Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tapailua! Onko aikuisten äkkirakastuminen mielestäsi nykyisin harvinaista?

Vierailija
20.12.2010 |

Olen niin täynnä tätä deittailukulttuuria ja sen tuomaa epävarmuutta...ensin esitetään sivistyneesti parempaa puolta ja ennen kaikkea pihdataan tietoja ja tunteita ja on muka kaikenlaisia sääntöjä, mitä ei saa tehdä tai sanoa liian pian ettei mies säikähdä. Mistä löytäisin miehen, jonka kanssa voisin rakastua äkkiä, puhua yöt läpeensä...?Olen kuitenkin ihan suosittua treffiseuraa, mutta tätä ei ole tapahtunut sitten teinivuosien (no, välissä oli vuosien avoliitto)

Ärsyttääkö muita tämä aikuisten harkitun ja jopa kylmän ja teennäisen oloinen deittailu?! Onko äkkirakastumiset nykyisin muiden mielestä aiempaa harvinaisempia!?

ap

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait sen harvinaisempaa kuin ennenkään...tuttavpiirissäni useita yhen yön jutuista alkaneit juttuja. mutta kait nuorempana useammin rakastuu kunnolla

Vierailija
2/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä netin myötä ihmisten tapaamisesta on tullut jotenkin kylmempää ja harkitumpaa. Ja amerikan vaikutusta voi olla myös. Valillä olen kanssa kaivannut romanttisempia kohtaamisia. Ehkä vanhemmiten tulee varovaisemmaksi ja siksi homma voi tuntua jopa laskelmoidulta. En silti ehkä itse uskaltaisi pettymysten jälkeen suin päin hypätä rakastumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kelpaa ku äkkirakastuminen.

mitkään hitaasti lähtevät ja etenevät ei sovi mulle:)

Vierailija
4/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty itsekään enää äkkirakastumaan niin kuin nuorena. Kai vaikealla erolla osuutensa asiaan myös.

Vierailija
5/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on vain niin, että sitä ei voi rakastua mieheen kuin mieheen. Tai naiseen kuin naiseen. Sitten kun rakastuu ja ihastuu täysillä, ei ole mitään väliä miten toimii - ole iloinen, että nuo tapaamasi miehet eivät ole "näytelleet" tosi-ihastuneita. Jos eivät ole olleet.

Vierailija
6/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari vuotta sitten eronnut. Kokeilin nettideittailua, mutta kyllästyin siihen. Yhtä suurella todennäköisyydellä, tai ehkä suuremmallakin, siihen hyvään mieheen törmää livenäkin. Sellaiseen, joka veisi jalat alta ja olisi, no, just sellainen, että voisi puhua ja puhua, eikä tarttis esittää mitään. Jotenkin toi nettideittailu oli sellaista, että piti yrittää markkinoida itseään (myydä itseään), esittää hyvät puolet ja olla kaikin puolin kiinnostava. teennäistä.

Vierailija
7/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppisenä on vaikea rakastua sen vuoksi, että sitä tajuaa nykyään niin selvästi, että jokaisella ihmisellä on hyvät puolet ja huonot puolet. Nuorempana ihmiset luokitteli hyviin ja pahoihin, eikä niin selkeästi ymmärtänyt, miten nämä kaksi kytkeytyvät toisiinsa.

Siis kokemuksen myötä tunnistaa ihmisiä paremmin- tai ainakin luulee tunnistavansa :-). Eli tätä nykyä, kun tapaan spontaanin ihmisen,niin sitä vaistomaisesti tajuaa, että tuo ihminen voi jättää asiat hoitamatta ja olla epäluotettava. Tai jos tapaa hitaan ihmise ajattelee, että tuota pitää raahata perässä kuin kivirekeä. Nuorena sitä vain ihaili ko. ihmisen ominaisuutta ymmärtämättä, että kolikolla on kääntöpuoli.

Tämä ymmärrys siis johtaa kriittisyyteen.

