Vatsatauti ja saikkutodistus
Olen opiskelija ja nyt joululomalla teen töitä. Huomenna olisi iltavuoro töissä, ja äsken soitin pomolle, etten pääse, koska olen vatsataudissa ja kuumeessa. Vatsatauti alkoi tänään ja kuume nousee, tällä hetkellä on 38 astetta. Pomo sanoi, että hyvä kun soitit ja että älä tule meitä muita tartuttamaan. Työterveyteen en pääse, sillä olen viettämässä viikonloppua toisella paikkakunnalla. Yliopisto-opiskelijana suunta olisi ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö täällä Helsingissä. En ole ikinä ennen tarvinnut saikkutodistusta vatsatautiin. Kirjoitetaankohan niitä kuinka helposti? Mietin vaan, jos kuumeeni tässä laskee yön aikana. Millä voin vastaanotolla todistaa, että tosiaan molemmista päistä tulee tavaraa? Nyt on kyllä semmoinen olokin, ettei paljon tee mieli lähteä tuonne metsästämään bussikyytiä, lunta tulee siihen malliin, että koko kaupunki varmaan on hautautunut huomenna.
Ja niin, palkkaa ei tietenkään saa, jos ei ole saikkutodistusta.
Kommentit (3)
vastauksestasi. Todistus pitää olla. En ole ikinä työterveyslääkärillä käynyt. Työsuhteeni on kestänyt alle vuoden. Uskon kyllä, että pitää lähteä tuonne YTHS:lle käymään, koska eivät varmaankaan opiskelijoille kovin herkästi puhelimitse saikkua anna.
Ennen kuin lähdet liikenteeseen.
Vai olisiko työnantajallasi joku oma työterveyslääkäri? Ei kai YTHS enää työssäkäyviä hoida?
Jos vaatii todistusta, niin sitten ei auta muu kuin se hankkia. Meillä työterveyslääkäri kirjoittaa sen puhelimitsekin, mutta tietysti on eri kun kyseessä on kauan töissä ollut henkilö jonka lääkäri tuntee. Edellisessä työpaikassani oli aina raahauduttava lääkärille asti.