Kokemuksia Citalopramista
Aloitin tänään tämän mielialalääkeen syömisen, 20 mg päivässä.
Mietityttää haittavaikutukset, onko niitä ja millaisia. Toki tuoteselosteen olen lukenut..
Kommentit (9)
Keskivaikeaa masennusta täälläkin. Odotan lääkkeeltä apua, ihan omien lastenikin takia mun on pakko jaksaa. En ole koskaan mitään mielialalääkkeitö syönyt ja olo on vähän skeptinen tuon suhteen, että mahtaakohan auttaa, toivotaan.
Kiitos vastauksestasi
Saattaa mennä kuukausi, parikin, ennenkuin vaikutus tuntuu. Ei siis kannata luovuttaa nopeasti.
Haittavaikutuksia saattaa olla alussa; oireet pahenevat hetkellisesti, huonoa oloa tms. mutta pitäisi mennä aika pian (viikossa ohi). Jos ei mene, lääke ei ehkä sovi sinulle.
että mielialalääkkeet nostattavat mielialaa eli lievittää oireita mutta ei poista masennuksen syytä. Eli älkää hyvät ihmiset jääkö pelkkien lääkkeiden varaan vaan hakekaa ammattiapua jossa masennuksen syihin pureudutaan.
Nykyään syödään mielialalääkkeitä kuin leipää mutta syitä masennukseen ei selvitetä eikä sitä hoideta. Lääkkeet kun eivät ongelmaa poista vaan lievittää oireita. Monet joutuvat sitten valitettavasti siihen kierteeseen että mielialapillerin ottaminen on joka päiväinen rutiini. Vuodesta toiseen.
Aloittaessani lääkityksen oli olo todella oksettava, mutta se meni ohi parissa kolmessa viikossa. Lääkkeet turvottavat ja painoa on tullu kymmenisen kiloa. Positiivista on, että mieliala koheni nopeasti!
Masennukseen söin. Mutta painoa tuli tosiaan toistakymmentä kiloa. Nyt syön essitalopramia, ja en ole huomannut painonnousua.
Kokeilin myös essitalopraamia. En kyennyt jatkamaa kahta viikkoa kauempaa. Vaikka otin vain mininökäreen aamulla niin iski niin kauhea väsymys oitis. Nyt sinnittelen ilman.
sen sijaan sain avun ja paranin keskivaikeasta masennuksestani. Näitä lääkkeitä ei vaan kannata lopettaa liian aikaisin eikä liian nopeasti, tai masennus voi uusiutua (kuten mulla kävi, ja kaikki piti aloittaa alusta).