIkö sulla ole ennestään ystäviä ja tuttavia ja kavereita?
Ja nykyään ei ole harvinaista aloittaa opinnot vasta kolmekymppisenä.
oletinkin, että kaikki on parikymppisiä, mutta toisaalta, usein opinnot venyy, jos niitä lapsia tulee jo opiskeluaikana.
On siis paljon kavereita, mutta miksei tällaistakin voisi kokeilla.
ap
olen yli 30, enkä ole kokenut ikääni ongelmaksi yliopistolla tai opiskelijatapahtumissa. Suurin osa on yli 5 vuotta nuorempia, mutta ei se kyllä missään muussa näy kuin siinä, että itselläni on erilainen elämäntilanne. Ja varsinkaan en usko että noissa Lapsellisten tapaamisissa kaikki ovat jotain parikymppisiä. Eiväthän kaikki edes aloita opintoja heti lukion jälkeen eivätkä varsinkaan saa lasta heti ekana opiskeluvuonna!
Mene vaan mukaan, muutenkin olisi kiva että eri ikäiset ihmiset viettäisivät aikaa yhdessä. Henkilökemiat ratkaisevat, ei ikä tms.
vaan lapsiperhetoimintaan. Helsingissä on esim. sellainen ryhmä kuin lapselliset, joka järjestää illanviettoja ja retkiä.