Vierailija
8/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kuusi vuotta. Osaksi omasta tahosta, osaksi tahtomatta..olin kranttu. Jossain vaiheessa olin j luopunut toivosta, ei rakkauta enää minun elämään kiitos. Pelkkää seksiä ja sitä tasan semmosten kanssa jotka mie kelpuutan.

Vaan niinmpä kävi että nykynen mies tuli baarissa vastaan. Ikäeron takia en ottanu asiaa vakavasti vaikkakin jäi mieltä kaihertamaan. Nähtiin tämän ekan kerran jälkeen sattumalta yhteisten tuttujen kautta vaihdettiin puh.nrot. Vieläkään en ollut vakavissani, mutta kun kolmannella sattuma tapaamiskerralla tämä mies jälleen lyöttäytyi seuraani luovutin.

Muutettiin puoli vuotta sen jälkeen yhteen, nyt on lapsi tulossa ja yhteistä aikaa takana pian kolme vuotta, eili suht tuore pari ollaan edelleen. Ja kyllä minä äkkirakastuin, vaikkakaan en sitä ensin halunnut itselleni myöntää.

Älä luovu toivosta, mutta älä haaskaa aikaa turhaan etsimiseen vaan nauti elämästä.

Vierailija
9/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppisenä on vaikea rakastua sen vuoksi, että sitä tajuaa nykyään niin selvästi, että jokaisella ihmisellä on hyvät puolet ja huonot puolet. Nuorempana ihmiset luokitteli hyviin ja pahoihin, eikä niin selkeästi ymmärtänyt, miten nämä kaksi kytkeytyvät toisiinsa.

Siis kokemuksen myötä tunnistaa ihmisiä paremmin- tai ainakin luulee tunnistavansa :-). Eli tätä nykyä, kun tapaan spontaanin ihmisen,niin sitä vaistomaisesti tajuaa, että tuo ihminen voi jättää asiat hoitamatta ja olla epäluotettava. Tai jos tapaa hitaan ihmise ajattelee, että tuota pitää raahata perässä kuin kivirekeä. Nuorena sitä vain ihaili ko. ihmisen ominaisuutta ymmärtämättä, että kolikolla on kääntöpuoli.

Tämä ymmärrys siis johtaa kriittisyyteen.

olen 27 ja ajattelen täysin tuolla tavalla vaikka olen harrastanut miehiä vasta muutaman vuoden. Pariin ekaan tapaamaani mieheen ihastuin täysin palkein mutta sitten aloin nähdä asiat realistisemmin. Tuntuu että päässä on miesten kohdalla aina koko ajan skannaus päällä niin kuin robocopilla, kestään ei kyllä ajattele että tuo on kyllä täydellinen. Eikä olekaan.

Vierailija
10/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä deittailin todella montaa tapausta, tuloksetta. Sitten eräänä päivänä eräs tapaus vaan kolahti -kummallakin ja välittömästi. Oltiin melkein 40v, nyt ollaan oltu muutama vuosi naimisissa ja 2 lasta. Onnellisia olemme edelleen.

Älä luovu toivosta siis! Toisaalta taas itse ajattelen että pitää kuitenkin olla realistinen ts me kaikki ihmiset olemme loppujen lopuksia ihmsiä, virheinemme:)

Vierailija
11/11 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemminpuoleinen äkkirakastuminen tapahtui myös minun kohdallani. Molemmat yli nelikymppisiä, eikä kumpikaan edes etsinyt sillä hetkellä mitään panoseuraa, saati suhdetta... Eka kohtaamisessa oli ilmassa sähköä ja kiihkoa jo todella paljon, mutta siinä vaan hillittiin himojamme ja juteltiin sivistyneesti --- olimmehan täysin tuntemattomat toisillemme, mutta eipä siinä sitten tainnut mennäkään kuin kaksi viikkoa, kun uskaltauduimme sänkyyn :)

Mahtavaa oli sekin, olimme kuin luodut toisiimme kiinni --- ja kiinni ollaan vieläkin jo seitsemättä kuukautta =)

Luulen, että jokaiselle on se oma pari jossain ja se tulee parhaiten esiin, kun ei hätiköi ja etsi sitä epätoivoisena... Onnea sinulle omassasi!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän