Toisten kustannuksella loisija-tarinat jakoon:
Yksi tuttavani on sellainen, että olettaa muiden olevan juuri häntä varten. Saattaa ilmoitusluotoisena asiana laittaa viestiä esim. minulle joka en ole edes hänen kaverinsa, että "tuutko hakee mut bussiasemalta?" tai "lähetkö käyttää mua koiranäyttelyssä?". Sanomattakin selvää, että en. Muutoinkin olettaa, että puolitututkin kuskaisivat häntä ympäriinsä asioillaan ja joskus pyytää heittämään eri kaupunkiinkin. Eikä tietysti maksa bensoja tai mitään.
Jos on jossain juhlissa/illanistujaisissa menee sinne tyhjin käsin. Polttaa sitten muiden tupakat ja juo muiden juomat. Saattaapa käydä vielä marisemaan jos jollain ei ole mieluisaa siideriä. Kun on aika lähteä baariin, lähtee kyllä kimppataksilla, mutta ei osallistu maksuun. Joskus saattaa vielä pummia narikkamaksunkin ja baarissa juomia puolitutuilta "viititkö tarjota yhen?". Ja aina joku uudehko tuttavuus häkeltyy ja tarjoaa ennen kuin tapa tulee tutuksi.
Muilla tiedossa vastaavia tarinoita?
Kommentit (2)
Vietämme joulua ja juhannusta seuraavalla kokoonpanolla: Vanhempamme, minä perheineni ja kaksi siskoani ominen perheineen. Paikkana on vanhempiemme koti ja juhannuksena kesämökki.
Ennen joulua/juhannusta minä ja toinen siskoni soitamme äidillemme ja kysymme, että mitä ruokia toisimme? Automaattisesti tuomme omat viinimme ym. alkoholit jos niitä tarkoitus nauttia ja lapsille karkit ym..
Mutta tämä toinen siskomme, joka on muuten vanhin, ei osallistu tähän ikinä. Olemme toisen siskomme kanssa sanoneet hänelle, että me tuomme aina osan ruuista ja osallistuisi hänkin. Vastaus on juu pitää katella ja mitään eivät sitten tuo. Syövät hyvällä omalla tunnolla ja juovat toisten juomat. Jos erehtyy sanomaan, että olen varannut sitä siideriä vain itselleni, vetää herneen nenään ja haukkuu pihiksi. Karkitkin pitää sitten jakaa omistamme heidän lapsilleen.
Ja rahasta ei ole kyse, molemmat ovat töissä.
Mutta asuin joku vuosi sitten isossa omakototalossa kahden kaverini kanssa (tytön ja pojan). Yhteiselomme sujui hyvin ja ruokarahat yms. jaettiin aina tasan. Tämä tyttö sitte muutti poikakaverinsa kanssa yhteen ja meille tyhjäksi jääneeseen muutti toinen kaverimme (poika). Joka osas kyllä syödä aina kaiken mitä jääkaapista löytyi, mutta työssä käymisestä huolimatta hänellä ei ollut koskaan varaa ostaa sinne uutta täytettä.
En tajua miten työssäkäyvä ihminen sai viikossa tyhjennettyä tilinsä nollille. No toki kun tilaili kaikkea kivaa verkkokaupoista yms. Ei auttanut vaikka kuinka yritti mainita että hänenkin kuuluisi käydä kaupassa yhtä säännöllisesti kuin me muut.
Lopulta minä kyllästyin ja muutin pois. Samalainen loisija on tämä mies edelleen. On kihloissa ja asuu tyttöystävänsä kanssa. Voitti vasta 40 000 euroa, mutta kuulemma jo nyt tyttöystävä on rahana kaiken aikaa.