Mitä mieltä seuraavista nimistä?
Adanna Elena Alexandrina
Adanna Daniela Alexandrina
Emiina Isla Antoinette
Eelis Luka Zacharias
Eelis Daniel Zacharias
Anton Eelo Christian
Anton Milo Christian
Anton Miko Christian
Eemil William Andrew
Mikä ihastuttaa, mikä vihastuttaa, mitä muuttaisitte? Kyseessä kaksikielinen perhe, joten lapselle tulisi ruotsinkielinen sukunimi.
Kommentit (28)
Daniela ja Daniel kauniita, Emiina hirveä, Alexandrina liian vaikea.
Mä olen just miettinyt tytölleni nimeksi Adanna.
Adanna Sara Anseliga tai Adanna Sara Denice.
Poikieni nimet ovat Emil ja Daniel, näyttävät nekin tuolta löytyvän :-) Kivoja nimiä, Eelis nimestä en tosin pidä ja Anton on ehkä hitusen liian kulunut vaikkakin sievä.
Mitä mahtaa tarkoittaa? Kerrohan tyhmälle.
Noi tytön nimet on aivan hirveitä.
Mä olen just miettinyt tytölleni nimeksi Adanna. Adanna Sara Anseliga tai Adanna Sara Denice.
Adanna Elena Alexandrina - mikä ihmeen Adanna??
Adanna Daniela Alexandrina -Alexandrina??
Emiina Isla Antoinette - Emiina on outo sekin
Isla, Elena ja Daniela ovat kauniita nimiä, niistähän saisi hyviä yhdistelmiä
Eelis Luka Zacharias - ok, Zacharias on vähän hankala
Eelis Daniel Zacharias -ok
Anton Eelo Christian - Eelo??
Anton Milo Christian - ok
Anton Miko Christian -ok
Eemil William Andrew- ok
Näistäkin tekisin uuden yhdistelmän: Miko/ Milo Anton Christian tai Miko/Milo Eelis Christian
Miko Eemil William ja
Elena Isla Adanna
Muissa on jotain teennäistä (Adanna, Alexandrina, Emiina, Isla, Eelo, Milo, Miko) tai vääräkielistä (Elena - venäläistä, espanjalaista - Antoinette ranskalaista, Andrew brittiläistä). Tietysti jos noille vieraskielisille nimille on esim. suvussa perusteita niin miksei.
Mä olen just miettinyt tytölleni nimeksi Adanna. Adanna Sara Anseliga tai Adanna Sara Denice.
Anseliga???? Onko sulla lukihäiriö? Ei kukaan voi laittaa tuollaista kirjoitusasua...
Anseliga on kirjoitusasultaan suomalainen nimi ja lisäksi kaunis. Kantasuomalaiset eivät näköjään tiedä ko nimeä, romaniväestön keskuudessa tavallinen.
Tavallinen? Tuolla kirjoitusasulla sitä kun on vrk:n mukaan alle 10 annettu Suomessa nimeksi..
Kamalia ja keksityn oloisia (ainakin suomessa)! Poikien nimet vähän parempia.
Anseliga???? Onko sulla lukihäiriö? Ei kukaan voi laittaa tuollaista kirjoitusasua...
Anseliga on kirjoitusasultaan suomalainen nimi ja lisäksi kaunis. Kantasuomalaiset eivät näköjään tiedä ko nimeä, romaniväestön keskuudessa tavallinen.
Eli edelleen uskon että sinulla lukihäiriö tai olet muuten kielivammainen.
En sano, että kaikkien lasten pitää olla Villejä, Kalleja, Eetuja, Ainoja ja Maijoja. Mutta jos haluaa vähän "hienomman" nimen, niin ehkä riittäisi Aleksandra ilman, että siitä pitää vääntää vielä Alexandrina. Samaa koskee näitä muitakin ehdotuksia.
Muista, että lapsesi elää sen nimen kanssa. Hän on se, joka joutuu aina tavaamaan nimensä.
Nimen pitäisi myös sopia kantajalleen. Entä jos Adanna Alexandrinastasi tulee kirveellä veistetyn näköinen, tuhti tyttö?
Me olemme myös kaksikielisiä ja kuopukselle mietittiin nimeä sekä nimeä Emil että Zacharias.
Isla Antoinette
ja
Emil Zacharias
... olisivat minun ehdotukseni, en pidä noista kolmen nimen (pakko-)yhdistelmistä.
Tulee olemaan kova homma tavata joka halvatun kerta, kun lapsen nimeä kysytään, kirjain kirjaimelta koko nimi rimpsua.
Jos ei ennen ole sellaisia kuullut, niin tässä mahtava lista.