Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kirkkohäät vai maistraattivihkiminen?

Vierailija
16.12.2010 |

Kumpaa kannatatte, myös naimattomat saa vastata!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itselleni ja häät rannalla (tämä on jo tehty). Muiden puolesta ihan sama:)

Vierailija
2/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seremonioita sitten kirkossa tai muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille eitosiuskovaisille.

Vierailija
4/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kirkon pienessä kappelissa todistajien läsnäollessa

Vierailija
5/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin valittiin se. Kumpikaan ei tarvinnut päivää prinsessana. Tarjosimme lisäksi päivällisen ja kakkukaffet lähisuvulle ja toisen parhaille kavereille. Oli mukavaa.

Vierailija
6/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun ja olen mennyt naimisiin maassa jossa ainoa laillinen vihkiminen on siviilivihkiminen.

Jokainen voi sit tahollaan pitää millaisen uskonnollisen tai uskonnottoman seremonian vaan.

aika hyvä systeemi minusta. Mitään uskontokuntaa ei arvosteta ylitse muiden kun millekään ei ole annettu valtiokirkon asemaa.

Vierailija
7/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siviilivihkimisen tarvitse tapahtua vaatimattomasti arkipäivänä maistraatissa, myös siviilihäistä voi tehdä prinsessajuhlat :)

Vierailija
8/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidimme kirkkohäät eikä tuolloin olisi edes voinut kuvitella muuta (siis tahtomme oli kirkkohäät). Nyt kun on lapsia ja ikää hieman enemmän, niin en pitäisi enää kirkkohäitä. Ja jos joskus ihmeenkaupalla olisin menossa uusiin naimisiin (joka ei siis suunnitelmissa), niin en menisi enää kirkossa.

Mutta siis muutama vuosi sitten pidetyt kirkkohäät oli must, myös jälkikäteen meidän tilanteeseen jotenkin sopivat..en osaa selittää, mitä tarkoitan.

Vierailija
9/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla kohdalla, mutta uskovaisille suon kirkkohäät. Ihan miten itse haluaa! Minä haluaisin maistraatti häät ihan vain sen vuoksi, etten ole uskossa enkä sen vuoksi halua liittoamme siunata (minulle olemattoman)Jumalan nimeen. Jos joskus tulisin uskoon, voisin sitten mennä vielä toistamiseen seurakuntakeskuksessa naimisiin.

Vierailija
10/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan, että kirkossakin voi pitää ihan pienet häät ilman mitään päivää prinsessana. Joku kun tuolla edellä kommentoi, että siksi oli vihkiminen maistraatissa. Mun ystäväpariskunta meni naimisiin kirkossa, läsnä ainoastaan molempien vanhemmat, ja sen jälkeen pienet ja epämuodolliset illalliskutsut. Puitteet olivat kuitenkin juhlavat ja perinteikkäät, kun vihkipaikkana oli lapsuudesta tuttu kotikirkko.

Vierailija
11/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kuitenkin, että ei-uskovat haluavat mennä naimisiin maistraatissa. Suomessa ei ole muuten kirkolla mitään yksinoikeutta vihkimiseen, vaan vihkimisoikeutta voivat hakea kaikki rekisteröidyt uskonnolliset yhdyskunnat, myös ei-kristilliset.

Vierailija
12/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta maistraattivihkiminen on kuin menisi leikisti naimisiin.

Tosin olen uskossa ja ehkä siksi ajattelen näin.

Vierailija
13/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkohäissä olisin varmaan panikoinut ja olisi tullut ramppikuume :D En oikein tykkää olla keskipisteenä :)

Vierailija
14/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkohäissä olisin varmaan panikoinut ja olisi tullut ramppikuume :D En oikein tykkää olla keskipisteenä :)

Ei ole pakko järjestää suuria häitä. Kaksi todistajaa riittää ja nekin saa kirkon taholta, jos haluaa.

Vierailija
15/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pappi, josta johtuen iso osa työkavereista ja opiskeluajan kavereista on myös pappeja, eli pappi vihkijänä tulee olemaan aika itsestäänselvä valinta, jos joskus omalle kohdalle nämä bileet osuvat. En kuitenkaan halua "kirkkohäitä" siinä perinteisessä prinsessäpäivä-mielessä, vaan kesäkäytössä olevan kappelin, papin ja pari ystävää kummaltakin.