Saatan olla raskaana. Varonko syömisiä ja juomisia jouluna?
Kierron 24. päivä, eli jos olen raskaana, alkio on jo kiinnittynyt.
Voinko syödä ja juoda huoletta huomenna vai pitäisikö jo varoa alkoholia, maksaa ja muita?
Kommentit (6)
Joten älä käytä alkoholia, mutta syö ihan normaalisti.
muutenkin maalaisjärki käyttöön nuiden raskauasajan syömis-suositusten kanssa, esim. jos pari kertaa maksaruokaa syö niin todellakaan siitä ei haittaa ole. Alkon kanssa kyllä nollalinja heti kun tietää olevansa raskaana, jos epäilee niin rajoittaisin pariin annokseen, eipähän sitten ainakaan tarvitse pohtia onko jotain vahinkoa tullut jos onkin plussa:)
Olen itsekin raskaana, noudatan neuvolan ohjeita omaa harkintaa käyttäen. Eli lasi viiniä kerran pari kuussa hyvän ruoan kanssa on ok. Pastöroidusta maidosta tehdyt juustot ok. Maksamakkaraa kohtuudella. Graavikalaa en juuri ole syönyt. Sushia tekee kovasti mieli, sitä kai voisi aivan tuoreena syödä, mutta ajattelin odottaa vauvan syntymään. Vietä rento raskaus!
Ei missään nimessä ole ok edes pari lasia viiniä kuussa.
Menetät aika paljon nautintoja elämässä jos elät kuten raskaana olevat enne kuin oletkaan. Minä elin juuri niin koska raskaustoiveet olivat suuret. Puolen vuoden yrittämisen jälkeen aloin elää normaalimmin ja siitä kahden kuukauden päästä tärppäsi.
Toki alkoholia voi rajoittaa pariin annokseen, muuten nauttisin kyllä hyvällä omalla tunnolla kaikki jouluherkut.
Ja vinkiksi, minulla oli ovulaatio kp 18 ja kp 23 testi näytti haalean haaleaa viivaa herkällä testillä. Eli huomenna jos testaat herkällä testillä niin saattaa näkyä jotain jos on näkyäkseen. Varsinkin jos sinulla on lyhyempi kierto. Minulla kierto on aina about 34pv.