Olin eilen yksissä bileissä. Todella hämmentävää...
... peräti 3 naista tuli puhumaan mulle tarpeestaan löytää mies ja perustaa perhe. Sinkkunaisia siis. Ikä heillä 32-36 välillä.
Olen ollut kotiäitinä kaksi vuotta ja palannut hiljattain töihin. Yksi lapsi ja mies tällä hetkellä perheenä.
En ole ollut tällaisessa tilanteessa aiemmin. Kaksi noista naisista kertoi "kepeästi heitellen", että "jos sun miehellä on kivoja vapaita kavereita, voisit vinkata". Ekasta heitosta en jotenkin ollut millänsäkään, mutta kun tuo toinen tuli, tuli hieman omituinen olo. Kolmas ei puhunut mitään miehen löytämisestä, mutta kertoi yleisesti, että nyt olis kyllä hyvä aika perustaa perhe, mutta mies puuttuu.
Ja älkää nyt käsittäkö väärin: meillä kaikilla oli paljon muutakin keskusteltavaa, mutta tuo mies&lapsi-asia pompsahti vain kaikkien kohdalla jossain vaiheessa esille, eikä ollut ns. hallitseva keskusteluteema.
Kommentit (15)
ja samaa kyselevät multa. Ollaan yhdessä ihmetelty miten tässä ikähaarukassa ei oikein sinkkumiehiä ole mutta naisia senkin edestä.
tämän ystävän bileissä oli enemmän naisia, kun tyttöporukasta oli kyse, joten sinänsä ei mitään ihmeellistä, että bileissä ei ollut niin paljon miehiä.
Olen nyt vähän yli 32-vuotias eli sain lapseni 30-vuotiaana (tai oikeastaan kuukautta aiemmin 29-vuotiaana).
ap
Tarpeet ei kohtaa, koulutuserotkin suuret.
Mä varmaan hakisin tuossa tilanteessa miehen ulkomailta, tai ehkä joku ujo maanviljelijäkin voisi kelvata, työtön peräkammaripoika ei missään nimessä.
ja samaa kyselevät multa. Ollaan yhdessä ihmetelty miten tässä ikähaarukassa ei oikein sinkkumiehiä ole mutta naisia senkin edestä.
Mun mielestä on aina ollut outoa se, että täällä EI ole tapana järkkäillä deittejä kavereille.. siis jos tuttavapiirissä on sinkkumies ja sinkkunainen, niin miksei vois vähän tuupata..?
kun tietävät sinun olleen juuri kotona pienen lapsen kanssa. Helppo lähteä puhumaan, kun voi esittää sinun elämäsi hyvässä valossa. Mistäs itse aloit keskustella näiden naisten kanssa?
Ja onhan se hankalaa löytää hyvälaatuista sinkkumiestä enää yli kolmikymppisenä, miehetkin kun tuppaavat haluamaan sen naisen vähän nuoremmasta ikäluokasta, eli nuo yli kolmikymppiset miehet ovat sellaisten 25-vuotiaiden tai alle kolmikymppisten naisten kanssa. Siinä ehtii sitten tutustua muutaman vuoden ennen lisääntymistä, mutta jos ottaa yli kolmikymppisen naisen, niin tietää että pian se jo haluaa lisääntyä ja aika ajaa ohi.
Mun mielestä on aina ollut outoa se, että täällä EI ole tapana järkkäillä deittejä kavereille.. siis jos tuttavapiirissä on sinkkumies ja sinkkunainen, niin miksei vois vähän tuupata..?
Tänään aamulla "haastattelin" miestäni ja kysyin, onko hänellä ketään sinkkuystäviä tiedossa (siis joista en itse tietäisi). Ei mun mielestä ole mitenkään omituista järkkäillä treffejä. En vain aiemmin tajunnut, millainen kysyntä olisi :-)
ap
Mistäs itse aloit keskustella näiden naisten kanssa?
Kaksi on samalta alalta ja meillä on yhteisiä tuttuja, joten jutellaan alaa koskevista asioista ja yhteisistä tutuista (mitä työkuvioita on viritteillä, kuka on vaihtanut minnekin jne.).
Yksi näistä oli taas vanha tuttu lapsuusajoiltani (ei mikään ystävä, mutta asui lähellä ja oli 3 vuotta vanhempi), joten keskusteltiin, mitä sinne kotipaikalle ja omille vanhemmile ja sisaruksille kuuluu.
Mä olen törmännyt samaan ja muutama vuosi kun menee niin sitten puhutaan, että pitäisikö hankkia lapsia yksin. Tuo analyysi on oikea: omassa ikäluokassani sinkkumiehiehiä on tosi vähän lähipiirissä. Olen it-alalla, jossa on tietenkin paljon miehiä. Kyllä koulutetut ja hyvin pärjäävät miehet ovat naimisissa. Toki sitten on 2-kierroksen mahdollisuus.
ikähaarukassa 30-35v tuntuu olevan enemmän ja lapsettomia siis.Jos joku vastaavassa tilanteessa oleva ystäväni (niitä on) on löytänyt itselleen sinkkumiehen samaa ikähaarukkaa, niin kaikilla on jo ollut ainakin yksi avioliitto takana ja yleensä heillä on myös jo lapsia.Nämä miehet valitettavasti ovat yleensä sitten osoittautuneet sitoutumiskammoisiksi tai muuten vaan ressukoiksi :( .Joten ei ole hyvä yhdistelmä jos nainen haluaa perustaa perhettä ja mies taas välttelee tilannetta ja haluaa vaan pitää hauskaa.
Tarpeet ei kohtaa, koulutuserotkin suuret.
Mä varmaan hakisin tuossa tilanteessa miehen ulkomailta, tai ehkä joku ujo maanviljelijäkin voisi kelvata, työtön peräkammaripoika ei missään nimessä.
Millä logiikalla siellä ulkomailla olisi vapaan jos tääläkään ei ole?
Jos ukkos on sisäsiisti ja pinnaltaan hyvässä kunnossa vielä, saat siitä hyvän hinnan!
itse olen noita juttuja töissä kuullut ikähaitarilla 28-40 sinkkunaisilta. T: mies
"kaikilla on jo ollut ainakin yksi avioliitto takana ja yleensä heillä on myös jo lapsia.Nämä miehet valitettavasti ovat yleensä sitten osoittautuneet sitoutumiskammoisiksi tai muuten vaan ressukoiksi :( "
Niin naisissa ei sitten mitään vikaa jos ero tulee. Voihan sen noinkin tietysti yleistää...tyttöjen kesken.
Oletko itse saanut lapsen vasta yli 30-vuotiaana eli olet ollut tavallaan samassa tilanteessa?