Miten te muut teette, joilla ei-sosiaalinen mies
Minä olen sosiaalinen ja tykkään mun ystävistäni. Heitä asuu ympäri Suomea ja joskus meille tulee joku mun ystävistäni yökylään. Joskus tarkoittaa vaikkapa kerran kolmessa kuussa yhdeksi yöksi. Kerran vuodessa joku tulee useammaksi yöksi.
Mun mies vihaa vieraita.Varsinkin niitä, jotka jäävät yöksi. Osoittaa mieltä, ei tervehdi yms.
En ymmärrä, eihän häneltä edes vaadita mitään. Ei seurustelua, ei ruuan laittoa, ei mitään.
Olispa niin kivaa kun hän sanois joskus kun kysyn, että sopiiko, että se ja se tulee meille yhdeksi yöksi. Hän vastais tietenkin, mitä nyt tuolaista edes kysyt! Sen sijaan hän sanoo, Hmhf, siinäpä sitten tulkoot!
Pitääkö tässä erota, jotta mulla saa käydä vieraita? Vai vienkö vieraani hotelliin.
Yleensä olen aina yksin kotona, mies omissa jutuissaan, ei siis vieras edes vie minua pois miehen seurasta.
Kommentit (6)
Noilla omissa jutuissaan olemisella tarkoitin tekemisiään pihalla, varastossa ja autotallissa.
Muualla se ei käy, jos sillä on joku juttu naapurikaupungissa, ajaa autolla vaikka yömyöhällä kotiin yöks ja aamuks takas. Ei millään jää hotelliinkaan yöks.
Minä tykkään kylästella eri kaupungeissa ja hotelleissa ja ystävien luona.
Meilläkin onneks mun kaverit tietää tän.
Silti jotenkin harmittaa...
Suhteen alussa hän oli vielä hyvää isäntää ja lähti mun kans jopa kyläileen ystävieni luokse, ja äitin luokse yöksi. Tätäpä ei sitten olekaan tapahtunut papin aamenen jälkeen 15 vuoteen enää.
sit joku ilmoittaa, että pääsisi silloin ja silloin teille kylästeleen muutamaks yöks.
Miten silloin menee?
Mulla alkaa sillooin sydän hakkaamaan jo pelosta kuinka sanon tämän mun miehelle.
ap
mun mies kyllä mielellään matkustelee ja on hotelleissa, eli ilmeisesti kyse on omasta (perhe)rauhasta tai jotain.
Hän on nuorempana ollut myös menevämpi, mutta nyt (40+) erakoitunut. Samanlainen on isänsä...
Jos johonkin ihan tosissaan haluan meidän menevän, niin miehen suostuttelu täytyy aloittaa mielellään monta kuukautta etukäteen.
ei mua sentään pelota, mutta jos on sellainen tilanne, että meille on joku minun toiveestani tulossa joka tapauksessa yöksi, niin yritän etsiä keinon, jolla kerron siitä miehelle mahdollisimman hellävaroen ja positiivisesti :D Tiedän kuitenkin aina etukäteen, ettei hän tule ideasta pitämään.
Mielessäni on käynyt myös miehen masentuneisuuden mahdollisuus, omasta mielestäni tuo ei ole ihan normaalia käytöstä.
yli viikkoa ei halua olla.
Isänsä on ihan erilainen, monessa järjestössä mukana, paljon käy teatterissa, kylässä, on vieraiden kanssa ja halua kutsua vieraita kotiinsa.
Tosiaan meilläkin pitää joku menoa sopia mielellään kuukautta ennen ja kolmena kappaleena. Mihinkään juhliin ei enää lähde mukaan, joku tapahtuma ainoastaan käy, jos tietää sen tarpeeks ajoissa. Ihmettelen miksi pitää tietää, eihän hän millään tavalla sinne *satsaa* Ei lähde enää ravintoloihin, pikkujouluun. Toisaalta en enää edes mihinkään pyydä, aina ollut vastaus: mitä mä siellä, kotonakin on tekemstä.
Voi olla, että tässä vanhemmiten haluankin erilaisen miehen...
Meilläkin mies erakoitui 40-vuotiaana.
ap
vähän samanlainen tilanne, paitsi mies ei käy juuri missään omissa menoissa. On kuitenkin oikea kotihiiri, ei suostu olemaan missään muualla yötä kuin kotona, eikä katso hyvällä meillä yöpyjiä. Minä taas olen aikamoinen kyläluuta ja pitäisin avoimia ovia kaikille jotka yösijaa tarvitsevat.
Miestä en voi enkä halua muuttaa, meillä on hyvä avioliitto ja hän on aivan mahtava isä. Siispä minun on joustettava tässä asiassa: lähden kahdestaan lapsen kanssa yökylään sukulaisille, ja harvoin pyydämme ketään yökylään. Ottaa välillä tosi lujille, mutta toistaiseksi näillä mennään.
Mun ja miehen suku jo tietääkin tämän, joten siinä ei ole mitään selittelemistä enää:D