Panikointia kissasta raskausaikana!
Voi taivas mitä soopaa, ettäkö sisäkissa olisi vaarallinen raskaana olevalle?! Toksoplasmoosi on vaarallinen sikiölle, sitä en kiellä, mutta mistä sisäkissa sen saisi? Jos kissa on 10 vuotias niin uskon että olen saattanut sairastaa koko taudin tietämättäni jo aiemmin. Nyt kyllä tasan tyhjään sen vessan piittaamatta pätkääkään tuommoisista jorinoista että kallis rotukissa pitää LOPETTAA kun perheeseen on tulossa lapsi. HAHA! Jatkan muuten meikkaamistakin ihan normaalisti. Kyllä tätä syyllistystä kuulkaa riittää, vaikka ei tupakoisi eikä joisi viinaa, niin jotain tallaista keksitään! Mettän keskelle pitää hirsitaloon muuttaa ja syödä vain luomuruokaa, ettei vaan kaupunki-ilma ja kaiken maailman myrkyt pilaa tulevaa lasta jo kohdussa!!!
Kommentit (4)
samaa mieltä, mutta itse en suhtaudu asiaan noin tulisesti :D
Minäkin olin 25 kissojen (sisä- ja ulkokissojen) kanssa pyörinyt joten oletin, että jos moinen tauti olisi todellinen olisin sen jo sairastanut. Neuvolassa testattiin, en ollutkaan. Päätin, että huuhaata mokoma ja siivosin kissani hiekkalaatikon ihan normaalisti + silittelin vieraita kissoja yms. raskausaikana. Sitten kun vauva oli kuukauden vanha aloin panikoimaan toksoplasmoosista. Kun vauva ei oikein ottanut katsekontaktia, ajattelin, että nyt se on minun takiani sokea. Ihan turhaahan tuo oli. Tuskin olen tautia vieläkään saanut ja poikani on täysin terve.
Neuvola täti joka toksoplasmoosia varomaan ohjeisti neuvoi, että 'nyt raskausaikana koita välttää, ettei kissan ulostetta joutuisi suuhusi' Kai sitä tollaista nyt koittaa välttää ihan aina.
ei saa syyä sitä ei saa syyä tätä..voi kääk.
Itselläni on vastaineet toksosta. Täällä maalla moinen testi kuuluu ihan normi testeihin raskauden alussa. Meillä on aina ollu kissoja koiria jne. Samoin olen syönyt jopa maksamakkaraa, homejuustoa ja pastoroimatonta tankkimaitoa :P terveitä on kaikki 7 lasta:)
Kyllä mäkin sain naurut kun tosta meikkaamisesta kerrottiin. Sittenhän ei saisi raskaana ollessa koskea kaupan kassakuitteihin.. Hmm näitä tutkimuksia taitaa olla pilvin pimein :) Tuskin ennen vanhaakaan naiset ollu meikkaamatta, syömättä tiettyjä ruokia jne tutkimusten takia. Hölynpölyä sanon mä.