Millaisessa tilanteessa ihminen käyttäytyy näin? (ov)
Olisit ystävystynyt ihmisen kanssa, jota tapaisit harvakseltaan muutaman vuoden ajan. Ystävyys olisi melko rentoa ja molemminpuolista.
Yhtäkkiä, ilman mitään erityistä syytä (riitaa tms.) lopettaisit yhteydenpidon. Jos tapaisitte kadulla, välttelisit tätä ihmistä, et tervehtisi, vaihtaisit reittiä kadun toiselle puolelle ym.
Minulla on/oli juuri tällainen ystävä. En yrittänytkään enää soitella tai pitää muuten yhteyttä, kun huomasin parin kerran jälkeen, ettei hän vastaa puheluihini. En vain pysty ymmärtämään hänen käytöstään.
Itse en osaisi käyttäytyä noin edes pahinta vihamiestäni kohtaan.
Tuntuu ilkeältä, koska asumme kuitenkin pienellä paikkakunnalla ja näemme pakostikin.
Kommentit (9)
Jotakin tosi ikävää ja uskoisi, että ne ovat totta.
Tai sitten, että hän olisi sairastunut henkisesti ja se olisi saanut hänet käyttäytymään noin. Mutta sitten hän kyllä varmaan välttelisi muitakin, eikä pelkästään sinua.
Sanoi, ettei jaksa eikä pysty puhumaan kenenkään kanssa. Ei halua minkäänlaisia mitä sulle kuuluu- kyselyitä, eikä varsinkaan sääliä ja voivotusta ihmisiltä, joita ei kunnolla edes tunne. Siksi alkoi vältellä tällaisia tilanteita.
Ehkä hänellä on ollut surua, hän on masentunut tms. Tällaista voisin epäillä.
voinut selkäsi takana parjata sinua ja vieläpä sillä tavalla, että sinä olisit muka käyttäytynyt huonosti tai ikävästi tätä ystävääsi kohtaan.
Tuntuisi todella pahalta, jos jouku olisi mennyt puhumaan minusta jotain pahaa ystävälleni. Vaikka kuinka pohdin ja mietin, niin en keksi kuitenkaan mitään aihetta...
Oletko aikuinen ihminen, ap? Ei aikuiset tule keskustelupalstoille ihmettelemään, että mikäs tuli ystävälle, kun ei tahdo olla tekemisissä!
Aikuinen ottaa yhteyttä tyyppii, ja ihan suoraan kysyy, että MIKÄ ON.
Paitsi siinä tapauksessa, että oikeasti tietääkin sen syyn.. mutta et kehtaa asiaa itsekkään itsellesi myöntää. Esim. elit luulossa, että ystäväsi sosiaalinen mies osoitti huomaavaisuuttaan sulle, koska oli sinuun ihastunut. Sinä siitä sitten vedit johtopäätöksen, että kohta viet ystävältäsi miehen, etkä mitenkään peitellyt ihastustasi mieheen, vaan voitonvarmana teit itseäsi tykö miehelle, ystäväsi tunteista viis veisaten. Ja nyt sitten kai on sullekkin selvinnyt, ettei se mies susta ollutkaan mitenkään kiinnostunut. Ei se meinaakkaan alkaa sun kanssas minkäänlaiseen suhteeseen, ei avoimeen eikä salasuhteeseen. Ystäväsi huomasi aikeesi ja ajatuksesi, ja arvaappas tahtooko kukaan olla ystävä ihmiselle, joka ei kunnioita toisen perhettä!?
T.entinen ystävä
ystävästäsi juttuja jotka ovat tulleet hänen korviinsa...
Itselläni vastaava tapaus, laitoin välit poikki ja nyt sitä niin ollaan silmät pyöreinä ja ripsiä räpsytellään hämmästyneenä, että. Ei vain todellakaan jaksa kaksinaamaisuutta, ja sitä että yksityisasiat 'myydään' heti eteenpäin!
Juorut voivat tietysti olla yksi syy, mutta millainen ihminen uskoo kaiken mitä toisesta puhutaan selän takana, eikä vaivaudu ottamaan selvää kysymällä ihmiseltä itseltään?
Ei ap
yksi kampaaja helsingistä toimii mua kohtaan samoin. Oltiin kavereita, lapset samoilla luokilla ym. eli nähdään aika usein mutta hän ei edes tervehdi, eikä vastaa tervehdykseen. Liekö siksi, että olen yhden kerran käynyt kampaajalla muualla. Muuta syytä en keksi.
Syitä voi olla niin monia. Ehkä hänen elämässään on tapahtunut jotain mistä et tiedä. Ehkä hän on masentunut eikä jaksa pitää yhteyttä tai vastata sinulle. Ehkä ystävyytenne ei ollutkaan sellaista kuin itse sen ajattelit.Toisen ihmisen mielenliikkeistä ei voi tietää.
Itse yrittäisin vastaavassa tilanteessa jotenkin saada yhteyden tähän ihmiseen ja ottaa asian esiin silleen, että olisi mukavaa kuulla hänestä.
Joskus ystävyydet loppuu ja syy jää toiselle osapuolelle ikuiseksi arvoitukseksi. Se on ikävää ja ymmärrän tunteesi.