Te keillä on 1 lapsi, osaako leikkiä yksin?
Meillä kohta 4v jatkuvasti pyytää leikkimään, korkeintaan pari minuuttia leikkii yksin. Jos en mene leikkimään, saattaa vetää kunnon raivarit, yrittää potkia ja lyödä. Monesti tosin riittää että istuu lapsen kanssa lattialla, ja katson vaikka telkkaria. Jotenkin vaatii sen vieressä olemisen, tosi ärsyttävää välillä. On päiväkodissa ja lisäks yleensä kerran pari viikossa näkee ikäisiään kavereita iltaisinkin.
Kommentit (11)
Meillä toinen lapsista on juuri tuollainen, että ihan suuttuu, jos pikkuveli on väsynyt, eikä jaksa leikkiä hänen kanssaan. Koskaan ei ole mennyt yksin omaan huoneeseen rakentamaan omaa leikkiään, vaan leikkii aina olkkarissa. 6-vuotias meillä tämä.
aina ei tietenkään halua. Välillä sitten saattaa puuhailla itsekseen tosi pitkäänkin.
haluaa jatkuvasti seuraa ja mikäli joudun tekemään kotihommia tms niin nykii helmoissa todella tyytymättömänä :(
Itseäni tuo harmittaa, haluaisin pojalle sisaruksen. Tällä hetkellä meillä vain ei ole tilaa (asumme kaksiossa) emmekä voi minun opiskelusta johtuen muuttaa isompaan, en saisi lainaa.
Kolmisen vuotta pitäis ainakin kituuttaa tällä asumisjärjestelyllä, sen verran minun opiskelu kestää. Terveydenhuolto alalla pääsen toivottavasti nopeasti takaisin työelämään, joten lainakin järjestyisi. Tosin sitten lapsilla olisi jo niin paljon ikäeroa, ettei heistä luultavammin olisi paljoa toisistaan seuraa :(
Minulla on yksi lapsi, enkä ole oikeastaan koskaan leikkinyt hänen kanssaan. Olen äiti, en leikkikaveri. Osaa kyllä leikkiä yksinkin.
Hetken aikaa leikkii yksin, mutta kaipaa paljon seuraa. Ikinä ei ole malttanut kuin hetkisen touhuta yksin. Tykkää esim piirtää mutta tykkää siitä että äiti tai joku muu on vieressä.
Ja saanut siitä kitosta, miten nätisti keksii tekemistä itsekseen.
On kuitenkin myös seurallinen, tutustunut aina helposti uusiin ihmisiin, lähtenyt rohkeasti esim. leireille joissa ei ole tuntenut ketään.
harrastaa myös joukkuelajia, joten mikään yksinäinen susi ei ole:)
Olen äiti, en leikkikaveri. Osaa kyllä leikkiä yksinkin.
kirjaimellisesti roikkuisi sun puntissa päivästä toiseen ja pyytäisi leikkimään? Jos lapsi vaan olisi niin sitkeä pyytämään äitiä leikkiseuraksi, ettei uskoisi, vaikka olisit jo toista tuhatta kertaa sanonut, ettet aio leikkiä hänen kanssaan?
Sun vastauksesi on tyypillinen yhden lapsen äidiltä, joka kuvittelee, että kaikki lapset ovat samanlaisia kuin oma, hyvin yksinkin viihtyvä, tyytyväinen piltti.
Uutisia sulle: Lapset ovat erilaisia.
kirjaimellisesti roikkuisi sun puntissa päivästä toiseen ja pyytäisi leikkimään? Jos lapsi vaan olisi niin sitkeä pyytämään äitiä leikkiseuraksi, ettei uskoisi, vaikka olisit jo toista tuhatta kertaa sanonut, ettet aio leikkiä hänen kanssaan? Sun vastauksesi on tyypillinen yhden lapsen äidiltä, joka kuvittelee, että kaikki lapset ovat samanlaisia kuin oma, hyvin yksinkin viihtyvä, tyytyväinen piltti. Uutisia sulle: Lapset ovat erilaisia.
jonkinlaisia käytöstapoja pitää lapselleen opettaa. Enkä myöskään jaksa kuunnella jatkuvaa marinaa. Se on huonoa käytöstä.
jos lapsi marisee siitä huolimatta? Istutat jäähypenkillä "marinasta" ja punteissa "roikkumisesta" tunti tolkulla joka päivä, vuodesta toiseen? Ja homma jatkuu? Vinkit kehiin miten tuon saa loppumaan!
kirjaimellisesti roikkuisi sun puntissa päivästä toiseen ja pyytäisi leikkimään? Jos lapsi vaan olisi niin sitkeä pyytämään äitiä leikkiseuraksi, ettei uskoisi, vaikka olisit jo toista tuhatta kertaa sanonut, ettet aio leikkiä hänen kanssaan? Sun vastauksesi on tyypillinen yhden lapsen äidiltä, joka kuvittelee, että kaikki lapset ovat samanlaisia kuin oma, hyvin yksinkin viihtyvä, tyytyväinen piltti. Uutisia sulle: Lapset ovat erilaisia.
jonkinlaisia käytöstapoja pitää lapselleen opettaa. Enkä myöskään jaksa kuunnella jatkuvaa marinaa. Se on huonoa käytöstä.
ei todellakaan saa sillä minusta seuraa, päinvastoin.
Meille on sit ilmeisesti vaan osunut tollanen tosi seurallinen kaveri..jotenkin vaan omituista kun itse viihdyn parhaiten ihan omassa seurassa, mitä vähemmän porukkaa sitä parempi. Poika ei oo tullut äitiinsä.
10: mulla ei ole sydäntä tuollaiseen..olen mäkin äiti enkä pelkästään leikkikaveri, sun käytös kuulostaa karulle. Mun tekemiset/lukemiset voi kyllä odottaa, jos lapsi oikeasti on pyytäny mua miljoona kertaa leikkimään. Voin kyllä uhrautua. Mutta ärsyttävää se välillä on! Ja en tiedä olisko sisaruksestakaan enää tässä vaiheessa mitään apua, kun pariin vuoteen ei toista edes yritetä.
Keskimmäinen on pienestä pitäen tykännyt leikkiä yksin, vaikka leikkiseuraa olisi tarjolla.
Niin erilaisia ovat lapset.