Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni siirtyi yläasteelle ja numerot tippui!

Vierailija
22.12.2010 |

Siis keskiarvo putosi roppakaupalla. Olin jo koetuloksista vähän odotellutkin, että pudotusta tulee, mutta en näin paljon :(. Onko muilla käynyt samoin.

Selkeesti kaveripiiri vaihtunut, kun vanhat kaverit menivät eri kouluun ja edellinen opettaja antoi ehkä hieman yläkanttiinkin, mutta silti olen järkyttynyt tästä näin rankasta pudotuksesta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan numerot tippuneet, vaikka en koskaan nähnyt vaivaa koulunkäynnin eteen. Turha legenda.

Vierailija
2/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla ropisi pitkin syksyä numeroita 9 ja 10, väliarvioinnissa oli yhteensä viisi kymppiä. Kuudennella sai keskiarvoksi 9.1, nyt meni paljon paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella mäkin sain ysejä ja kymppejä, mutta yläasteella kun kaikki muu paitsi koulu kiinnosti, niin keskiarvo tippui noin seiskaan. Hyvä ihminen musta silti tuli...

Vierailija
4/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tippuu kaikilla.

Vierailija - 22.12.10 08:14 (ID 11734025)

Ala-asteella mäkin sain ysejä ja kymppejä, mutta yläasteella kun kaikki muu paitsi koulu kiinnosti, niin keskiarvo tippui noin seiskaan. Hyvä ihminen musta silti tuli...

Vierailija
5/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottivat nopeasti kiinni oman tason seiskan keväällä. Yläaste saattaa vaatia hiukan lukemista, jos aiemmin on pärjännyt kuulomuistilla. 9,5 keskiarvo ysillä onnistui kohtalaisen vähällä lukemisella, mutta paneutumista kuitenkin. (älykäs poika kaikin puolin, pikkuveli tulee perässä keskinkertaisemmin)

Vierailija
6/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keskiarvo 6lk:n keväällä 7,5 ja 7lk:n jouluna 8,0 ja keväällä 8,9. Ja siinä se pysyi sitten yläasteen ja lukion loppuun.

Ala-asteella mulla oli erittäin asenteellinen opettaja, joka antoi mulle huonoja numeroita. Kokeissakin sain huonompia numeroita kuin kaveri, jolla oli sama vastaus kuin mulla (ja istuttiin eri puolilla luokaa, ei siis luntattu).

Vierailija
7/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut se ero oli, että nyt joutui oikeasti vähän tekemään hommia, kun alakoulussa numerot tuli tosi helpolla

Vierailija
8/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetty kova puhuttelu tytön kanssa ja onneksi ei vielä ostettu kallista lahjaa jota toivoi, nyt saa tyytyä vähän halvempaan joululahjaan ja tavoitteena saada toivomansa lahja jos keväällä todistus nousee.

Muutenkin täytyy alkaa vissiin valvovaan tarkemmin, että kokeisiin oikeasti luetaan ja koulutehtävistä huolehditaan!

Vierailija
9/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

testosteroni jylläämään. Mutta enpä huoli siitä vielä. Nousee kyllä.

Minulla laski myös yläasteella aikoinaan. Huima nousu tapahtui lukiossa kun pääsi vastaamaan essee-vastauksilla. Olin huono niissä nippelitiedoissa. Kun pääsin omin sanoin kertomaan syyt ja seuraukset ja koko jutun idean, aloin saada kymppejä reaaliaineista. Kirjoitinkin sitten laudaturin siitä, vaikka yläasteella oli ollut kutostakin joistain aineista.

Vierailija
10/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetty kova puhuttelu tytön kanssa ja onneksi ei vielä ostettu kallista lahjaa jota toivoi, nyt saa tyytyä vähän halvempaan joululahjaan ja tavoitteena saada toivomansa lahja jos keväällä todistus nousee.

Muutenkin täytyy alkaa vissiin valvovaan tarkemmin, että kokeisiin oikeasti luetaan ja koulutehtävistä huolehditaan!

Kerro nyt ihmeessä, kuinka suuresta tiputuksesta oli kyse, jos joulukin sen takia perutaan....

Hohhoijaa. Mua on aina palkittu menestymisestä, ei rankaistu huonommista tuloksista

T. se, jonka arvosanat tippui 0,7 (9,0-->8,3)

Vierailija
11/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO PROVO PROVO

Vierailija
12/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.9:ään eli kokonaisen numeron :(

ap

Vierailija
13/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään provo???

ap

Vierailija
14/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monille tulee suuriakin pettymyksiä. sitä on monesti mietitty, että miten ne alakoulun opet niitä numeroja antaa, kun esim. matikan numero voi tippua vaikka kolmekin pykälää..

yläkoulun ope

Vierailija
15/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella ei riitä nätti naama ja läsnäolo tunnilla.

Jos saa kokeesta 100% oikein, saa kympin. 90% ysi.. ja 50% pitää olla oikein että saa viitosen.

Seiskan saamiseen pitää olla vastauksista 50 prosenttia oikein, että voidaan katsoa tyydyttävät tiedot saaduiksi.

Yläkouluun siirtymisen vaikutus on oikeasti yksilökohtaista. Joillakin numerot nousevat, koska aineopettajat osaavat (toivottavasti) tehdä opettamastaan aineesta kiinnostavan ja tietävät siitä paljon. Toisilla yläkouluun siirtymisellä ei ole vaikutusta. Yleisesti ootaen työtä on tehtävä enemmän oppimisen eteen. Usein arvosanojen tippumuminen ei ole suurinta vielä seiskalla. Kahdeksasluokka on pahin. Koulumenestykseen vaikuttaa monilla myös murrosiän iskeminen ja miten se ilmenee kaveriporukassa.

Vierailija
16/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia, yläasteella on paljon vaikeampaa kuin tähän asti on ollut.

Vierailija
17/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella ei riitä nätti naama ja läsnäolo tunnilla.

Jos saa kokeesta 100% oikein, saa kympin. 90% ysi.. ja 50% pitää olla oikein että saa viitosen.

Vierailija
18/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiarvo 90-luvun lopulla yläasteelle siirryttäessä keskiarvo 0,7. Kaverit eikä panostus muuttunut ollenkaan. Toisaalta, numerot eivät tippuneet ollenkaan sitten lukioon siirryttäessä. Monillahan tippuu siinä kohdassa numerollakin keskiarvo.