Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietämme joulun omassa kodissamme.

Vierailija
18.12.2010 |

Vanhempani haluaisivat nähdä ennen aattoa lapsiamme. He asuvat 100 kilsan päässä. Työikäisiä ovat ja vapaalla tiistaista lähtien. Pääsisimme keskiviikkona iltapäivällä tai torstaina aamusta käymään. Tämä ei sovi äidilleni, koska hänen pitää siivota. Meidän PITÄISI tulla torstaina illalla. Itse taas teen to-iltana aaton valmisteluja, ettei tarvitse koko aattoa viettää keittiössä, kuten äitini on aikoinaan tehnyt. Ja tietysti he eivät jaksa ajaa pitkää matkaa käydäkseen meillä. Hmm, mitä tehdä sitten? Vähän huono omatunto, jos lapset eivät saa viedä joulukukkaa, kuten meillä on tapana. Ja toisaalta taas joutuisin sitten itse aaton hääräämään keittiössä koko päivän..

Mitä tekisitte?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin niin että menisin joko torstaina aamulla tai en sitten ollenkaan. Tulkoot vanhemmat käymään jos muuten sovi.

Vierailija
2/5 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mää tekisin siivoukset nyt viikonloppuna jos jotain isompaa tehtävää olisi.

Laatikot myös laittaisin pakkaseen nyt. Perunalaatikon vaikka aattoyönä tai paistaa kinkun. Ja illalla valmistaa soosit, mitä nyt sitten sielä keittiössä teetkin? Rosollin?

100 kilsaa ei ole paha meillä on 50 kilsaa ja sehän menee hujauksessa.

Istutte siellä aikanne ja lähdette kotiin odottamaan pukin saapumista.

Laatikot uuniin lämpenemään ja siinä se oli.

Tai menette viemään kukkasen sitten aamulla joulupäivänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyytäisin omat vanhempani meille aattona viettämään joulua. Jos ei kelpaisi, niin sitten antaisin olla. Kävisin sitten ehkä tapanina vanhempien luona viemässä sen joulukukan.

Itse en kyllä ymmärrä teidän kummankaan joustamattomuutta. Mielestäni ei voi olla niin tarkkaa, että onko jo siivottu vai ei. Eikä toisaalta voi olla niin tarkkaa, että tehdäänkö jouluvalmitelut torstaina aamupäivällä vai illalla. Vähän tuntuu, että ansaitsette toisenne ja ongelmanne.

Vierailija
4/5 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät halua meille, koska sisaruksiani menee sinne aatoksi. Meille taas tulee joulupäivänä vieraita, joten sekin on poissa laskuista. Itse halua ns. stressittömän joulun, tarkoittaa sitä, että en juokse pää kolmantena jalkana sukuloimassa, haudoilla ja tee sitä "mitä pitää tehdä". Haluan nautiskella rauhallisesta menosta ja se tarkoittaa sitten sitä, että kyllä, torstai-ilta menee aaton valmisteluun ja vähän miehen kanssa nauttimiseenkin, kun on yhteistä vapaata.

Mä pyytäisin omat vanhempani meille aattona viettämään joulua. Jos ei kelpaisi, niin sitten antaisin olla. Kävisin sitten ehkä tapanina vanhempien luona viemässä sen joulukukan.

Itse en kyllä ymmärrä teidän kummankaan joustamattomuutta. Mielestäni ei voi olla niin tarkkaa, että onko jo siivottu vai ei. Eikä toisaalta voi olla niin tarkkaa, että tehdäänkö jouluvalmitelut torstaina aamupäivällä vai illalla. Vähän tuntuu, että ansaitsette toisenne ja ongelmanne.

Vierailija
5/5 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ihan sama tavoite,että aattona ei huhkita vaan ollaan mahdollisimman rennosti,kun normielämä on aikoimoista touhuamista.Siivoukset teemme nyt viikonloppuna ja huomenna suurimmat ruokaostokset.Kalat haetaan to.Jouluna menemme joulukirkkoon koko perhe ja sen jälkeen rauhoitutaan kotiin.Tapanina ajamme mummolaan sitten ja olemme taas siellä ajan kanssa rauhassa ku mies pitää vapaitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi