Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nuoren voi laittaa piano- tai viulutunneille?

Vierailija
22.12.2010 |

Eikös konservatoriossa ole niitä 3-vuotiaden suzuki-ryhmiä? Onko jollain kokemusta lapsen musiikkiharrastuksesta, joka aloitettu jo varhain? Ei siis muskari vaan kunnon tunnit.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh. Mun mielestä 7v on parempi ikä. Silloin osaa jo vähän itse kantaa vastuuta soittoläksyistä ja osaa jo itse oikeesti haluta harrastaa

Vierailija
2/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu lapsestakin...

tunnen lapset, jotka aloittaneet viulun soiton vähän alle 4 v., 5 v. ja yksi 6 ja puoli v.

Ihan hyvin on mennyt kaikilla ja ovat innostuneita soittajia :)

Teoriatunnit alkaa vasta 9 - 10 -v. Ei kannata niitä ihan pienenä edes yrittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin viulun, sitten 5-vuotiaana pianon kun osasin jo lukea nuotteja.

Vierailija
4/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin pianotunnit 4-vuotiaana ja olen soittanut koko ikäni. Voisin tietty aluksi itse opettaa lastani. Lapsena aloitetut musiikkiharrastukset lisää älykkyyttä!

Vierailija
5/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittanut pianotunnit 5-vuotiaana, siskoni kykeni pianotunneille vasta 11-vuotiaana.

Vierailija
6/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen aloitti pianotunnit 7-vuotiaana ja toinen viulutunnit 5-vuotiaana. Olivat siinä vaiheessa "kypsiä". Onneksi onnistuttiin saamaan niin ihanat opettajat, että intoa on riittänyt molemmilla lapsilla jo vuosia.

Vierailija
7/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa siis musiikkopistoa / konservatoriota. Mitään yksityistunteja nyt ei kannata edes ajatella, ne lahjattomille nicopettereille suunnattua hyödytöntä rahastuspaskaa. Yksityisopetuksenhan voi kyllä aloittaa vaikka 1-vfuotiaana jos niikseen.

Vierailija
8/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen täytyy HALUTA oppia soittamaan jotain instrumenttia. Opetin aikanaan pianonsoittoa näille äidin pikku enkeleille joiden oli pakko soittaa pianoa koska äiti ei lapsena saanut soittaa.

Pakottamalla ei saa aikaan muuta kuin katkeruutta ja lapselle kipeät käsivarret.

Eikä muuten kannata elätellä haaveita siitä, että lapsesta tulee maailmanluokan pianisti/viulisti/sellisti/whatever. Mustakin piti tulla ammattimuusikko mutta HUPSIS enpä halunnutkaan sitä enää parikymppisenä. Nyt soitan omaksi ilokseni, en äidin iloksi.

Vierailija
9/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juurikin suzukia soiteltiin. Lopetin 9vuotiaana kun muutettiin eri paikkakunnalle, eikä mua sitten enää oikein huvittanut jatkaa uuden opettajan kanssa. Vanhemmat ei halunnut pakottaa, otin tilalle urheiluharrastuksen.

Näin jälkikäteen ajatellen, olin oikeesti jo todella hyvä 9vuotiaana. Äitikin sitä on jälkeen päin harmitellut, Olin kuulemma oikeasti lahjakkuus.

Ja muistan että tykkäsin silloin niinkin pienenä soittaa! Ei siinä ole sen kummallisempaa kuin muissakaan harrastuksissa. Miksi olisi?

Vierailija
10/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opitaan helppo soitin, kuten nokkahuilu

sen avulla oppii lukemaan nuotteja

sitten vasta kun on se taito, siirrytään vaikeampiin soittimiin

Vierailija
11/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkikäteen ajatellen, olin oikeesti jo todella hyvä 9vuotiaana. Äitikin sitä on jälkeen päin harmitellut, Olin kuulemma oikeasti lahjakkuus.

Varmaan sulla on sitten tuntikaupalla videomateriaalia esiintymisistäsi (9-vuotiaat lahjakkuudet esiintyvät jo todella paljon), kunniakirjat seinällä ja muistat itsekin elävästi konservatorion opettajan puhelut, kun hän yritti estää lahjakkuutta lopettamasta harrastusta?

Vierailija
12/12 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opitaan helppo soitin, kuten nokkahuilu

sen avulla oppii lukemaan nuotteja

sitten vasta kun on se taito, siirrytään vaikeampiin soittimiin

Miten vitussa nokkahuilun avulla luetaan nuotteja? Kyllä se nuotinlukutaito opitaan erikseen ja instrumentti erikseen. Sitäpaitsi jokaikinen lahjaton alakoululainen oppii soittamaan räkäpilliä.