Veljen vaimo välttelee, lapsettomuusongelma!
Voi kettujen kettu. Nyt kävi sitten ilmi, miksei veljen vaimoa ole nähty kuukausiin ja selitykset poissaoloista on kummallisia. Koska on just silloin kampaaja, koska taas kuumeessa jne. Olen alkanut epäillä, että on jostain vihainen, kun ei ole nähty pian puoleen vuoteen, vaikka asutaan lähellä.
No, nyt veli tunnusti, että ovat yrittäneet lasta 7kk ja ei ole tärpännyt. Ei kuulemma kestä katsella meidän lapsia. (5v. ja 1v2kk) 7kk peräti ja nyt jo kauhea trauma asiasta!!! Voi jestas. Tutkittu ei ole vielä ja menevät keväällä kuulemma tutkimuksiin, jos ei tule sitä ennen. En vaan voi ymmärtää tätä asiaa. Meillä toinen lapsi sai alkunsa IVF-hoidoilla melkein kolmen vuoden yrittämisen jälkeen ja veljeni siippoineen tietävät tämän. Miten me nyt voidaan olla ongelma? Pitäisikö soittaa suoraan ja kysellä, missä mennään vai antaa olla?
Kommentit (7)
Joku pikku ongelma elämässä ja sitten ollaan niin että kun mulla on nyt niin vaikeeta. Nykyinen kulttuuri vain ruokkii tollaista. Ihmisellä on tarve tuntea itsensä erityiseksi, ja kuvitellut kriisit ja tragediat astuvat kuvaan kun muualta ei löydy elämään sisältöä...
Taitaa veljesi vaimo olla vähän lapsellinen... 7kk on vielä ihan normaali yrittämisaika ja luulisi, että teiltä jos keneltä sitä saisi vertaistukea, kun olette lapsettomuuden kokeneet... Anna toisen olla, jos ei osaa käyttäytyä aikuismaisesti.
Älä tee tuosta itsellesi ongelmaa, kun ongelma hyvin selkeästi ei ole sinussa vaan siinä veljen vaimossa.
Sulla on suhteellisuudentaju vielä tallella. 7 kk yrittämistä ei tosiaan ole paljon mitään. Saahan se toki ketuttaa, kun ei heti tule raskaaksi, vaikka haluaisi. Mutta kyllä tuo vielä pitää pystyä käsittelemään kotiseinien sisällä. Tuollainen käytös laittaa miettimään, että onko noin tasapainoton ihminen edes kykenevä äidiksi. (Toki liioittelua sanoa, ettei olisi, mutta jotain ongelmia veljen vaimolla on, sillä tuollainen reaktio on kyllä aika liioittelua).
Meillä meni esikoista yrittäessä 7 kk. Seuraavat raskaudet on alkaneet 4 kk:ssa. Ja kyllä mä ajattelen, että varsin helposti oon tullut raskaaksi noilla lukemilla. Ja kyllä muakin kieltämättä ärsytti, jos joku toinen tuli juuri yritysaikana raskaaksi. Mutta kun se ei ole sen toisen vika. Enkä mä silti olisi edes osannut alkaa valehtelemaan itselleni jotain sairauksia, ettei tarvi tavata lapsiperheitä. Ihan kyllä normaalisti hoidin muiden lapsia, kuten ennenkin.
olla, eihän se sinun ongelmasi ole, vaan heidän.
Koska et ole vastuussa asiasta, niin miksi ottaisit ylimääräisen stressin tuostakin?
Monille se on rankkaa, kun tajuaa ettei ongelmia olekaan vain niillä muilla, vaan niitä voi olla myös itsellä. Eivät ole vielä päässeet sopuun tämän tosiasian kanssa, odottele rauhassa, kyllä se jossain vaiheessa tapahtuu, jos ei nyt satu raskautumaan heti kohta, sillähän tuo ongelma ratkeaisi nopeiten.
Että joskus, varsinkin näin joulun aikaan, tekee kyllä vähän pahaa katsella toisten lapsiperheidylliä. Siis sehän on hölmöä, mutta jotenkin silti tosi vaikeaa=( Mielummin sitten viettää aikaansa paikoissa, joissa lapsia ei ole tai ihmisten kanssa, joilla ei ole lapsia. Mehän emme kuitenkaan voi tietää, onko ap:n veljen vaimolla joku syy, miksei ole tärpännyt. Esimerkiksi sairaus jne. Mielestäni on hieman kohtuutonta syytellä häntä epätasapainoiseksi ja kykenemättömäksi äitiyteen.
niin kyllä kannattaa soittaa. Sinähän voit mainiosti olla vertaistukena, kun olet kokenut saman! Jos edelleen tuittuilee, niin anna sitten asian olla.
voishan sitä edes jouluna juoda samassa pöydässä kahvit....
t:ap