Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RAskaana olevat: Syöttekö graavilohta jouluna?

Vierailija
23.12.2010 |

Tai kylmäsavustettua? Mulle sanottiin neuvolassa, että vain tyhjiöpakattuja pitäis välttää, mutta tiskituotteita voi nauttia. Hesarissa kuitenkin sanottiin, että kaikkia pitäisi välttää. Mikä mielestänne on riski.

T: graavilohta rakastava

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen syönyt välillä muutenkin raskauden aikana.

Vierailija
2/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskissä olevakin on usein kaivettu tyhjiöpakkauksesta, vaikka myyjä tiskin takana väittäisikin kirkkain silmin muuta. Ehkä voisin luottaa itse tuoreesta fileestä graavaamaani ja pakastamaani fileeseen riittävästi, mutta oikeasti olen niin hysteerinen, että olisin mieluummin ilman.

T. Myös kalaa rakastava. Kolme lasta saanut ja siksi kolme joulua ilman raakaa kalaa ja mätiä selvinnyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muutenkaan syö noita, hyi.

Vierailija
4/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytettyjä piirakoita ja pitsan täytteeksikin valitsin savulohen. Uunin kautta turvallista, kypsää, mutta tietty tuttu maku jäi nautittavaksi silti.

4.

Vierailija
5/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä syönyt raskauden aikana muutaman kerran, neuvolassa sanottiin ettei siihen kuole jos nyt kohtuudella syö.. nyt raskausviikkoja 39+2 ja kyllä aion huomennakin muutaman viipaleen syyä ! (:

Vierailija
6/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuota syödään muutenkin harvoin eli ei ole jokaviikkoista herkkua.

En mä muutenkaan kyllä kauheesti noudattanut ruokasuosituksia...

Vierailija
7/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä syönyt raskauden aikana muutaman kerran, neuvolassa sanottiin ettei siihen kuole jos nyt kohtuudella syö.. nyt raskausviikkoja 39+2 ja kyllä aion huomennakin muutaman viipaleen syyä ! (:

jos savulohessa on listeriaa, sitä on, vaikka söisi vain yhden kerran. Tässä asiassa kohtuus ei merkitse mitään (kuten vaikka suolan saannissa) vaan jos saa tartunnan, on riskit olemassa.

Lukekaa EVIRAN sivuilta listeriasta, siinä on oikeaa tietoa eikä tällaista mutu-puhette

Vierailija
8/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kauppahallin takuutuoretta. Raaka kala on aina listeriariski enkä minä riskeeraa lapseni henkeä sen takia että tekee mieli graavilohta. Rakastan kyllä sitä, mutta eiköhän tämä yksi joulu mene ilmankin.

En usko, että tuoreessa kalassa riski on kovin suuri, mutta minulle riittää, että se on olemassa. K-kaupoista ym. ei edes tuoretta kalaa saa.

Vierailija
9/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tapaa en tästä tee. Viikko sitten söin härkäcarpacciota ja jonkin verran ahdisti toksemian mahdollisuus. Ehkä menen taas toksemiakokeisiin...

Vierailija
10/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin nyt kuitenkin empiä, pitäiskö jättää kuiteskin väiin.

Vierailija
11/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ollenkaan. Riski on ehkä pieni, mutta tiedän, etten ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos saisin keskenmenon tai vahingoittaisin vauvaa jonkun kalapalan takia. Mieluummin otan varman päälle ja pärjään ilman.

Vierailija
12/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi vakuumista vetaistu tiskiin. Valitettavasti.

Vierailija
13/13 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri maistoin jo itse suolaamaani lohta:)Ja tämä kirjolohi oli pakattu kaupassa samana päivänä kalapussiin. Empä ole ikinä ennenkään saanut kalasta mitään bakteereita. Valmiiksi pakattuja ja suolattuja tai savustettuja en syö. Ja ei kyllä varmasti kaupan kalatiskissä ole mitään vakuumipakattuja kaloja. Kyllä ne tulee isoina määrinä jäälaatikoissa. Ei kellään kauppiaalla ole aikaa riipiä kaloja jostain yksittäispakkauksista huijausmielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän